Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:10

Whisperke schreef:
mamendt schreef:
Vala ik heb exact het zelfde gehad...hij blijft je zeggen dat het zadel goed ligt...zelf weet je nooit 100% zeker te zeggen dat het aan het zadel ligt totdat het paard zo slecht ervan wordt en je een DA erbij haalt...en dan komt de aap uit de mouw. Het is een sluipend proces en niet van de een op de andere dag duidelijk..maar....een goede zadelmaker/passer moet dat natuurlijk wel al eerder zien VOORDAT de problemen zich aandienen!!!!!!

Maar dat zegt niet meteen dat je paard hierna meteen niet meer geschikt is voor de sport..
Tuurlijk ik ben het volkomen met je eens.. Maar waarom laat je een zadelmaker/passer komen.. Vaak omdat je al problemen onder vindt met rijden of anders..
Op het moment dat een zadelmaker niet het probleem kan vinden aan het zadel, ga ik verder zoeken..
Dan ga ik met mijn paard naar een fysio of een osteo.. Ik kan haar ook natuurlijk wat al eerder genoemd is, scheef gereden hebben, of vast oid.
En ik laat de tandarts komen..
Of een keer een dierenarts, paard kan zich ook royaal verstapt hebben met gek doen in het weiland..
Dan zoek ik verder naar waar wel het paard last van heeft.. En als bij die alle uit wijst weer richting zadel..
Dan kan de zadelmaker bij mij op het matje geroepen worden of ik vraag een second opinion bij een andere zadelmaker..
Mijn mening: Mensen bellen pas vaak een zadelmaker als er al problemen zijn.. Want de meeste redeneren: zolang mijn paard goed onder het zadel loopt, waarom moet hij dan komen??

Ik vind het een nogal kort door de bocht en arrogante reactie dit als ik eerlijk ben.
Want dit is zeker bij ons zeker absoluut het geval niet geweest.
Ik ga me hier dan ook absoluut niet verder over verdedigen.. dit is mijn persoonlijke ervaring met Arno, niet meer en niet minder.

Whisperke

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:55

De opmerking was niet meteen op jou gericht Ninz..
Buiten het feit dat we nu erg offtopic gaan..
Ik weet ook niet precies hoe het met je pony is gegaan, en ik vind het des al niet te min heel erg voor je..
Ik vind het heel erg dat je deze nare ervaringen hebt gehad en ik hoop dat je zometeen veel geluk kan vinden in je andere paard..
Ik kan er alleen helemaal niets bij voorstellen, ik kan dan ook alleen naar mijn eigen ervaringen met zadels kijken, hoe mijn omgeving er allemaal op reageerd en doet, en hoe ik het zelf heb gedaan.. Ik had indd eens verder moeten kijken voordat mensen zich aangevallen voelen.. Dat was mijn opzet niet..

Ook weer een leer voor een volgende keer, dat je uiteindelijk gewoon naar je gevoel moet luisteren..
Dat je dat gewoon moet volgen. Je kent je paard immers het beste.. Niet een zadelmaker die je paard 1 keer in het jaar ziet.. Het is aan de eigenaar zelf welke weg dat hij besluit om te gaan bewandelen..

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:03

Even snel de fotoos plaatsen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QRGYA3LB.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IMFWCZ6I.jpg

Kussens zijn niet per definitie minder dik, je "mist" alleen het onderblad min of meer.
Ik heb altijd een mono zadel van Forestier gehad en dat was een heel simpel zadeltje maar heb er geloof ik 10 jaar of langer mee gereden.
Ik heb als leenzadel een bruin sb standaard gehad.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3LLGIMHF.jpg
Wat ik eigenlijk al helemaal geweldig vond zitten, hij had geen mono om uit te testen toen maar toch de gok genomen en in mono uitvoering besteld. En deze zit ook helemaal super en paard is er, voor zover ik hem versta, ook helemaal blij mee. :D
De stugge boom was voor hem van groot medisch belang en hij loopt fijner met dit zadel als met de bruine omdat daar voor hem toch te veel "vering" in de boom zat.
Vanavond reageer ik ff verder, ben druk, druk :D

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:28

Nou, mijn paard liep super onder de proefzadels, dus ik heb ook een SB besteld! Daarnaast een heel fijn AB leenzadel gekregen. Ben tot nu toe echt ontzettend blij over de gang van zaken en de service :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:06

Ik weet eigenlijk niet wat ik besteld heb. Zadel met diepe zit en veel wrong iig. Zo'n invalidezadel zeg maar waar je heerlijk in wegzakt en je paard wel heel gek moet doen wil ie je uit het zadel krijgen :')

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:08

maikeltje schreef:
Ik weet eigenlijk niet wat ik besteld heb. Zadel met diepe zit en veel wrong iig. Zo'n invalidezadel zeg maar waar je heerlijk in wegzakt en je paard wel heel gek moet doen wil ie je uit het zadel krijgen :')

die heb ik ook zit als een bank :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:09

wendyke schreef:
maikeltje schreef:

Ja precies :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:12

Sneppie, mooi zadel ook :j

Ik had idd een heel andere voorstelling van close contact. Maar je zit dan, als ik het goed begrijp, op een zadel met alleen een zweetblad tussen jou en je paard. Alleen waar zitten je singelstoten dan aan vast? Of is dat alleen een klein zadelrokjerokje waar dat aan bevestigd is?

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:54

Maikeltje@ ik zal daar proberen een paar fotoos van te maken want dit is zo lastig uit te leggen. Maar je benen liggen idd min of meer op alleen het zweetblad. Het rijdt heerlijk.

Iedereen mag anti en pro reacties hier neer zetten. Houdt je allert.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:00

ik meldt me ook even.. ik ben van een wow ellende zadel naar een ab zadel gegaan.. in februari besteld maar ik moet helaas tot juli wachten.
omdat ik mijn wow verkocht heb en die niet goed lag heb ik nu een ab leenzadel gekregen, ik zit zo stil en recht en mijn paard loopt echt zo zo zo super onder dit zadel.
kan niet wachten tot mijn zadel komt.
ik heb ook nog een hoofdstel helemaal naar eigen smaak laten maken, helaas zit daar ook een levertijd op.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:10

wendyke schreef:
maikeltje schreef:

die heb ik ook besteld haha erg diepe zit met extra zachte kussens(zit) en hele dikke wrongen.
heb zoveel slechte ervaringen met zadels en fitters en met het nieuwe zadel en zelfs het leenzadel, blijven mijn onderbenen gewoon stil liggen en mijn knieën mooi achter de wrong.
mijn zadel ligt recht ik zit recht op het zadel en zijn schoft en ruggengraat en schouderpartij liggen allemaal goed vrij.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:17

Hier ook een super leenzadel waar ze heel fijn onder loopt. Na het rijden zie je ook dat de ruggengraat mooi vrij ligt, die hele baan is nog droog terwijl de rest nat is.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:32

maikeltje schreef:
Hier ook een super leenzadel waar ze heel fijn onder loopt. Na het rijden zie je ook dat de ruggengraat mooi vrij ligt, die hele baan is nog droog terwijl de rest nat is.

nu je dit zegt, dat viel mij ook op bij mijn ruin.
ik vroeg me al af hoe het kwam dat onder het zadel het nat was en de ruggengraat droog bleef, maar het is logisch natuurlijk.
ik heb wel bij het leenzadel dat ik hem iets te krap vind liggen bij de schoft, kan wel mijn hand er tussen steken hoor, maar als ik dan ga staan in het zadel met mijn hand ertussen knelt mijn hand.. en mij is geleerd dat dit niet mag,
dus heb er een gelpad tussen liggen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:39

Maak je het zadel dan niet nog krapper?

Bij mij drukt ie nergens. Mocht ook absoluut niet want mijn paard heeft echt last gehad van mijn eigen te krappe zadel :(:)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:42

maikeltje schreef:
Maak je het zadel dan niet nog krapper?

Bij mij drukt ie nergens. Mocht ook absoluut niet want mijn paard heeft echt last gehad van mijn eigen te krappe zadel :(:)

ik had met arno overlegd wat ik het beste kon doen., want wilde het niet nog krapper hebben.. hij zij een gelpad.. want een bontje vernauwd de kamer weer.
het is niet zo dat het te strak ligt hoor, maar in mijn ogen mag hij meer ruimte hebben, ik kan er wel mee rijden zonder dat mijn paard last gaat krijgen van de rug of schoft.
ik heb zadels gewend met zoveel ruimte ertussen dat je dus je hele hand erin kunt stoppen.
dit wil ik ook bij mijn nieuwe zadel.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:11

Als hij dan op de schoft drukt is hij juist te wijd.
Dus een bontje er tussen zou geen probleem moeten zijn.
Hoop dat hij snel contact opneemt zodat hij mijn zadel kan leveren.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:58

Hij komt woensdag hier 2 zadels nakijken/opvullen. Afspraak 9.30 en maar tot 11.30 tijd, ik hou mijn hart vast... :+

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:28

ninz schreef:
Bij ons ook zeer grote problemen met Arno. In die mate dat ons paard afgekeurd is geraakt voor de sport en we duizenden euro's aan kosten hebben gemaakt. Wij laten ons zadel altijd minimaal 1x per jaar nakijken en bij iedere controle zou het zadel 'perfect' liggen. Om een lang verhaal kort te maken, op een gegeven moment heeft hij tot bijna aan het onbeschofte toe ontkent dat er iets was met ons zadel (zou allemaal aan het dekje liggen dat eronder lag). Als dan uiteindelijk blijkt dat het zadel al die tijd 3 boommaten te klein is geweest worden er wel in een keer een aantal dingen duidelijk..

Jep, het ligt altijd aan een dekje/pad of omdat je er geen bontje tussen hebt ik ken het. Ben blij dat ik er iig vanaf ben en nu wel een fijn zadel heb gevonden. Je zou je bestelde zadel maar krijgen en dan allemaal problemen ondervinden...

Hoop dat je nog wel recreatief met je paard aan de slag kan en er nog veel plezier mee zult hebben ookal vind ik het echt belachelijk dat ik dus niet de enige ben met een veel te smalle aangemeten boom...

Let allemaal goed op bij het aanmeten van de zadels, bestel niet na 1x proefrijden maar denk er rustig over na, probeer eventueel nog andere zadels om te vergelijken en vraag eventueel of je het zadel een aantal dagen mag uitproberen, staken en problemen laten zich niet altijd de 1e dag zien (dit geldt niet alleen voor Arno maar voor alle zadelmakers)

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:23

ik ben benieuwd. mijn zadel komt donderdag. ik hoop dat ie ook binnen is dan!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:39

zo Arno is weer geweest en wat een top service mijn zadel ligt weer top en hij nam echt de tijd ervoor ook voor de andere klanten van stal die een zadel van hem hebben en hebben besteld vandaag.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:49

Ik wacht al (in 2 dagen) een maand, en heb er eigenlijk niet zo veel last van, heb een prima leen zadel gekregen (wat iedereen bij mij op stal niet konden geloven, nog nooit een zadelmaker tegengekomen dat zo'n service aanbood).

Het is een Prestige, en tja hij past het paard prima, kan altijd beter natuurlijk, maar het is maar voor even, heb een paard met een zeer lastig rug. Hoge schoft, beetje gezonken rug, en hoog oplopend kruis. En heb alle uitleg gevraagd over hoe hij het zo passend mogelijk maakt.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:54

Ik lees een poosje mee omdat ik op zoek ben naar een nieuw zadel binnenkort. Mijn paard heeft na een beet in zijn rug een blessure aan de rugband opgelopen, ook bleek het zadel niet zo goed te liggen als ik dacht ondanks elke 6 maanden een zadelcheck.... Ik had een Wow en ben me nu aan het orienteren, Ninon Schutte van Zadelatelier lijkt me goed, maar ben ook benieuwd naar de Brandt zadels. Mijn paard is een Noordzweed dus rond van bouw met een wat weke rug, iemand zo'n type paard en ervaring met een Brandt zadel?

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:01

Niet met een weke rug maar wel met kissing spines paperboy. Hij heeft het hele zadel aangepast aan de rug, en daarom dus ook een stugge boom.
Ik had ook de keuze tussen een aantal zadelmakers en alleen Arno was bereid de boom aan te laten passen.
De holistische da's die mijn paard in behandeling hebben zijn meer dan tevreden over het zadel en hoe het erop ligt. Zij noemen het buiten gewoon vakwerk.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 05:39

Dat klinkt goed sneppie!

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:58

crazy_boon, mijn paard heeft een soort gelijke rug, zadels blijven bij haar naar voren vallen ivm het hoge kruis. Arno maakt nu een andere boom om dit te verhelpen.
Hoe heeft hij jou het uitgelegd? Mag ook via pb als het een lang verhaal is :)