Toch maar een andere singel??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:25

Dan is je paard waarschijnlijk rond genoeg dat een ronde singel (banaan/crescent vormig) beter past. Dan heb je kans dat de gespen beter horizontaal komen te liggen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 04:49

Ik had dat ook bij mijn vorig zadel, verschillende singels geprobeerd... Je moet maar terugkijken in mijn berichten hier, staan duidelijke foto's van.
Ik heb nooit een oplossing gevonden, zadel is weg en bij mijn nieuwe zadel heb ik dit probleem nooit gehad. Singels zitten nu veel mooier, dus misschien ligt het aan de ligging/plaatsing van de singelstoten?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 06:42

Ik ben op zoek naar een nieuwe singel voor mijn Edix vhz met lange singelstoten.
Huidige singels van 55 cm zijn wat te kort en lijken nu nog minder goed te zitten bij de bolle buik van mijn merrie.
Hebben jullie tips voor een budget vriendelijke singel voor pony met flink ronde buik?

Ik zal later even kijken of ik een foto kan maken met zadel. Het gaat om de linker pony.

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:49

Ik ben nu de butterfly singel aan het testen. Hij loopt veel ruimer in stap en zadel schuift minder. Singel is nu in de goede lengte besteld want ze had alleen een korte om te testen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:16

Interessant Marjan, mooie singel.

Hier tot nu toe nog steeds de gel neopreen singel in gebruik. Zonder schuurplekken, maar helemaal ideaal ligt het niet. Maar ze is zo buikig en heeft zo weinig plek voor de singel dat ik denk dat dit voor nu de beste optie is.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:19

Ik heb net mijn prolite singel weggedaan omdat ik die niet prettig vond, dus ben eigenlijk op zoek naar een iets budgetvriendelijker alternatief.
Hier hetzelfde Boemel, korte plek voor de singel en bovendien schuiten de huidige singels enorm naar voren bij gebruik.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:09

@ Josien ik heb echt goede ervaring met de Harry's Horse e-motion

De enige singel die op mijn barokke types lekker ligt.
Iets elastisch.
Uitsparingen bij de voorbenen voor meer ruimte.
Dun materiaal wat ook zorgt dat ze geen schuurplekjes krijgen bij de ellebogen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 17:16

Mijn zadels zijn recent nagekeken.
Met mijn schockemöhle dressuursingel blijven onder zowel dressuur als springzadel mn dekjes weg schuiven.
Onder haar kentucky met bont singel, die tevens meer elasticiteit heeft blijft alles keurig op zn plek.

Hoe dan? :+

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 17:41

MarjanB schreef:
Ik ben nu de butterfly singel aan het testen. Hij loopt veel ruimer in stap en zadel schuift minder. Singel is nu in de goede lengte besteld want ze had alleen een korte om te testen.

Na van alles geprobeerd te hebben ben ik ook op de butterfly uit gekomen, paard loopt zoveel fijner en ik vind dat hij ook mooi vormt op de buik en zadel ligt als een huis.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 07:16

Ja hier dus ook, had wat foto’s gemaakt. de singel is dus wel veel te kort maar hij is in de goede lengte besteld

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 08:11

Ik heb voor de liefhebber een Edix crescent singel te koop, maat 80 cm. Mijn paard heeft een andere singel nodig helaas