[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:22

Hij ziet er komfi uit iig.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:47

vandaag even mijn zadel erop gelegd en even gaan zitten .
voor diegene die vroeg hoe mijn been uit zou komen nou dus echt perfect .

alleen ik wil de beugelriemen over het zweetblad. ik snap niet hoe dat nou moet .
kan iemand mij daar wat duidelijke foto's van sturen ?

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:49

Fijn zeg! Met zo'n lang eind er op ziet het er ineens niet meer gek uit, mooi is dat hè +:)+

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:47

Ziet er keurig uit!
Er zitten snedes in het zweetblad. Daar doe je de riem doorheen en dan door het oogje van de beugelriem ophanging aan de basis.
Ik heb zo geen foto daarvan, maar als het niet lukt kan ik die wel maken

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:14

Heb het op allemaal manieren geprobeerd ja .
Maar op de 1 of andere manier wil het met vastmaken daarna niet meer lukken

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 00:12

Eerst de beugelriem eraan en vastmaken (onder het zweetblad zonder beugel) dan die dubbele beugelriem door het gaatje prutsen, en dan de beugel eraan maken. Dat werkte bij mij goed, maar ik had wel die hele dunne beugelriemen van Ghost, ik weet niet of dat gaat lukken met ander, dikkere, riemen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 07:13

die had ik nog niet geprobeerd nee !
Day maar even doen vanavond

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:53

het is inderdaad even prutsen, zeker als het nieuw is. Dan krijg je ze er minder makkelijk doorheen.
De tip die lotje geeft is ook goed, dan heb je één riem over en één onder het zweetblad denk ik?

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:53

Nee ik maak de riem vast onder het zweetblad (til het zweetblad dus op) alsof er een beugel aan hangt, dus gewoon dichtgegespt. Dan pruts ik alles door die gleuf waar de beugelriem doorheen moet, dan weer losmaken en de beugel eraan maken, je moet dus even opletten dat de gesp op de goede manier onderaan komt.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:23

Ik wil waarschijnlijk volgend jaar eindelijk eens serieus gaan oriënteren op een Bob Marshall westernzadel. Heb nu een BF Arizona (met schapenvacht zitting), die dan te koop komt te staan. Zou compleet met twee pads (Originele barefoot en een nieuwe van JV dekjes), Barefoot borsttuig en barefoot westernhoofdstel met touwteugels van Horse Beads. Is allemaal zo goed als nieuw en netjes onderhouden. Wat zou ik als richtprijs aan kunnen houden? Vind dat altijd zó lastig :=

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:29

@Bonjoy ik heb mijn arizona maat 1 met 2 pads (lakota en bf) en gegraveerde beugels, extra singel en fenders verkocht voor €750,-
Maar is soms ook beetje geluk hebben, en geduld. Kreeg ook hoop lagere biedingen, maar dacht, dan houd ik m wel zelf.
Ik wil nog steeds een keer een trekker true talent en de bf lazy mountain testen...Beiden met het oog op verschillende jonge paarden inrijden/doorrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:36

Hier blijft het ook sleutelen om de Trekker vrij van [***]'s schoft te houden, maar vandaag hebben we na een maand nietsdoen weer eens een paar minuten gereden en dat ging eigenlijk super. [***] was erg fris dus ik had de beugels een paar gaatjes korter, maar hij stapt steeds ruimer dus volgens mij begint hij nu onder het zadel echt te ontspannen. _/-\o_

Als ik de foto's nu terugzie dan snap ik ook waarom boomloos zo lastig is bij [***], als je ziet hoe hoog zijn schoft nog voor het zadel omhoog loopt - en dat dan vergelijkt met het feit dat zijn rug zelf ergens onder mijn billen doorloopt...
Afbeelding

Toevallig moest ik net twee weken geleden de vorm van [***]'s schoft/rug op papier zetten voor zijn op maat gemaakte Filzsattel, maar toen ik die mal af had vroeg ik me ernstig af of die wel echt klopte, want de voorste helft van het zadeloppervlak bestond alleen uit een gigantische schoft, met daarachter nog iets van 15 cm normale rug. Als ik deze foto zie dan denk ik mwah, dat klopt wel. 8-)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:00

Hahaha, sorry ... Rio zit echt een beetje raar in elkaar en dat is natuurlijk helemaal niet leuk. Hij lijkt echter prima te functioneren c.q. bewegen nu en ik bewonder je zoektocht naar een passend zadel zodat jullie samen kunnen rijden. Echt zo leuk hoe je schrijft over je grote betrokkenheid bij dit beestje en hoe je je best doet om het goed te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:12

Ik vergeef het je. :')
Ik dacht zelf toen ik de foto kreeg: Joepie, eindelijk een foto waar we allebei leuk op staan. Toen dacht ik: wat zit daar nou toch voor iets raars voor het zadel??
Inderdaad, meneer zijn schoft. _-:( Ik heb net voor de grap even zijn 'rug-mal' nagemeten en tussen het diepste punt van zijn rug en de voorrand van het zadel heeft hij al een hoogteverschil van 12 centimeter. Onder het zadel zit dus onzichtbaar al een schoft van 12 centimeter hoogte verborgen, en vóór het zadel loopt die nog vrolijk verder de lucht in. Het oogt allemaal best decoratief, maar het slaat natuurlijk nergens op. :')

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:20

heb de barebackpad van Vantaggio toch maar doorverkocht aan een vriendin van mij
Toch kijken voor wat luxers waarbij je niet zo bovenop het paard zit maar meer een zadel idee krijgt..

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 01:37

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:47

woepsie90 schreef:
Wat zijn de ervaringen met de Engel Round dekjes :)?

http://www.kifrahorse.nl/webshop/alles- ... zwart.html

Ik heb er een, en die bevalt prima! Ik heb de M (onder een Startrekk Shorty) en die is precies goed. Ik hou nl niet van lange flappen achter het zadel. Mooi materiaal, velletje aan de onderkant blijft ook lekker zacht. In het begin schoof hij wel wat (in vergelijking met mijn Barefoot pad die ik al jaren heb), maar inmiddels is hij goed ingereden en ligt super.

Heb hem trouwens inclusief inlagen gekocht, die bevallen tot nu toe ook goed.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:28

Ik vind de inlagevakken van de engel pads wel wat smal. Als je kussens van het zadel bij het schoft redelijk dicht bij elkaar staan, is dat niet zo'n probleem, maar als de kussens daar rel ruimte vrij moeten laten, vallen ze denk ik al vrij snel naast de inlages.

Verder is het wel een super mooie pad, heerlijk zacht ook aan de onderkant. Voor de ghost zou ik wel minimaal de 3d mesh inlages erbij bestellen, gewoon schuim is wat te zacht voor de ghost :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:47

Runa schreef:
Ik vind de inlagevakken van de engel pads wel wat smal. Als je kussens van het zadel bij het schoft redelijk dicht bij elkaar staan, is dat niet zo'n probleem, maar als de kussens daar rel ruimte vrij moeten laten, vallen ze denk ik al vrij snel naast de inlages.

Verder is het wel een super mooie pad, heerlijk zacht ook aan de onderkant. Voor de ghost zou ik wel minimaal de 3d mesh inlages erbij bestellen, gewoon schuim is wat te zacht voor de ghost :)

Dank je! Is er in de Engel pads wel ruimte voor bredere inlages?
Ik weeg maar 52 kilo en de Ghost inlages bevallen mij wel, kan ik die dan gewoon in de Engel pad stoppen?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:48

turtlelito schreef:
woepsie90 schreef:

Ik heb er een, en die bevalt prima! Ik heb de M (onder een Startrekk Shorty) en die is precies goed. Ik hou nl niet van lange flappen achter het zadel. Mooi materiaal, velletje aan de onderkant blijft ook lekker zacht. In het begin schoof hij wel wat (in vergelijking met mijn Barefoot pad die ik al jaren heb), maar inmiddels is hij goed ingereden en ligt super.

Heb hem trouwens inclusief inlagen gekocht, die bevallen tot nu toe ook goed.

Wil je zeggen dat Barefoot steviger ligt met een Ghost? Gewoon benieuwd :). Ik kan helaas niet iets zomaar bestellen of testen, omdat retourneren zo duur is. Op het eiland waar ik woon is boomloos rijden ook niet echt bekend dus doorverkopen lukt ook niet. Daarom doe ik altijd flink onderzoek voordat ik iets koop :+

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:54

woepsie90 schreef:

Ik vind het fijne pads, ik heb er alleen 3 mesh inlagen voor

Afbeelding

Ik weet niet of ik het hier mag melden maar heb binnenkort (hopelijk voor kerst) weer leuke kleurtjes ook in een beetje een round model. Met schaapje aan de onderkant.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:57

woepsie90 schreef:
Runa schreef:

Dank je! Is er in de Engel pads wel ruimte voor bredere inlages?
Ik weeg maar 52 kilo en de Ghost inlages bevallen mij wel, kan ik die dan gewoon in de Engel pad stoppen?

De inlages van Engel zijn maar ongeveer 15cm breed over de hele lengte. Volgens mij zijn de inlages van Ghost breder, vooral aan de achterkant, dus ik ben bang dat dat niet past tenzij je ze bijknipt. :(

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:06

Afbeelding
Voor onder mijn Arizona nut mt 1
Foto met zadel komt snel .. Als het weer wat beter word haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:10

Heftig, maar wel leuk. Bijpassend t-shirt en je hebt een setje ;)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:12

Haha ja leuk!! Wie weet, ik houd daar wel van, alles heb ik verder bruin.