Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Plukje

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:10

Hallo,

Paardlief heeft haar hoofdstel van het weekend gesloopt, dus ik heb nu eindelijk een goede reden om een Rambo Mickelm Multi bridle aan te schaffen. Ik rijd mijn paard bitloos kaakgekruist en ben benieuwd naar de release van de Micklem. Kan iemand mij vertellen of de 'touwtjes' onder de kaak van nylon of van leer zijn en heeft één van jullie ervaring met het kaak gekruisde systeem van Micklem?

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:46

Misschien is het hier al uitgebreid besproken, maar 184p doornemen... de tijd ontbreekt me.
Gezien het bit bij een Micklem stabieler in de mond ligt, kan ik me voorstellen dat er iets duidelijker moet ingewerkt worden? Of ben ik mis?
Ik rij ondertussen bijna een jaar met dit hoofdstel en ben redelijk tevreden. Alleen vind ik soms dat mijn handhulpen niet goed doorkomen. Kan ook zijn dat ik toch wat 'te soft' ben in de mond (hoewel dat eigenlijk niet kan denk ik).

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:42

Duidelijker ingewerkt? Vind ik juist niet. Kan subtieler

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:37

Ik heb een crosslink hoofdstel van Voest gehad. Die release was beter, koorden glijden soepeler dan banden. Ik heb geen ervaring met andere bitloze optomingen. De Multi zie ik als een prima allrounder, maar als ik alleen bitloos zou willen rijden ging ik weer terug naar de Voest kaakgekruisd.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:38

Plukje schreef:
Hallo,

Paardlief heeft haar hoofdstel van het weekend gesloopt, dus ik heb nu eindelijk een goede reden om een Rambo Mickelm Multi bridle aan te schaffen. Ik rijd mijn paard bitloos kaakgekruist en ben benieuwd naar de release van de Micklem. Kan iemand mij vertellen of de 'touwtjes' onder de kaak van nylon of van leer zijn en heeft één van jullie ervaring met het kaak gekruisde systeem van Micklem?

Mijn paard reageert er niet goed op, dus na 1x ermee rijden doe ik nooit meer de kaakgekruist van dit hoofdstel, maar of dat nou specifiek aan dit hoofdstel ligt of aan de kaak-gekruist manier dat weet ik niet.

Touwtjes onder de kaak zijn gewoon van leer.

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:37

Vandaag die van mij binnen gekregen. Heb toch de competition besteld omdat ik hem op wedstrijd wil gebruiken.

Er zitten 4 bit straps bij, je hebt er maar 2 nodig toch? Zijn dit reserve?

Daarnaast had ik de bitclips er los bij besteld, blijken deze er al bij te zitten. Terugsturen dus maar.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:54

ja reserve denk ik! Moet zeggen dat ik al niet meer weet waar ik die van mij gelaten heb.

als je ringetje eraf geknipt had kon je ook met de multi wedstrijden rijden!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:54

ja reserve denk ik! Moet zeggen dat ik al niet meer weet waar ik die van mij gelaten heb.

Hopelijk bevalt het hoofdstel je! Ben benieuwd naar je ervaring!

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:34

Zal hem vrijdag passen. Ben uberhaupt benieuwd of hij past aangezien mijn paard nogal een groot hoofd heeft.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:59

Voor bitloos kaak gekruisd zou ik dit hoofdstel niet kopen. Ik vind hem als sidepull wel fijn.
Ik heb nylon banden onderlangs? Is dit dan een oudere versie?
Overigens vond mijn pony kaak gekruisd sowieso niet fijn.

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:13

Toch maar vandaag gepast. De bitstraps die erbij zitten zijn grote en kleine kwam ik achter.
Ben bang dat het hoofdstel iets te klein is, mijn paard heeft ook een groot hoofd.

Weet iemand of er nog langere bitstraps bestaan dan de LH? Dan past het hoofdstel misschien wel.

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:09

Vandaag voor het eerst bitloos gereden met mijn rambo micklem multi. Het ging erg lekker en paard reageerde er best goed op. Ik had het hoofdstel kingekruist ingesteld, echter vind ik dat je het snel scheef trekt. Is dat normaal? Of heb ik dan toch teveel druk op 1 kant. Het stuk dat door de ringetjes zit was op een gegeven moment aan de ene kan langer dan aan de andere kant, waardoor je teugels niet meer evenlang zijn.
Na een tijdje rijden begon mijn paard erg met zijn hoofd te gooien, hoe kan dit? Last van hoofdstel?
Toen ik het hoofdstel af deed bleken er kale plekjes op de neus onder de neusriem te zitten. Heb je dit altijd? Of kan je dit ook voorkomen?

Hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:13

itsmi schreef:

Hopelijk bevalt het hoofdstel je! Ben benieuwd naar je ervaring!

Erg jammer eigenlijk... Ik heb al vaker zitten kijken naar dit hoofdstel, maar vind dat ringetje ook erg handig zodat het als kaptoom gebruikt kan worden :=

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:01

Dyonne schreef:
Voor bitloos kaak gekruisd zou ik dit hoofdstel niet kopen. Ik vind hem als sidepull wel fijn.
Ik heb nylon banden onderlangs? Is dit dan een oudere versie?
Overigens vond mijn pony kaak gekruisd sowieso niet fijn.

Ik heb hem gekocht en weer teruggebracht. Die van mij had inderdaad ook nylon banden. Paard reageerde er vreselijk op. Inmiddels heb ik mijn stukke kaakgekruiste Barefoot laten repareren en daar loopt ze weer als een zonnetje op.
Jarenlang wilde ik een Rambo Micklem, nou die wens is uitgekomen :') . Gelukkig nam de winkel hem zonder problemen weer terug.

Cisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:28

Ik heb een vraag. Wij hebben een ambo micklem multi bridle hoofdstel en rijden nu met bit. Weet iemand of je daarmee op wedstrijd mag of moet je dan perse de competition versie hebben?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:48

Lees het topic eens door, deze vraag is namelijk al minstens 160 keer gesteld. Vrij recent ook nog, 1 of 2 pagina's terug.

Om het makkelijk voor je te maken, je mag inderdaad met de multi op wedstrijd, als je het ringetje op de neusriem eraf knipt.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:16

Iemand ervaring van de micklem voor een ijslander? Ik gebruik nu een multi in maat standard en die past mijn grijze eigenlijk prima. Nu vraag ik me af hoe de competition valt. Door het smallere leer valt hij misschien wat ruimer uit? Qua lengte moet de cob ook prima passen maar maak me zorgen om debreedte. Ik heb nu ook niet heel veel ruimte over bij de kaakriem.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:01

Vallen de maten eerder groot of klein uit? Ik heb een normaal gebouwd paard van ongeveer 1m60, heeft nu een (kiefer) hoofdstel maar cob.

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:05

weet iemand toevallig of dat je nog ergens de competition in het tabacco kunt bestellen?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:13

Nou die van mij hangt weer in de kast. Paard krijgt open/rauwe plekken van het hoofdstel van de riempjes bij de mond. Rij haar nu weer met lage neusriem, daar loopt ze ook fijner/constanter op.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:52

Toch gek is dat hè. Ene paard reageert er heel anders op als de ander...

Die van mij heeft nog nooit open/rauwe plekjes gehad van het hoofdstel, en ik heb het nu toch al een aantal jaar in gebruik bij hem. Ook ben ik niet heel secuur in schoonmaken oid, dus meer kans op plekjes zou je zeggen..
Jammer dat het je niet bevalt..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:19

Ja vind het ook jammer! Idee beviel mij heel goed. Ik ga het hoofdstel binnenkort op mijn andere paard proberen! Wie weet werkt het voor die wel. Mort zeggen dat die andere ook van alles plekjes krijgt! Word je gek van haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:33

Nu de mijne uit zijn wintervacht is begin ik ook plekjes te zien op zijn hoofd waar de neusriem naar sperriem overgaat zeg maar. Tevens is dat ook de plek waar zijn halster zit, dus ik ga het even bekijken wat nou echt de oorzaak is. Zou wel zonde zijn dat het van de rambo afkomt.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:54

Hi,

Ik heb al tijden de Rambo Multi. Bevalt super goed en ik rij met de bitclips.

Mag je KNHS starten met de bitclips? Ik heb het ringetje van de neuriën al afgeknipt. Dank jullie wel

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:02

Nope, mag niet