[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:04

Icrack, nice! Ben ook nog op zoek .. liefst zo'n kieffer of rossner comfort. Welke heb je gekocht? Ik ben alleen bang dat ik van die losse flapperende singelstoten krijg na het aansingelen. Nu met mn thorrowgood kunnen ze in de singel zegmaar, maar bij veel zie je dat ze daarna los hangen en ik heb vrij veel over bij mn london. (http://www.piafferuitersport.nl/img/pro ... omfort.jpg)

Edit: bedoelde je dit plaatje? (van permicavallo.nl)
Afbeelding

SuzanneOV, hebben jullie dat klitten van de wol nu met een barefootpad? Want daar zit echt schapenwol onder.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:40

Een Kieffer comfort Phillipa. Divoza geeft 20%korting en in combinatie met twee waardebonnen die ik nog had liggen. Was het bijna weggeven *\o/*
Nu je het zegt idd, bij mijn oude singel kon ik het overschot van de stoten in de singel kwijt. Eerlijk gezegd heb ik niet eens bij losse fladderaars stilgestaan :( Eerst maar eens zien hoe het lijkt, er zal altijd wel èèn of andere oplossing zijn en anders bedenk ik er wel èèn :))

Ik doelde op een andere afbeelding, maar deze voldoet ook prima! Duidelijk genoeg zo....thnx :)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:50

Icrack schreef:
Een Kieffer comfort Phillipa. Divoza geeft 20%korting en in combinatie met twee waardebonnen die ik nog had liggen. Was het bijna weggeven *\o/*
Nu je het zegt idd, bij mijn oude singel kon ik het overschot van de stoten in de singel kwijt. Eerlijk gezegd heb ik niet eens bij losse fladderaars stilgestaan :( Eerst maar eens zien hoe het lijkt, er zal altijd wel èèn of andere oplossing zijn en anders bedenk ik er wel èèn :))

Ik doelde op een andere afbeelding, maar deze voldoet ook prima! Duidelijk genoeg zo....thnx :)

Die losse fladders ook :D komt vast goed! Laat maar weten hoe hij bevalt!

Als ik nou echt een keer geld over heb wil ik die fairfax singel wel proberen :o

Rianne_

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:59

Ik had geen las van flapperende singelstoten met de Rossner comfort Phillipa. Die beviel mij heel goed! :)
Zelf had ik ook veel over, had 'm bijna op het hoogste gaatje namelijk. Maar je kunt 'm onder die leren 'riempjes(?)' schuiven. Dan blijft ie er mooi onder hangen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:57

Vast dit geweldige voorbeeld bedoel je denk ik zo. _O-
Afbeelding

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:58

Jaaaaaaaaa!!! Daar is de tekening! Daar moet deze stille meelezer toch echt even voor onder d'r steen vandaan komen. Geniaal en briljant blijft deze!!! +:)+ _/-\o_ +:)+ _/-\o_ +:)+

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:10

......Datisum! Die zocht ik idd! :j

Met zo'n tekening zou je toch bijna een standbeeld verdienen :D :D :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:17

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:35

Die afbeelding is echt hilarisch inderdaad. Daardoor ben ik het niet meer vergeten.

Marcella weet je al meer over je aanstaande zadel?

Ik ga waarschijnlijk toch weer van mijn boomloos zadel af, (best dubbelzinnig) vandaag weer gereden met boom zadel dat voelt veel veiliger waardoor ik ook meer durf en dus beter rijd. Hmm twijfels.

Maar als ik dan die barefoot Arizona zie met een mooi borsttuig en bijpassend hoofdstel twijfel ik ook daarover. Wat zijn de ervaringen? Zit dat steviger dan een london?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:43

Laatste kleur combi is het nu definitief geworden en goedgekeurd en in productie.

Dus zadel in cognac met fork en zitting in taupe.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:44

dat word volgens mij best een mooie combi :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:44

Dat banaansingelplaatje ... geniaal.

Spannend Marcella, je zadel in productie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:56

Ze hadden bij Hidalgo nog wat twijfels over de kleuren combi of dat het wel mooi zal worden. Maar denk dat dit nog wel eens een verrassende mooie combi gaat worden. Zeer waarschijnlijk zal je er wel net van moeten houden. Eigenlijk dat hele donkerbruin toch nog wel wat twijfels of dat niet te donker zou worden, maar nu opgelost. :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:02

Zo'n banaansingel,heb je die eigenlijk ook in westernvariant?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:06

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:10

Euhm word een duur geintje. Dan maar even een andere manier bedenken. Bedankt iig :).

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:33

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:15

Cognac en taupe, denk dat dat idd nog wel eens een mooie combi zou kunnen geven. Benieuwd !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:13

MaritB schreef:
Ik ga waarschijnlijk toch weer van mijn boomloos zadel af, (best dubbelzinnig) vandaag weer gereden met boom zadel dat voelt veel veiliger waardoor ik ook meer durf en dus beter rijd. Hmm twijfels.

Maar als ik dan die barefoot Arizona zie met een mooi borsttuig en bijpassend hoofdstel twijfel ik ook daarover. Wat zijn de ervaringen? Zit dat steviger dan een london?

Heb je al eens op een Hidalgo of Startrekk gezeten?
Voelt veel meer als een boomzadel, en toch flexibel :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:18

Apart dat je je OP een boomzadel veiliger voelt dan IN een boomloos (even zoals ik dat persoonlijk ervaar)

Kun je ook aangeven waarom ?
Bij mij is dat dus juist andersom :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:23

Ik kan niet voor MaritB spreken natuurlijk, maar wat ik ervaarde bij sommige boomloze zadels was dat ik er met mijn billen wel echt in zat, maar ik kon mijn benen niet aansluiten (doordat het voor mij te breed zat voelde ik mijn paard alleen bij mijn billen en mijn hakken en nergens er tussen in) en dat voelde ook best wiebelig af en toe :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:35

Ik voel me ook niet veilig op een barefoot cherokee om de simpele reden te veel zadel voor mijn korte benen waardoor ik ook niet mijn benen kon aansluiten En geen contact had met mijn fjord met mijn benen en die daardoor af en toe creatief word. :+

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:39

MaritB schreef:
Die afbeelding is echt hilarisch inderdaad. Daardoor ben ik het niet meer vergeten.

Marcella weet je al meer over je aanstaande zadel?

Zelf heb ik zowel de London en Arizona gehad. De London zat voor mij ook totaal niet stevig en ik voelde me er niet vertrouwd mee. Durfde er bijvoorbeeld ook niet mee te galopperen in de bak.. De Arizona zat voor mij veel steviger maar dat was ook een maat kleiner dus daar kan het ook aan liggen. Helaas schoof die nog erger dan de London.

Inmiddels heb ik een Hidalgo venice 2 en ben ik helemaal gelukkig :D Zit als een huis, je voelt je paard nog steeds goed maar hebt meer t gevoel van een boomzadel qua zit en ik heb sinds een jaar weer durven galopperen in de bak! Zonder dat ie ook maar een cm schoof :) nu voelt het gewoon weer veilig en vertrouwd, erg fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:48

Oh enne, nu we toch HK zijn, fijne Valentijnsdag allemaal ;)

Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:54

Geweldig :D
En zo waar !!!!