[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:14

Dat is wel een hele mooie kleur groen inderdaad :j

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:30

Marocje schreef:
Die staat mooi Kitty!

Zelf ben ik er ondertussen ook uit wat ik ws wil: Een zwarte nubuck ghost Roma, met witte wollen zitting. Alleen het pad twijfel ik over: die van ghost lijkt mij echt niet fijn, met die ribbels. Ook lijkt het materiaal heel erg te gaan zweten, en de afdrukken die ik zie wordt ik ook niet blij van..

De Kifrapad is een optie, maar dan zou ik wel graag mijn kleur willen (groen) Heb niet zo lang geleden een sjabrak gehaald en nooit gebruikt, maar daar heb ik ook niks aan als ik voor boomloos ga.. Zelf knutselen zou een optie zijn, maar ben nou ook weer niet zo heel erg handig..

Ik heb een Ghostpad in bestelling van scheerwol. Ik vind de ribbels van de gewone Ghostpad ook niet fijn dus vond dit een mooie (en betaalbare :+ ) oplossing. Als het zadel en de pad binnen zijn zal ik wat foto's plaatsen.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:32

Heb net eens op een rijtje gezet wat ik nog moet sparen voor de Barrydale.. Weet wat me nog te doen staat. Gaat nog wel even duren. Mij lijkt de physiopad wel fijn. Maar zit daar bont onder of alleen aan de achterkant? Wat raden jullie aan? Physio of standaard pad?

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:39

Standaard!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:40

Ik zou absoluut de standaard pad doen en niet de Physio i.v.m. het sympanova...dat kan gewoon echt problemen geven door de structuur die de huid kan irriteren.

De Physio is heel erg duur, risico op huid-irritatie, risico op scheef er onder plakken van het "dekje" met de inlages... en het schaap zit idd. niet onder de hele onderkant dus je hebt ook nog de materiaal-overgang tussen het Sympanova en het schaap, waardoor je nog een extra risico van irritatie krijgt dan wanneer de inlagevakken gewoon glad (uit 1 stuk) zijn...

Enige reden om voor een Physio-pad te gaan lijkt mij dat je het echt graag wilt vanwege de anti-slip werking ofzo maar voor de rest is de standaard pad naar mijn mening een veel verstandogere keuze / meer waar voor je geld :j

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:42

Thx voor de uitleg. Ik heb voor m'n Cherokee ook de standaard pad. Bevalt me goed. Scheelt me 40€ Yeahh. Maar ik dacht..omdat ik lange ritten maak en zelf ook niet de lichtste ben dat de Physio beter zou zijn.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:49

Zou dan eerder kijken voor dikkere/andere inlages in je pad dan de physio inderdaad... En als zelfs Pmarena als wederverkoper de pad eigenlijk al afraad...waarom maakt Barefoot die dan nog? Is er in andere landen bijv wel veel vraag naar?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:52

Ik heb nu de standaard pad met pu foam inlages en de rubberen inlages.dus dubbele inlages.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:58

MilouNigel schreef:
Marocje schreef:
Die staat mooi Kitty!

Zelf ben ik er ondertussen ook uit wat ik ws wil: Een zwarte nubuck ghost Roma, met witte wollen zitting. Alleen het pad twijfel ik over: die van ghost lijkt mij echt niet fijn, met die ribbels. Ook lijkt het materiaal heel erg te gaan zweten, en de afdrukken die ik zie wordt ik ook niet blij van..

De Kifrapad is een optie, maar dan zou ik wel graag mijn kleur willen (groen) Heb niet zo lang geleden een sjabrak gehaald en nooit gebruikt, maar daar heb ik ook niks aan als ik voor boomloos ga.. Zelf knutselen zou een optie zijn, maar ben nou ook weer niet zo heel erg handig..

Ik heb een Ghostpad in bestelling van scheerwol. Ik vind de ribbels van de gewone Ghostpad ook niet fijn dus vond dit een mooie (en betaalbare :+ ) oplossing. Als het zadel en de pad binnen zijn zal ik wat foto's plaatsen.

Heb jij dit via mail besproken? Want ik kan het via de site niet vinden, zie daar alleen die zwarte 'bijpassende' pad staan, die ik dus niet wil?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:08

Er zijn wel mensen die de Physiopads heel fijn vinden :j

Daarom heb ik ze ook nog gewoon op de site staan en lever ik ze nog op bestelling, maar omdat ik genoeg ellende met het Sympanova heb gezien raad ik het gewoon af :o

Wil je meer bescherming dan kan je het VEEL beter in de inlages in een normale pad zoeken :j

Overigens is sinds kort ook alleen het onderkantje van de Physiopads (zeg maar) te bestellen, dat kan je dan zelf aan een ander dekje vastmaken :)

Zie: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Nieuw ... sortiment/

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:15

Kunnen ze ze niet gewoon met schaap maken aan de onderkant :)* vind hem los schreeuwend duur eerlijk gezegd. De physiopad is maar 40€ duurder dan de standaardpad. Als ik standaardpad,Barrydale,mono t beugelriemen en flexibele beugels wil bestellen bij jou pmarena zit daar een lange levertijd op?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:30

Atent, waar ergens woon je?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:37

Epe ManonGrr, waarom?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:39

Oh dat is een eindje weg. Ik dacht, anders kan je misschien best een tijdje mijn barrydale lenen om te kijken of t echt wat is voor je hem nieuw aanschaft. Maar ik woon rondom Rotterdam :)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:42

Oeee. Had vandaag daar eigenlijk moeten zijn hihi. Kom zelf officieel tussen rotterdam en Hoek van Holland vandaan. Had verjaardag vandaag maar vergeten. Misschien dat ik volgend weekend even ga..dat is wel een heel lief aanbod...

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:42

Marocje schreef:
MilouNigel schreef:

Heb jij dit via mail besproken? Want ik kan het via de site niet vinden, zie daar alleen die zwarte 'bijpassende' pad staan, die ik dus niet wil?

Ik las een paar pagina's terug hier in het topic dat die mogelijkheid er was dus heb de pad bij Buitenzinnig via de mail besteld ;) . Volgens mij staat het nergens echt aangegeven dat de mogelijkheid er is.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:45

Ah oke, niet gek dat ik het dus niet kon vinden dan. Maar fijn dat die optie er is, want dat zou ik dus wel willen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:02

Atent: Ligt er aan om welke maten en kleuren het gaat...? PB ander even :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 01:26

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:08

Het klopt dat de pads met scheerwol aan de onderzijde kunnen. Ik heb het alleen erg druk (werk zo'n 3-4 dagen in de horeca in bediening, ben afgelopen tijd bezig geweest met Libra overnemen, mijn site is in elkaar gevallen, dus dat moest opgelost en dan heb ik ook nog een huishouden en 2 paarden. Oh, en er loopt ook nog een man rond hahaha), dus zal het zsm veranderen :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:16

Ik ga een testzadel aanvragen maar weet de maat pommel niet bij onze andere fjord zit een M maar mijne is veel steviger bij der schoft.

Afbeelding
Hen niet echt een goede foto

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:27

Je kunt op de site van Barefoot een maatsjabloom printen en op karton plakken om de maat pommel te testen :)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:29

Ik denk dat je de breedste maat moet hebben maar je zou het nog kunnen checken met de maatsjabloon.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:35

Hebben helaas geen inkt in de printer. Heb bij de pommels even gekeken heb een L gedaan die is voor een brede ronde schoft

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:56

Die heb ik erin voor mijn fjord, maar die van mij is wel iets smaller als die van jou.

Ik ben benieuwd hoe die bevalt! Heb mijn Cherokee maat 1 nog steeds liggen ;).