[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:57

Amyd schreef:
Zijn er hier mensen die een ghost maremma hebben? Is dit een echt zadel met kussens of is het een bbp? En zijn ze tweedehands te vinden?

Ik heb een Maremma. Zelfde basis als de andere Ghost zadels en met wrongen, maar dan met vacht ipv leer. Ik heb er recent Italy kussens onder gedaan om hem nog iets te verstevigen.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:30

Nissima schreef:
Serenity350 schreef:
Dankje voor de foto! Knappe dame hoor, ook met lockdown buikje.. ;)

Hij staat wel echt mooi, mmmmmz, toch maar eens mee in overweging nemen..

Thanks!

Mocht je de Ride-On-Pad nog niet hebben, denk ik wel dat je beter voor de Ride-On-Pad Physio Nature kan gaan. Die is één deel, dus de schaapzitting is niet afneembaar. Verder is 'ie praktisch hetzelfde. Wat ik heb heeft een klittenband onder de pad door lopen en ik geloof dat ik die wel voelde zitten. :')

Die heb ik inderdaad nog niet, ik zit al een tijdje te zoeken naar een goede barebackpad die past bij wat ik wil en wens en graag tegenaan kijk.

Wat ik me nog afvroeg, hoe "glad" is de zitting? Ik kan me van een aantal pads die ik vroeger wel onder mn kont heb gehad herinneren dat ik dat wollige juist soms te glad vond naar mn zin.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:26

Goh, weet je dat me niet eens is opgevallen of dat glad was of niet? :)) Ik denk dat dat een goed teken is. Ik heb niet het gevoel gehad dat ik misschien linksom of rechtsom er af zou glijden, wat ik zonder barebackpad wel nog eens heb. Ik zou willen zeggen, kom hem maar proberen, maar dat is net iets te ver rijden voor je denk ik _O-

Zou je zo'n pad ook niet kunnen testen eigenlijk? Heb al even gekeken naar de website van Buitenzinnig maar die heeft zo te zien alleen Ghost barebackpads.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:34

Nissima schreef:
Goh, weet je dat me niet eens is opgevallen of dat glad was of niet? :)) Ik denk dat dat een goed teken is. Ik heb niet het gevoel gehad dat ik misschien linksom of rechtsom er af zou glijden, wat ik zonder barebackpad wel nog eens heb. Ik zou willen zeggen, kom hem maar proberen, maar dat is net iets te ver rijden voor je denk ik _O-

Zou je zo'n pad ook niet kunnen testen eigenlijk? Heb al even gekeken naar de website van Buitenzinnig maar die heeft zo te zien alleen Ghost barebackpads.

Klopt, heb veel minder vraag naar Barefoot, dus ik heb in nagenoeg alle bbp's van Ghost geïnvesteerd om te testen.

Wellicht heeft Becidor ze als testzadel?

pmarena

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:43

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:47

Ik heb even een vraagje. Hoe houden jullie je kifrapad schoon als je hem niet steeds wil wassen. Ik borstel hem nu regelmatig met een zachte borstel, maar het wol kleeft nu wat meer aan elkaar door het zweten van mijn pony.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:46

Mijn dochter rijd nog steeds met volle tevredenheid op haar mandriana.
Met beugels eraan
Zweet plaats is prima. Maar nu heeft ze een tinker met heke vlakke gangen dus kan ze lkkr blijven zitten.
Maakt veel buitenritten van minimaal 10km

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:29

paddraigh schreef:
Mijn dochter rijd nog steeds met volle tevredenheid op haar mandriana.
Met beugels eraan
Zweet plaats is prima. Maar nu heeft ze een tinker met heke vlakke gangen dus kan ze lkkr blijven zitten.
Maakt veel buitenritten van minimaal 10km

Wat leuk om te lezen!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:37

Sjafrane schreef:
Ik heb even een vraagje. Hoe houden jullie je kifrapad schoon als je hem niet steeds wil wassen. Ik borstel hem nu regelmatig met een zachte borstel, maar het wol kleeft nu wat meer aan elkaar door het zweten van mijn pony.

Met een kattenborsteltje. Zitten van die dunne ijzeren pinnetjes aan. Daarmee krijg je de wol weer prima in orde. Maar niet eerst helemaal op laten drogen, dat borstel moeilijker en trek je de wol mee los. En te nat werkt ook niet. Ik laat mijn pads met wol altijd een paar minuten drogen en dan borstel ik het. Maar doe dat niet dagelijks.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:00

Ligt er hier toch maar zo een Bob Marshall in huis :):) :):) :):) Morgen passen, hoop zó dat hij past! Vind dit toch wel de ultieme boomloze westernzadels, maar zie er maar eens aan te komen.. Duimen jullie mee? :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:01

+:)+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:13

Berdien schreef:
Ligt er hier toch maar zo een Bob Marshall in huis :):) :):) :):) Morgen passen, hoop zó dat hij past! Vind dit toch wel de ultieme boomloze westernzadels, maar zie er maar eens aan te komen.. Duimen jullie mee? :D

Ik ga duimen, wel foto's laten zien he! :D

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:29

Berdien schreef:

Gaaf!! Ik duim met je mee maar inderdaad alléén als je een foto beloofd te maken :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:33

Ja ik maak zeker foto’s! :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:37

Oeh ik zag er 1 te koop staan van iemand die ik ken. Die heb jij vast gekocht? Zoveel staan ze niet te koop.

Ik ga morgen een zoutewelle bbp ophalen. Kijken of die net zo goed bevalt als die van barefoot die ik heb. Zou leuk zijn om voor allebei mijn hafjes een bbp te hebben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:42

Mijn Bob Marshall raak ik echt niet kwijt :+
Maar ben benieuwd wat jij gekocht hebt dan :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:49

Ik weet niet of deze ook officieel te koop heeft gestaan. Heb hem niet via een verkoopsite :)

Die van jou heb ik gezien Azmay maar daar zou ik niet in passen :D Anders had ik zeker contact met je opgenomen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:54

Die van Azmay is een CY-pBM en die zijn altijd heel erg Peaked.
@berdien: die had op jouw tankje niet lekker gelegen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:04

Oh nou kijk, dan had hij ons beiden niet gepast. Hopelijk heb je er snel een koper voor Azmay!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:49

Ik ken trouwens ook nog iemand die haar Silverado wil verkopen, dus mocht er iemand interesse in hebben.. :)

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:43

Afbeelding
Ik wilde even laten weten dat ik super blij ben met dit zadel. Edix Tequiro.
Het zit fantastisch voor mij en mijn paard.
Mijn paard heeft een enorme holle rug en kan dankzij dit zadel en super fijne pad met mesh inlages weer heerlijk door de bossen rijden, zonder staken, bokken en zelfs kreupel gaan.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:52

Ziet er fijn uit zadel hier boven, gelukkig bevalt het goed!

Vandaag heb ik de halstertouw test door mijn vriend laten uitvoeren. Net wat ik al dacht 0.0 ruggengraat vrijheid. Nu heb ik er een Moosgummi inlage bij ingestopt en nu is de ruggengraat vrijheid goed. :D

Vooralsnog ben ik super tevreden met het zadel, het zit gewoon echt super comfortabel. Ben benieuwd hoe het rijden straks gaat met mijn stijgbeugel draaiers van Barefoot. Want mijn fenders zijn nog stug dus de beugel draait niet echt mee met mijn voeten. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:55

Afbeelding

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:00

Mooi Berdien, de pad ook trouwens! :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:31

Is dat zadel zo klein of dat paard zo groot! Wel erg mooie combinatie trouwens <3