voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DivaBurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:58

Anoniem schreef:
wat voor zadel heb jij nu dan en welke ga je laten passen?

Ik heb nu de barefoot nevada zonder VPS.
En ga het wat nieuwere model van Rider Pro passen die met het gentec systeem.
Deze zadels hebben een ingebouwde verstelbaren boom, kan je met speciale gereedschap laten verstellen. Ik heb een jonge tuiger merrie dus een verstelbare boom is wel een hoofdzaak voor mij.
Dus dan hangt er wel meteen een duurder prijs kaartje aan, Maja ik vind dat wintec niks dus weinig andere opties.
Hoop hier wat langer mee door te kunnen, als het echt past.

Safiera

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:04

Haha Pmarena :D Vind de site ook goed geworden zeg! Heb spontaan wat uit je koopjeshoek besteld, kon het niet laten (dat maat 0-1 dekje) Heb 'm trouwens ontvangen, blij mee, thx!

Had het er al als opmerking bij geschreven, maar misschien nog even kijken naar de verzendkosten. Deze worden vermeld als 0 euro, maar vervolgens gewoon 6,75 wanneer je verder in het bestelmenu komt. Zou het graag direct zien. Maar had al wel gevonden dat het pas vanaf 100 euro (toch?) vrij was, dus dat scheelde :)

Dacht: koop maar zo'n nieuwe pad, mocht er een nieuw zadel komen voor mijn zusje, heb ik 'm alvast :') En kan 'm natuurlijk ook proberen onder mijn maat 1.

Alleen was mij niet helemaal duidelijk dat er dus wel echte wol onder zit, maar geen lamsvelletje. Kan ook bijna niet voor deze prijs denk ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:31

O was jij dat, geinig :)

Dan was je nog niet ingelogd wellicht ?

Het systeem weet pas wat de verzendkosten worden als duidelijk is wat de totale bestelling is.....en door wie deze gedaan wordt gezien de prijzen voor wederverkopers anders zijn dan voor directe klanten. Het staat nu inderdaad wel een beetje raar, ik zal eens navragen of het mogelijk is om dat anders weer te geven maar ik denk dat dat toch moeilijk gaat worden, in ieder geval als je nog niet ingelogd zou zijn :)

Bedankt voor de tip +:)+ Was mij nog niet opgevallen eigenlijk :)

Onder de dekjes zit inderdaad schapenwol, op zich is dit volgens mij vrij goed bekend dat er een verschil is tussen schapenwol (verwerkte echte schapenwol maar zonder de huid er aan) en lamsvel ?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:10

Nee, niet ingelogd :)

Wat dat schapenwol betreft wist ik het iig niet, maar dat kan goed aan mij liggen :o

Heb trouwens net gehoord dat mijn zadel gerepareerd is, foto's gezien en het zag goed uit! Deze week ophalen, en dan heb ik echt geen excuus meer om niet te gaan rijden := Vind het eng! Wel blij dat het zadel klaar is. Trouwens heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk lang met het kapotte zadel gereden, het leer was zelfs uitgerekt. Moet er niet aan denken dat je dat doet, kans dat je beugel er op eens af valt!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:49

Oh fijn zeg dat ze je zadel hebben kunnen maken.
En nu geen smoesjes meer en op stappen.
Geintje hoor, snap wel dat je het spannend vind, kan goed zijn dat als je er eenmaal op zit je de angst zo weer kwijt bent. Succes en al vast veel plezier

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:28

Ik heb zojuist een testzadel aangevraagd, een Barefoot London :) . Ben heel benieuwd hoe dat zit, had voorheen alleen oudere versies getest van o.a. Barefoot, Torsion en Startrekk die toen al zalig zaten, dus het kan er alleen maar beter op geworden zijn, hoop ik :j .

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:05

Een L-pommel, met welke boommaat is dat vergelijkbaar?

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Trekker Pro Endurance (is volgens mij hetzelfde als Trekker Classic)? Zijn daar ook testzadels van verkrijgbaar?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:09

Ik heb de trekker pro endurance.
Zou niet meer zonder willen.

Bij mij zijn ze toen komen passen en mocht het toen een week testen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:19

Ik heb nu een barefoot london op proef maar met mijn korte pootjes niet zo'n succes. Ik wil ook nog de cherokee proberen en misschien toch ook zo'n trekker.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:14

Ik heb de trekker ook.. echt een heerlijk zadel. Ik zou ook niet meer anders willen..
PM buitenzinnig even.. die heeft een testzadel..

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:31

Dat had ik idd gezien, Buitenzinnig zit voor mij ook redelijk in de buurt. Ik spaar ondertussen nog maar even door. Trekker-zadels heb ik gebruikt nog niet veel gezien, dus dan maar even doorsparen zodat ik -mocht het goed bevallen na het testen- een nieuwe kan kopen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:57

Weet iemand het verschil tussen de Trekker Pro Endurance en de Trekker Luxus? Buiten de andere zitting en zweetbladen om?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:53

Dat is dus het enige verschil - een smallere zitting en afneembare wrongen voor de Luxus. De Classic (Pro Endurance) heeft grote vaste wrongen en een bredere zitting. Qua vorm en dergelijke is het zadel identiek. Dan is er nog de Pro Arte, die heeft kleinere en zachtere vaste kussens, een smallere zitting en kortere zweetbladen, daardoor is dit zadel beter geschikt voor wat kleinere mensen.
AfbeeldingAfbeelding

Op de VOLGENDE PAGINA pagina staan de diverse zadels naast elkaar

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:57

Heb ook alweer een aantal jaren de Trekker Pro Endurance. Prima, degelijk, fijn zadel. :j
Ligt ook goed op mijn zeer compact gebouwde, vrij brede pony. Dat is nog een hele zoektocht geweest, maar deze zit prima. Drukverdeling bevalt ook heel goed. Ik vind zelf alleen die boog voorop wat minder mooi, maar mijn dochter van bijna 7 vindt dat wel weer fijn, als ze er even op zit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:15

ik denk dat je de verschillen tussen de luxus en de pro gewoon moet voelen?
zelf vond ik de luxus niet fijn zitten,meer gedwongen.
de endurance pro wel,al ben ik niet helemaal objectief wegens rugklachten.
mooi leer,soepel en goed te verstellen,de trekker zadels :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:53

Wij vinden zelf de True Talent het beste, maar dat komt omdat we geen behoefte hebben aan steun van wrongen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 23:43

Ik moet zeggen dat de true talent mij ook wel erg aanspreekt. Doet me een beetje denken aan mijn podium zadel waarmee ik endurance gereden heb, maarja ik heb de pro endurance al ;)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:02

ik mag me nu ook hier bij de club aansluiten van boomloze zadels *\o/* . heb een bf cheyenne besteld. kan niet wachten om ermee te gaan rijden. heb mijn aussi nog niet verkocht, maar die komt elders bij iemand in de winkel te hangen voor de verkoop.zij zit in de westernsport en daar heb ik dus ook kansen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:42

Buitenzinnig schreef:
Dat is dus het enige verschil - een smallere zitting en afneembare wrongen voor de Luxus. De Classic (Pro Endurance) heeft grote vaste wrongen en een bredere zitting. Qua vorm en dergelijke is het zadel identiek. Dan is er nog de Pro Arte, die heeft kleinere en zachtere vaste kussens, een smallere zitting en kortere zweetbladen, daardoor is dit zadel beter geschikt voor wat kleinere mensen.
AfbeeldingAfbeelding

Tja, daar ben ik weer. De cherokee leek heel goed te liggen in het bos, totdat ik thuis wat stellingwerk ging doen in stap, nota bene. n 5-10 min lag het zadel weer veel te ver naar voren en ook in de bochten niet stabiel, waardoor mijn toch al stijve, scheve paard echt sjaggie wordt. Snap ik ook wel. Hoe wil ze gebalanceerd lopen als ik met zadel alle kanten uitschuif.

Nu zag ik de rebecca, die mij aanspreekt vanwege de singelstoten (eentje ver naar voren), die theoretisch het schuiven zou moeten tegen gaan. (althans naar voren) Maar op die zadels schijnt een ellelange levertijd te zijn.
Nu was ik hier weer aan het kijken en zag dat de trekker ook een V aansluiting heeft met 1 punt ver naar voren?
Zou die meer kans hebben op stabiele ligging? Ggrrrr... word er echt crimineel van ^)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:54

liljebo schreef:
Buitenzinnig schreef:
AfbeeldingAfbeelding

Tja, daar ben ik weer. De cherokee leek heel goed te liggen in het bos, totdat ik thuis wat stellingwerk ging doen in stap, nota bene. n 5-10 min lag het zadel weer veel te ver naar voren en ook in de bochten niet stabiel, waardoor mijn toch al stijve, scheve paard echt sjaggie wordt. Snap ik ook wel. Hoe wil ze gebalanceerd lopen als ik met zadel alle kanten uitschuif.

Nu zag ik de rebecca, die mij aanspreekt vanwege de singelstoten (eentje ver naar voren), die theoretisch het schuiven zou moeten tegen gaan. (althans naar voren) Maar op die zadels schijnt een ellelange levertijd te zijn.
Nu was ik hier weer aan het kijken en zag dat de trekker ook een V aansluiting heeft met 1 punt ver naar voren?
Zou die meer kans hebben op stabiele ligging? Ggrrrr... word er echt crimineel van ^)

je praat over schuiven, ligt er dan wel een juiste pommel in?
toen ik laatst een london van een vriendin uit probeerde, ging het zadel ook schuiven en wat bleek, er zat niet de juiste pommel in. nu schuift haar zadel niet meer zegt ze.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:31

Ik heb het schuifprobleem ook, m'n paard gooit me heel erg op z'n linkerkant, en na een stukje rechtergalop moet ik weer even een tik op m'n rechterbeugel geven om het zadel weer recht te leggen. :o Het lukt me nog niet om recht te blijven zitten... Hij neemt gewoon een extra grote sprong, en dan vangt ie me op links op lijkt 't wel. Gisteren zat ik zowat met m'n neus op m'n rechterknie om van die linkerkant af te blijven, maar nee hoor :+ En dat zie je natuurlijk wel terug op de zweetplek: rechts is prachtig, ruggengraat vrij, geen drukkingen, en links een flink droog stuk onder het zitvlak.

Mijn pommel sluit inderdaad niet goed aan, maar het is me afgeraden om een S-pommel te nemen door de wederverkoopster, omdat hij wel voor een M-pommel gebouwd is maar z'n spiermassa moet nog bijkomen van het knellende zadel van de vorige eigenaar. Dus ik doe gewoon heel rustig aan, en maar kleine stukjes rechtergalop, om te oefenen, en om de 3 minuten controleer ik of ik nog recht zit :+

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:09

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:38

kinel schreef:
liljebo schreef:

je praat over schuiven, ligt er dan wel een juiste pommel in?
toen ik laatst een london van een vriendin uit probeerde, ging het zadel ook schuiven en wat bleek, er zat niet de juiste pommel in. nu schuift haar zadel niet meer zegt ze.

Jep. XXL De kleinere past niet/knelt en de zachte veroorzaakt nog meer schuiven.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:39

Hester schreef:
Ik heb het schuifprobleem ook, m'n paard gooit me heel erg op z'n linkerkant, en na een stukje rechtergalop moet ik weer even een tik op m'n rechterbeugel geven om het zadel weer recht te leggen. :o Het lukt me nog niet om recht te blijven zitten... Hij neemt gewoon een extra grote sprong, en dan vangt ie me op links op lijkt 't wel. Gisteren zat ik zowat met m'n neus op m'n rechterknie om van die linkerkant af te blijven, maar nee hoor :+ En dat zie je natuurlijk wel terug op de zweetplek: rechts is prachtig, ruggengraat vrij, geen drukkingen, en links een flink droog stuk onder het zitvlak.

Mijn pommel sluit inderdaad niet goed aan, maar het is me afgeraden om een S-pommel te nemen door de wederverkoopster, omdat hij wel voor een M-pommel gebouwd is maar z'n spiermassa moet nog bijkomen van het knellende zadel van de vorige eigenaar. Dus ik doe gewoon heel rustig aan, en maar kleine stukjes rechtergalop, om te oefenen, en om de 3 minuten controleer ik of ik nog recht zit :+

dat zal idd te maken hebben met scheefheid van het paard/eigen balans daardoor.
Dat probleem komt er bij ons nog even bovenop. :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:26

De barefoot schoof op Jimmy ook heel erg, ben er daarom vanaf gestapt.
Met de trekker nooit last van gehad.