Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:04

Hier geen weke rug (meer). Hij heeft geleerd zijn rug te dragen, door een combi van een aantal factoren waaronder het zadel van Arno die hem de ruimte biedt. Mijn paard is wel rondgeribt, smalle schouders, oplopende lendenen, iets neerwaarts gebouwd, singelgroeve die voor het mooie wat te ver naar voren ligt. Kortom, alles wat je erop legt is gedoemd naar voren te schuiven. Maar Arno is blijven puzzelen en het zadel past perfect en schuift zeer minimaal! Bijna niet waarneembaar. Hij heeft ook de takken van de boom veranderd om te zorgen dat de schoudervrijheid gewaarborgd blijft. Arno heeft wel een jaar gedokterd voordat we zover waren, maar dit is voor mij allemaal services geweest (incl nieuw zadel!!). Ik ben blij met Arno! Het heeft wat geduld van mij gevraagd, maar dan heb je ook wat :D

Lima84

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:40

Jeej, ook ik mag gaan wachten op een nieuw zadel. Arno was keurig op tijd, nam de tijd en mijn paard liep super onder de zadels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:05

Ook ik ben aan het kijken naar een nieuwzadel.

Maar hier zie ik enkel dingen geschreven over dressuur zadels. Zijn er ook mensen met een spring van AB?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:18

Anoniem schreef:
Ook ik ben aan het kijken naar een nieuwzadel.

Maar hier zie ik enkel dingen geschreven over dressuur zadels. Zijn er ook mensen met een spring van AB?

Daar heb ik ook al eens naar gevraagd maar helaas geen ervaringen zelf gehoord :(

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:57

Komt uit de meeleesmodus :)
Stalgenootje van mij heeft een springzadel van Arno en is daar ook gruwelijk tevreden over !

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:21

Ik ben ook nog steeds super tevreden met mijn AB zadel! Gisteren een afspraak gemaakt om m weer eens na te laten kijken. Mijn paardje is nog groeiende (nu 7 maar de lijn waar mijn paard uitkomt groeit minimaal tot 8 door) en daarnaast ligt mijn zadel nu ook 2 keer in de week op een jonkie (3) dus wil ik zeker weten dat t bij beide goed ligt.

Ik ben ook geen zadelmaker/passer maar heb er ondertussen wel zicht op of het goed ligt of niet.... Op beide paarden ligt het goed maar liever het zekere voor het onzekere nemen.

Vriendin van mij is wel zadelmaker en passer en die heeft mij veel geleerd waar je naar moet kijken of op moet letten dus dat scheelt wel een hele hoop :D

Maar goed, 3 aug komt hij even kijken en mocht het nodig zijn dan opvullen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:38

mocht iemand een brandt zadel te koop hebben die past op brede paarden (fries als voorbeeld) dan hoor ik het graag!!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:15

ivy_power89 schreef:
mocht iemand een brandt zadel te koop hebben die past op brede paarden (fries als voorbeeld) dan hoor ik het graag!!

heeft Arno geen 2e hands liggen voor je?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:19

oo eigenlijk nog niet over na gedacht!!
Dat is ook een goede tip!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:25

ivy_power89 schreef:
oo eigenlijk nog niet over na gedacht!!
Dat is ook een goede tip!

:D ja weet je zeker dat je een goed passend zadel koopt :)

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:04

Ik heb deze nu dik een jaar en ben er super tevreden mee. Het was wat puzzelen voor Arno maar hij heeft een mooi passend (en zalig zittend) zadel voor Eefke weten samen te stellen/maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:24

Mooi hoor! Die van mij verwacht ik ergens in september ofzo _O- _O-

Maar ach, ik heb een heerlijk leenzadel. Heb mijn zadel in bicolor besteld. Zwart/bruin. Ben heel benieuwd.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:57

Margret, heel eerlijk, dat zadel ligt te hoog, hij ligt er op in plaats van in, het dieptepunt is te ver naar achteren en de spieren naast de schoft worden door dit zadel teveel belast.

Niet mijn keuze.............

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 01:09

BasGitaar schreef:
Heb er nu 1 onder mijn tinker liggen, dat ding zit heeeeeeeeeeeeeeerlijk!

Onder je tinker nog wel :))

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:14

chikohaa schreef:
Margret, heel eerlijk, dat zadel ligt te hoog, hij ligt er op in plaats van in, het dieptepunt is te ver naar achteren en de spieren naast de schoft worden door dit zadel teveel belast.

Ik heb altijd geleerd dat je van voor naar achter een rechte lijn moet kunnen trekken, volgens mij is dat bij dit zadel ook zo?? Of zie ik het nu verkeerd??

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:00

Whisperke schreef:
chikohaa schreef:

Ik heb altijd geleerd dat je van voor naar achter een rechte lijn moet kunnen trekken, volgens mij is dat bij dit zadel ook zo?? Of zie ik het nu verkeerd??

Volgens mij ook Whipserke . Het is ook echt een puzzelwerk geweest omdat ze een korte rug heeft en overbouwd is.

Citaat:

no offence, maar ik hecht toch meer waarde aan de mening van de zadelmaker die er voor geleerd heeft, het zadel in stand en tijdens het rijden bekijkt en beoordeelt, het paard aan alle kanten bekeken en gemeten heeft, dan aan het oordeel van een leek vanaf een paar fotootjes. Ieder natuurlijk z'n eigen mening. Ik kan alleen maar zeggen dat Eefke er goed onder loopt, pas nog behandeld is door masseuse (niet vanwege klachten, maar gewoon voor onderhoud) en die ook niets tegenkwam wat op een slecht passend zadel zou kunnen wijzen.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:08

Jij weet niet wie ik ben, en dus weet je niet of ik een leek ben :D

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:42

chikohaa schreef:
Jij weet niet wie ik ben, en dus weet je niet of ik een leek ben :D

Dat klopt, maar je hebt je ook niet voorgesteld als zadelmaker, dus zolang het tegendeel "niet bewezen/beweerd" is, ga ik er gemakshalve van uit dat je een leek bent ;)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:27

mijn zadel op mijn paardje :D

Afbeelding

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:11

Als er nog mensen iets zoeken, iemand bij mij op stal gaat d'r brandt verkopen. Dan heb je niet zo'n lange wachtttijd :)

Zelf moet ik nogwel ff wachten en ben het nual zat! Maar mijn paard loopt echt fantastisch onder mijn leenzadel (wat ook een brandt is). Hij had zadeldwang, maar daar blijft steeds minder van over, bizar gewoon!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:15

Zelfde ervaring hier Lima. Ik weet ook niet wat ik meemaak :D

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:08

@ Wendyke; Wauw, ziet er prachtig uit!! Super mooi zadel!!
@ Maikeltje; Ja, fantastisch gewoon... Ik ben het ook tegen iedereen aan het vertellen, volgensmij worden mensen gewoon onderhand moe van mijn gejubel over mijn nieuwe zadel, hihi.

Wietske333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:27

Het nieuwste model zadel van Arno van den Brandt: het closecontact zadel.
Bestaande uit 1 zweetblad (monoblad) Met dit zadel heb je veel meer feeling met je paard en je zit veel stiller. Een geweldige vooruitgang in de ontwikkeling van dressuurzadels!

http://www.dressuurschoolcarmen.nl/uplo ... ntact2.jpg

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:32

Wendyke en? Rijdt ie fijn? :D

Ook mooi wytse :j

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:14

Waarom heb je het dan te koop staan wietske333?

Mijne wordt momenteel omgebouwd voor mijn andere paard. :D :) :)