Whisperke schreef:mamendt schreef:Vala ik heb exact het zelfde gehad...hij blijft je zeggen dat het zadel goed ligt...zelf weet je nooit 100% zeker te zeggen dat het aan het zadel ligt totdat het paard zo slecht ervan wordt en je een DA erbij haalt...en dan komt de aap uit de mouw. Het is een sluipend proces en niet van de een op de andere dag duidelijk..maar....een goede zadelmaker/passer moet dat natuurlijk wel al eerder zien VOORDAT de problemen zich aandienen!!!!!!
Maar dat zegt niet meteen dat je paard hierna meteen niet meer geschikt is voor de sport..
Tuurlijk ik ben het volkomen met je eens.. Maar waarom laat je een zadelmaker/passer komen.. Vaak omdat je al problemen onder vindt met rijden of anders..
Op het moment dat een zadelmaker niet het probleem kan vinden aan het zadel, ga ik verder zoeken..
Dan ga ik met mijn paard naar een fysio of een osteo.. Ik kan haar ook natuurlijk wat al eerder genoemd is, scheef gereden hebben, of vast oid.
En ik laat de tandarts komen..
Of een keer een dierenarts, paard kan zich ook royaal verstapt hebben met gek doen in het weiland..
Dan zoek ik verder naar waar wel het paard last van heeft.. En als bij die alle uit wijst weer richting zadel..
Dan kan de zadelmaker bij mij op het matje geroepen worden of ik vraag een second opinion bij een andere zadelmaker..
Mijn mening: Mensen bellen pas vaak een zadelmaker als er al problemen zijn.. Want de meeste redeneren: zolang mijn paard goed onder het zadel loopt, waarom moet hij dan komen??
Ik vind het een nogal kort door de bocht en arrogante reactie dit als ik eerlijk ben.
Want dit is zeker bij ons zeker absoluut het geval niet geweest.
Ik ga me hier dan ook absoluut niet verder over verdedigen.. dit is mijn persoonlijke ervaring met Arno, niet meer en niet minder.