Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:12

Heeft er iemand ervaring met dit hoofdstel icm een paard dat ze mond open heeft / tong uit steekt.
Het is geen probleem van mij uit, maar paard is voor mij minder vriendelijk gereden en heeft zichzelf het nu aan gewend(is ook al 18)
inmiddels is het minimaal maar voor op wedstrijd volgends de jury helaas nog te veel.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:15

Die van mij drukt zijn tong er wel uit omdat hij links wat tanden mist. Is wel een heel stuk minder. Tong minder ver eruit en veel minder vaak. Eigenlijk vanaf het eerste moment.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:08

Heeft iemand een duidelijke uitleg hoe ik de Multi kingekruist maak? Ik heb één riem met een soort padje en aan het uiteinde twee oogjes maar als ik die onder de kin doe, is ie niet gekruist?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:50

Hij kan ook niet kin gekruist, alleen kaak gekruist...

Even een quote:
Citaat:
voor het bitloze gebruik zijn 3 variaties mogelijk:
- Sidepull (soft)
- Kinband (medium)
- Crosslink (strong)

Sidepull is dus je teugels direct aan de buitenste ringetjes zonder bandjes.
kinband is wat jij bedoeld
crosslink is kaak gekruist...

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:56

Ah oke. Ik dacht dat ie ook gekruist kon :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:05

Ja, kaak gekruist kan die wel, maar niet kin gekruist. Misschien dat je daarmee in de war was?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:50

Raamzicht schreef:
Is er nog ergens eentje in tobacco te vinden? Tips?

Ik wens jou heel veel succes met het vinden ervan.
Idd wat ze al verteld hadden. De kleur Tobacco is uit de collectie. Alleen op E bay nog wel
te koop in maat cob of extra full.

Ik heb zelf echt het schompes gezocht naar deze kleur. Mijn paard had het hoofdstel kapot getrokken. Sindsdien wilde ik perse twee dezelfde hoofdstellen. Uiteindelijk heeft een andere bokker gezien hoeveel moeite ik deed om dit hoofdstel te zoeken en te kopen, dat ze zelf besloot haar eigen nieuwe Tobacco kleur hoofdstel (waar zij ook zo lang naar gezocht heeft) aan mij te verkopen.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:03

Wat lief van die bokker!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:59

Heeft iemand een duidelijke foto van de micklem in dark Havana en die in Australian nut? Dat zijn de bruine kleuren die er dan wel nog zijn naast tobacco lijkt het?

Op internet wordt niet altijd duidelijk welke kleur er op de foto zit, ze plaatsen rustig een andere kleur bij de advertentie.. Weet iemand het?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:34

Er zijn 2 kleuren nu leverbaar: brown en black:
Afbeelding Afbeelding

Tabacco is deze kleur en is NIET meer leverbaar:
Afbeelding

Andere kleuren zijn er niet, dan brown en black op dit moment.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:09

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:54

Off-topic: goeie ervaringen mee, Hope Valley Saddlery. Over de beschikbare kleuren durf ik niks te zeggen.

Heb voor mijn kleuter-ruin de multi en ben zéér tevreden tot nu toe, het longeren aan het ringetje werkt voor ons beiden erg prettig, met sturen ohz ook minder protest.

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:18

Ik zou voor te testen eerst een neppe willen kopen omdat ik niet weet hoe mijn paard hierop reageert endan als ik wat meer gespaard heb een echt. Want ik vind het nogal duur en als mijn paard er niet op reageert vind ik het maar stom. Iemand enig idee waar ik deze haal?

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:26

Er is door de mods al een keer gereageerd met de opmerking dat dit topic alleen over het Ramblo Micklem hoofdstel gaat dus moet men niet gaan vragen waar de nepperds te koop zijn.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:47

@manonita. Bij DocHorse kun je een micklem testen om te kijken hoe je paard erop reageert.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:33

@Bar volgens mij hebben ze bij dochorse alleen een full en groter om uit te proberen,toch? wil zelf graag eens zo'n hoofdstel proberen maar mijn kleine paard van 1.60 heeft net maat cob.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:03

Geen idee. Heb zelf meteen de gok genomen en er gewoon 1 besteld.
Geen spijt van want het bevalt heel goed

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 00:04

Heb hetzelfde als Bar gedaan.
Afgelopen week met een neusbontje gereden om de neusriem. Echt geen gezicht, maar met z'n witte snoet is hij gevoelig voor wondjes en schuurplekjes. Zweet i.c.m. zonlicht. Nu reageert hij nog beter en rustiger. Beter als met die clipjes.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:45

Ook ik heb je proef op de som genomen met dit hoofdstel, heb de competition, en ben zeer tevreden. Heb een jong paard dat net onder het zadel is en nogal gevoelig is en wat snel met zijn hoofd omhoog gooide maar nu ik dit hoofdstel heb is het hoofd omhoog gooien eigenlijk verleden tijd. Echt een aanrader!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:12

Ok! Wel veel positieve reacties.
Enig groot nadeel (ongetwijfeld hier al genoemd) vind ik wel de prijs. Waarom vragen ze voor zo'n simpel hoofdstel 170 euro? Waar zitten de kosten in bij dit hoofdstel?
Bij agradi hadden ze gisteren een goede actie waardoor dit hoofdstel maar 130 euro was, maar dan was hij pas in augustus leverbaar -O- Niet besteld dus :)

Edit: de enige winkel waar de zwarte versie binnen een week leverbaar is is divoza- en daar hij is ook weer een tientje duurder :(

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 01:13

Nu is de Rambo Micklem Multi Bridle bij Agradi slechts euro 122,56. Wel pas levering begin augustus inderdaad maar ach die 6 weken zijn ook weer zo voorbij toch en scheelt echt een hoop ;-)

sorayafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:48

Ik wil het rambo hoofdstel ook aanschaffen voor mijn draver merrie nu zit ik heel erg te twijfelen welke want ik vind de ring van de multi niet mooi maar die zou je er altijd af kunnen halen maar ik heb ook veel liever zilveren gesptjes maar ik vind het fijn om haar toch langzaam aan bitloos te laten wennen wat vinden jullie?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:55

Oei moeilijke keuze.........
Even de voor en tegens tegen elkaar afwegen.

Heb hem nog niet zo goedkoop gezien. Het is 't wachten waard. Zeker weten.

Even een oproepje aan degene met de bruine hoofdstellen (competition) kunnen jullie wat foto's plaatsen. Heb vandaag een nieuw zadel gekocht bruin/zwart en ben aan 't twijfelen of ik ook niet een bruin hoofdstel daarbij wil.....

Bruine kleur is wel mooier als 't precies het zelfde is, anders heb je zo'n 'net niet' combinatie......

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:34

Ik heb het hoofdstel 2hands gekocht en ben er erg tevreden over. Heeft ze mond een stuk netter dicht en is fijn in de hand

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:10