Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:42

Lukasje schreef:
Ik heb mijn 2 Presteqs 135€ betaald. Ik vind dat een erg gunstige prijs voor de kwaliteit die je krijgt en de functionaiteit van het hoofdstel. Verder vind ik het persoonlijk prachtig maar dat is persoonlijke smaak :) .

Ik vind ze ook mooi, echter moeten er ook aparte frontriemen(?) aan en die heb ik zelf ook al liggen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:19

pluisje88 schreef:
Kijk anders bij hooks of bij nika? Misschien zit daar iets tussen wat je aanstaat? Heb van beide 1 of meerdere hoofdstellen en zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.

Bedankt nog voor de tip! Kwam onderstaande hoofdstel tegen, ook leuk geprijsd. :j

Afbeelding

Weten jullie hoe dit leer is?

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:00

Wiwabalia schreef:
pluisje88 schreef:
Kijk anders bij hooks of bij nika? Misschien zit daar iets tussen wat je aanstaat? Heb van beide 1 of meerdere hoofdstellen en zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.

Bedankt nog voor de tip! Kwam onderstaande hoofdstel tegen, ook leuk geprijsd. :j

[ [url=m/skFkGF.png]Afbeelding[/url] ]

Weten jullie hoe dit leer is?

Oeeh wauw die is best gaaf beetje zelfde idee als de prestec ofnie?

Wiwabalia

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:12

De keelriem zit hier iets hoger, bij Presteq lager zodat de kiezen vrij liggen (is de gedachte erachter). En het kopstuk zal wellicht wat anders zijn.

Ik vind die van Presteq voor nu te prijzig, we starten weer sporadisch na 6 jaar niks dus eerst maar eens kijken hoe het gaat voordat ik dure dingen ga aanschaffen. :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:08

Ik heb de lingus 1 en de anatomische sidepull. Leer is zeker gezien de prijs echt wel goed. Mijn lingus is een jaar oud nu en die ziet er nog uit als nieuw. De sidepull is nog nieuw ;)
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 31-08-21 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:28

Ik heb de Lingus 1 en die is qua leer echt geweldig. Al helemaal voor die prijs!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:36

Dankje, dan weet ik genoeg. Ik heb hem voor mijn verjaardag gevraagd (6-9 jarig), en anders koop ik hem zelf. *D

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:29

Ik ben ook nog steeds erg benieuwd naar de Lingus (I), maar op de site zijn ze niet meer te krijgen in maat cob. Niet hier toevallig iemand die die van hem/haar weg wil doen? O:)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 20:18

Janntjuh schreef:
Ik ben ook nog steeds erg benieuwd naar de Lingus (I), maar op de site zijn ze niet meer te krijgen in maat cob. Niet hier toevallig iemand die die van hem/haar weg wil doen? O:)

Mail ze anders even of en wanneer hij terug komt. Hun klantenservice is erg vriendelijk. Heb ik toen met de sidepull ook gedaan

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:22

Heb ik gedaan! Hele vriendelijke klanten service inderdaad. De lingus komt als het goed is halverwege september weer op voorraad :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 19:00

Janntjuh schreef:
Heb ik gedaan! Hele vriendelijke klanten service inderdaad. De lingus komt als het goed is halverwege september weer op voorraad :)

Toppie :D

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:45

Doordat het hier opnieuw over de Lingus gaat heeft dat mij het zetje gegeven dat ik nodig had, ik heb de Lingus I besteld, waarschijnlijk halverwege september wordt ie verstuurd :))

Ga enoooorm duimen dat ie goed zit!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:05

Ik heb die van mij nu een jaar en ben er nog heel blij mee!
Afbeelding

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:32

Ik hoop vooral dat ik hem passend kan maken met mijn Myler bit. Die heeft behoorlijke bitringen, dus hopelijk kan ik het bit hoog genoeg krijgen :Y)

Ook heeft mijn merrie een breed maar kort hoofd. Ik heb nu een Full neusriem die met een gaatje erbij nog maar net dicht kan (en los genoeg zit) en heb Cob bakstukken erbij moeten halen anders hing het bit te laag :x

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:33

ik heb voor stanley (en maximus) een nieuw hoofstel gekocht. Geen goedkope maar vind hem niet helemaal lekker liggen bij stanley (bij maximus nog te weinig om gehad)

hij trekt scheef en aan de zeikanten sluit het hoofdstel niet mooi aan. Het is maat cob en normaal past dit perfect (een full zou echt te groot zijn) maar bij de sprerriem en neusriem heb ik gaatje bij moeten doen omdat ik het hoofdstel dan persoonlijk te strak vond.

Nadeel is dat hoofdstel dan niet mooi aansluit. Dus nu kan het hoofdstel wel gaatje strakker bij de neus en sperriem en sluit die beter aan alleen krijg ik dan geen 2/3vingers onder de neusriem.

Ik hoop dat hoofdstel bij Maximus wel beter aansluit want die heeft een wat smallere neus en het hoofstel heb ik meer voor hem gekocht omdat hij een schiefel op zijn jukbeen heeft.

Ik heb neusriem al gaatje naar beneden gedaan.. Maar schuift die nog meer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder prima hoofdstel hahah en hoop dat hoofdstel beter bij maximus ligt dan Stanley. Hoofdstellen verkopen levert meestal niet veel op.. zeker als het merk niet zo bekend is. Terug sturen gaat helaas niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:36

Dit ligt echt voor geen meter nee :=

Volgensmij is de neusriem veel te klein. Hij moet een stuk hoger.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:52

dat dacht ik al.. Dan ben ik bang dat hoofdstel bij maximus ook niet helemaal lekker gaat liggen... Verkopen dan maar? ook al zou die niet veel opleveren denk ik.. Hoofdstel van 200€ maar goed als ik het niet probeer levert het ook niks op. haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:03

Zou de volgende keer eerst passen voordat je kaartjes eraf haalt en ermee rijden gaat.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:09

Spenk schreef:
Zou de volgende keer eerst passen voordat je kaartjes eraf haalt en ermee rijden gaat.

ja leermoment want normaal past cob altijd en zijn zelf de neusriem gesp onder de kin vaak te lang dat ik bij de riempje af moet knippen omdat er een heel stuk uitsteekt..

Weet iemand nog een soortgelijke hoofstel moet echt een S vorming hebben ivm bij m'n andere haflinger dat jukbeen zo veel mogelijk vrij moet liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:15

Hier fan van PS of Sweden de pioneer en high jump. Dan ligt het jukbeen echt compleet vrij.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:17

plutolover schreef:
Spenk schreef:

ja leermoment want normaal past cob altijd en zijn zelf de neusriem gesp onder de kin vaak te lang dat ik bij de riempje af moet knippen omdat er een heel stuk uitsteekt..

Weet iemand nog een soortgelijke hoofstel moet echt een S vorming hebben ivm bij m'n andere haflinger dat jukbeen zo veel mogelijk vrij moet liggen.

Bridle2fit?
Bestel je gewoon een losse neusriem?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:35

bridel2fit kan ik een losse neuriem bij kopen ja. alleen zijn de gespen wat donker bij dit hoofdstel. ik ga eens op de site kijken.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:15

Bij Hoöks hebben ze ook veel anatomische hoofdstellen, en die zijn een stuk leuker geprijsd.

Ik heb de schockemöhle beta, alleen dan ben je richting de 300eu kwijt (of eentje van MP kopen?)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:12

Zou het kunnen dat het hoofdstel/neusriem glijd omdat er nu geen frontriem om zit? Desondanks vind hoofdstel niet fijn zitten op de neus

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 23:08

Ik heb via facebook een qhp hoofdstel Eris gewonnen en boven mn verwachtingen hij past perfect!

Afbeelding

Afbeelding