Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Amanda schreef:Ik ben nog erg zoekende naar de juiste pad, misschien kunnen jullie helpen.
Mijn zadel is een Freemax Western Round, 17 inch.
Ik heb in eerste instantie mijn oude pad er onder gelegd. Dit is een Mayatex met 2 wolvilten kussens aan weerszijden en ruggegraatvrijheid. Lag heel fijn, maar veel te lang. Pad steekt voor en achter zo'n 10cm uit: http://boktimg.nl/img/m/YFiPu6.jpg
Ik heb ook nog een Diamond Wool pad met inlages. Die past qua lengte beter, maar vind ik zelf erg dik. Nu hij wat is afgevallen gaat het prima, maar zodra hij wat aan gaat komen en meer spieren langs de schoft krijgt, wordt het te dik: http://boktimg.nl/img/m/0Y9fwC.jpg
Daarbij is het niet echt een pad voor boomloos. Met de inlages gaat het wel, maar dit zijn 6 losse inlages/compartimenten en is niet ideaal.
Ik heb via Bokt een HAF pad over kunnen nemen, maar mijn haflinger vindt de neopreen onderkant niet fijn en geeft protest, waar hij dit met de vilten pads niet doet.
Ik ben dus op zoek naar een geschikte pad voor (semi-)boomloos, met ruggengraatvrijheid en wolvilt op de rug. Naar welke merken kan ik kijken en hebben jullie foto's?
pmarena schreef:Een lieveheersbeestjes-pad hier boven, wat leuk
missanita84 schreef:mijn nieuwe pad !
ook ik wacht op de nieuwe kleuren van kifra
alleen begreep ik van kitty dat de modellen meer richting de engel pads gingen tijdens equiday,
niet zoals de nu westernpads, correct me iff i,m wrong kitty
[ [url=m/EMkqIp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qh13Pq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Berdien schreef:Ik heb altijd gewoon gesprongen met mijn beide paarden en beide boomloze zadels. Tel daar bij op dat ik met beiden altijd buiten reed/rijd en vooral mijn oude merrie een draak buiten was en dan heb heel wat onverwachte bewegingen, sprongen en krachten. Altijd blijven zitten. En dan heb ik het niet over een huppeltje opzij, maar in volle galop omdraaien en terug scheuren. Western getraind, en dat zette ze feilloos in. RotbokDus een simpele oefencross lijkt mij geen probleem. Laatst een oefencross bijgewoond, en de hoogte die daar gesprongen wordt icm de hindernissen had ik echt wel aangedurfd met mijn Barefoot.
little_birdy schreef:pff troubles met de ghost ..
Hij schuift naar achteren toe waardoor ik een flippend paard krijg.
moet ik de kussens dan smaller zetten?