voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:51

-
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Safiera

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:47

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:11

Mag ik even binnenvallen met een vraag?

Ik had problemen met de ligging van de BF atlanta op mijn tonronde schoftloze scheve paard (hoezo lastig???) omdat hij opzij en naar voren schoof (zoals zowat alles wat je op haar rug ligt) en zocht alternatieven.
Nu pikte ik onlangs de cherokee van mijn echtgenoot in en ik moet zeggen dat die stukken stabieler ligt en het paard ook iets minder breed aanvoelt (het is nogal een tank) Niet 100% stil, maar wellicht bestaat zo'n zadel voor haar niet.
Mijn man vond de atlanta prima op zijn paard liggen, dus leek het opgelost.

Maar... ik oefen ook wel met zijn paard in de wei als we niet naar buiten rijden omdat ze eigenlijk vrijwel niets kent en wat stijf is. Gisteren had ik daartoe de atlanta bij haar gebruikt, maar bij wat meer bochtenwerk vind ik hem ook op haar minder stabiel liggen en toen ze wegsprong (ze ziet waarschijnlijk slecht en ziet nogal eens spoken) lag ie royaal scheef. Niet handig natuurlijk.

Nu heb ik zelf iets meer vertrouwen in de ligging van de cherokee, ook op haar, maar vraag me af of het een probleem is om de cherokee bij het thuis rijden voor allebei te gebruiken. Ik begreep dat een BF naar het paard gaat zitten? In dat geval is dat wellicht geen goed idee? Hoewel ze natuurlijk ook wel soepel zijn.
Pommelbreedte is voor beiden paarden hetzelfde. Beide XXL (paard van mijn man is een koudbloeddraver en best fors bij de mank) , maar de rug van sil is toch anders (en minder breed) dan die van mijn tank.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:21

Zijn er hier ook mensen die endurence starten met een barefoot-zadel? En zo ja, welk type zadel hebben jullie?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:27

Ben ik ook benieuwd naar! En welke singel en pad heb je er dan bij?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:32

Mijn mannetje krijgt helemaal het heen en weer van de zadels O:)
Van hem mag er ook gewoon weer een cheyenne komen :=

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:24

_O- _O-

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:36

ja....tis wel een gillertje he :')

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:00

-

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:49

Haha, Liz89: niet te veeleisend he :P Dacht ik je blij te maken...

Arme man van nientje! Kan het me voorstellen dat hij er een beetje :roll: van wordt.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:09

liljebo, je kunt rustig de zadels van het ene op het andere paard leggen. Het is boomloos en vormt zich naar het paard waar het op dat moment op ligt.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:15

-

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:42

Haha, ik ken het. Alleen zou ik liever andersom doen: zadel is toch wat duurder om nieuw te kopen dan hoofdstel in het algemeen :')

Ik zit nu met een zwart zadel en donkerbruin hoofdstel (waarvan ik de laatste best mooi vind, pas een jaar oud en voor verjaardag gekregen). Toch maar kijken voor een zwarte? Dit is wel het duurste hoofdstel (+- 50 euro :oo ) dat ik ooit gehad heb... Een nieuwe goedkopere is dan altijd minder mooi he.

Eerst maar eens kijken of we weer kunnen gaan rijden, kleurtjes zijn toch ondergeschikt daaraan! Heb trouwens een hele tijd een zwart hoofdstelletje met lichtbruin (oud) zadel gehad, daar moet je even aan wennen maar dan zie je het niet eens meer :)

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 01:12

-
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 07:48

Buitenzinnig schreef:
liljebo, je kunt rustig de zadels van het ene op het andere paard leggen. Het is boomloos en vormt zich naar het paard waar het op dat moment op ligt.

Ok bedankt. Ik dacht dat het wellicht de vorm aannam van het paard waar het steeds op lag (min of meer dan, gezien het flexibel is) In dat geval denk ik dat ik voor beide paarden maar de cherokee gebruik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:42

Dat is inderdaad echt geen probleem hoor, daar zijn ze juist zo handig voor, gebruik op verschillende paarden :j

Wel apart dat je zo'n gepuzzel hebt....zou het er niet gewoon aan liggen dat de Cherokee lekker soepel gereden is en de Atlanta nog niet ?

Natuurlijk heeft de Cherokee wel een groter raakvlak dus daardoor kan hij meer grip hebben, over het algemeen geeft de Neveda de meest stabiele ligging daardoor :)

De almond-kleure DryTex zadels worden al jaren niet meer gemaakt dus die zijn alleen nog 2e hands te koop.

Nou, ik heb m'n nieuwe website min of meer online gezet: de Boomloosrijden-link er naar door laten verwijzen totdat hij echt 100% okee is en hij helemaal in plaats komt van de oude website. Ik word doodgegooid met bestellingen ineens, van zowel wederverkopers als directe klanten, je kan wel merken dat het lekker weer is :oo

Het is ook spannend naar wie de gebruikte zadels in het opruimings-hoekje gaan, vooral voor de Barrydale zijn er aardig wat mensen met interesse dus ik ben benieuwd wie er uiteindelijk het eerste op de bestel-knop klikt :P

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:09

Tja...ik wil wel :P ...maar wil hem wel eerst testen voor de zekerheid.
Voor hetzelfde geld zit het voor ons niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:10

Heb je ook helemaal gelijk in hoor, moet je ook absoluut eerst doen :j

Maar zo zijn er nu meerdere mensen dus ik ben echt benieuwd wie het gaat worden :P

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:14

Kun je de 2de handse niet even als testzadel versturen O:)
Hoef ik niet zolang te wachten :D

*zegt mevrouw die geen deduld kent* :o

Friesepoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:23

Pff...jullie gaan zo hard...
@ Buitenzinnig: Bedankt voor je tip. wat zou er dan aan mineralen kunnen schorten dat dit beeld geeft? Ze krijgt onbeperkt ruwvoer van goede kwaliteit (ofja, niet getest dus de precieze waarden ken ik niet) en krachtvoer van voergezond, zonder suikers en melasse. Daarnaast heeft ze de beschikking over een rockies liksteen.
@ degene die zei dat ze geschoren moest worden :o (naam ff kwijt) ze is al zo goed als door haar wintervacht heen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:46

pmarena schreef:
Dat is inderdaad echt geen probleem hoor, daar zijn ze juist zo handig voor, gebruik op verschillende paarden :j

Wel apart dat je zo'n gepuzzel hebt....zou het er niet gewoon aan liggen dat de Cherokee lekker soepel gereden is en de Atlanta nog niet ?

Natuurlijk heeft de Cherokee wel een groter raakvlak dus daardoor kan hij meer grip hebben, over het algemeen geeft de Neveda de meest stabiele ligging daardoor :)

Zou kunnen. De cherokee is overigens een dry tex. Maar dat zal er niets mee te maken hebben. Het groter raakvlak speelt volgens mij wel een rol. De atlanta ligt er meer bovenop, om het zo maar eens te zeggen. Ik had eigenlijk de nevada willen hebben, maar die was weer te groot en zou dan in de liezen van mijn paard drukken. Op Sil zou het wel kunnen. Later misschien....:)

Succes met je verkoop

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:33

nientje78 schreef:
Kun je de 2de handse niet even als testzadel versturen O:)
Hoef ik niet zolang te wachten :D

*zegt mevrouw die geen deduld kent* :o

Tja je hebt altijd retourrecht, zie de website, dus bestellen en proberen...en eventueel terugsturen kan altijd :j

Voor dit zadel zou je gewoon de aankoopprijs terug krijgen omdat hij toch al gebruikt is en als je er netjes mee omgaat zie je een extra ritje er ook weer niet aan af :P

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:41

Misterylady schreef:
Zijn er hier ook mensen die endurence starten met een barefoot-zadel? En zo ja, welk type zadel hebben jullie?

even in de herhaling ;)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:51

Volgens mij heeft @Kristelhans hier op bokt endurence gestart met een barefoot.
Zij had een cheyenne.

mmm....vanavond maar even met hubbie overleggen hoe en wat :D

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:47

_Liz89_ schreef:
Kwam net dit topic tegen: [EA-TK-AP] Freemax evo airnet boomloos zadel
Die kleur is ook wel aardig :)

Euh, is dat niet zo'n zadeltje als die marktplaats-advertentie? Dan is ie nieuw nog niet eens €300 :D En kwaliteit zadelmarkt, geloof ik... :=