[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:38

Anoniem

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:03

Ik wist dat ik ze ergens gezien had maar kon ze zo snel niet vinden. :o

Thanks!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:18

lovelance schreef:
Mijn ghost is er! <3
Hij staat super. De kifra pad lijkt ook goed te liggen, maar moet er nog even langer mee rijden. Alleen deze kleur wordt m niet :+

[ [url=m/xnYdAL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BG9Fya.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/X4bTzg.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn Spaanse zadelbontje past ook :D

[ [url=m/beYFmR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto's, mag ik deze op mijn site zetten?

De pad is grijs lieve mensen, niet lila :+

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:48

De pad is in het echt ook echt grijs :P
Denk dat als de pad bevalt ik voor een donkerblauwe of bruine ga.

Foto's mogen op je website gebruikt worden hoor.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:54

lovelance schreef:
De pad is in het echt ook echt grijs :P
Denk dat als de pad bevalt ik voor een donkerblauwe of bruine ga.

Foto's mogen op je website gebruikt worden hoor.

+:)+ Dankjewel.
Blauw en bruin zullen vast beide goed staan. De bruine zijn mooi choco bruin, past bij vele kleuren :)

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:26

Sarah_Elise schreef:
Van welk merk? :)

Was deze vraag aan mij?

Ik zal morgen even kijken!

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 11:56

[/quote]

Was deze vraag aan mij?

Ik zal morgen even kijken![/quote]

Ja ik ben wel benieuwd! Als je ook een foto hebt, graag! ;)

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 11:56

Oke ik ben nog niet goed in quoten -O-

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 12:11

Voor degene met een ghost, hoe checken jullie of de ruggengraat vrij ligt?
Vind het lastig te zien omdat de ghost-pad geen tunneltje heeft zeg maar.

:)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:10

Barefoot zadelbontje op Ghost Roma Piccolo (op Grandeurpad voor BF London) *\o/*
Met heel veel dank aan Rachel_x voor het briljante idee, ik had het zelf nog niet bedacht :Y)

Afbeelding

En hier met Ghostpad

Afbeelding

jenn0dv: hier twee pony's met een wat verzonken ruggengraat (zeggen dat ze geen ruggengraat hebben klinkt ook zo sneu :+ :D ) dus dat is supermakkelijk.
Mijn hafje is zo plat van boven dat álles dat in het midden ook maar een milimeter omhoog komt ruggengraat vrijheid geeft.
Mijn fjordenman heeft een beetje een schoft die ik zo kan voelen, en de rest van zijn rug is ook zo vlak dat dat hier eigenlijk nooit een punt is. Als check kan ik de zweetafdruk nog bekijken.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:31

Jaaa, het staat zo leuk!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:49

Zijn er in dit topic mensen met een freeform classic?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:13

Atent schreef:

Ooit eens als testzadel gehad en heerlijk zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:44

Geinig dat zadelbontje, blijft het ook goed zitten? :)

Freeform Classic wel op Rena gehad :j

Hele mooie kwaliteit, fijn bedrijf die ze maakt, zat ook wel lekker, maar wel veel getob om het "goed" te krijgen op Rena door de wat stuggere pasvorm waardoor de achterrand steeds in de rug dreigde te drukken. En te weinig schoftvrijheid.

Heb toen met een foto met tekeningetje gevraagd of ze niet eens een hapje uit de voorkant van het zadel zouden willen halen om ruimte te maken voor de schoft, en een paar maanden later gingen ze de zadels op verzoek ook met zo'n "nose-job" leveren meldde Buitenzinnig (toen nog Kwetal) toen dus echt super dat die mogelijkheid er nu ook is.

Ook hebben ze toen het afwerkrandje aan de achterkant van het zadel van onderaan het zadel naar bovenaan het zadel verplaatst en toen was het in-de-rug-graaf probleem van die achterkant ook een heel stuk minder +:)+

En dan tegenwoordig nog de mogelijkheid van kussens onder het zadel zelf bevestigen is ook wel leuk.

De oudere Freeforms hebben dat allemaal nog niet.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:04

Hihi ik heb er ook 1 gehad. Heb een zadeltas liggen waar ik vanaf wil. Is op maat gemaakt voor de freeform. Dacht hier misschien iemand intresse.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:19

Oja, toch, ik dacht al, je had toch al iets van Freeform gehad :))

niwarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:04

Atent schreef:

Ik heb de freeform DKR met polleyzitting gehad voor mijn Fjord, dat was echt een geweldig zadel. Geen gezeur met zadelmakers ruim voldoende steun echt geweldig! +:)+
Ben nu aan het kijken wat ik voor mijn tinker wil, ga van alles proberen waaronder ook de DKR. Want dat die goed lag op haar wil natuurlijk niet zeggen dat het ook goed ligt op mijn tinker.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:37

Gaia op bokt heeft een Freeform DKR op haar tinker liggen, en voor zover ik weet is ze er erg tevreden over! Hier een foto van haar zadel ( uiteraard op een Kifra-pad ;) )

Afbeelding

Ik heb er zelf ook een keertje op mogen zitten, ik vind hem meer richting het gevoel van de Ghost gaan. Een vrijer gevoel ipv wat meer opgesloten zoals Barefoot.
Heel, heel lang geleden heb ik de Freeform zoals Pmarena hem omschrijft eens getest. Dit was toen niets voor ons omdat Amigo toen al een vrij hoge schoft heeft. Ik denk dat hij nu, met nose job, aardig zou gaan passen. Ik vind de kwaliteit van de Freeform's erg goed!

niwarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:09

Staat goed met die Kifra pad, als het de DKR wordt heb je dan ook een mooie knal rode kifra in de aanbieding voor ons? Die zag ik er niet tussen staan en mijn meneer de tinker staat dat zo goed of aqua blauw ook gaaf!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:23

Die staat mooi Kitty!

Zelf ben ik er ondertussen ook uit wat ik ws wil: Een zwarte nubuck ghost Roma, met witte wollen zitting. Alleen het pad twijfel ik over: die van ghost lijkt mij echt niet fijn, met die ribbels. Ook lijkt het materiaal heel erg te gaan zweten, en de afdrukken die ik zie wordt ik ook niet blij van..

De Kifrapad is een optie, maar dan zou ik wel graag mijn kleur willen (groen) Heb niet zo lang geleden een sjabrak gehaald en nooit gebruikt, maar daar heb ik ook niks aan als ik voor boomloos ga.. Zelf knutselen zou een optie zijn, maar ben nou ook weer niet zo heel erg handig..

niwarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:36

Van het ghost zadel vindt ik de beugelophanging niet fijn, als ik ga lichtrijden heb ik het gevoel of ik met elastieken rijd. Bij de freeform heb je het stevige gevoel wat je ook bij een boomzadel hebt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:46

Citaat:
Die staat mooi Kitty!

Zelf ben ik er ondertussen ook uit wat ik ws wil: Een zwarte nubuck ghost Roma, met witte wollen zitting. Alleen het pad twijfel ik over: die van ghost lijkt mij echt niet fijn, met die ribbels. Ook lijkt het materiaal heel erg te gaan zweten, en de afdrukken die ik zie wordt ik ook niet blij van..

De Kifrapad is een optie, maar dan zou ik wel graag mijn kleur willen (groen) Heb niet zo lang geleden een sjabrak gehaald en nooit gebruikt, maar daar heb ik ook niks aan als ik voor boomloos ga.. Zelf knutselen zou een optie zijn, maar ben nou ook weer niet zo heel erg handig..

Marocje: voor diegene die nog normale dekjes hebben en willen laten "ombouwen" of die gewoon een ander pad willen waar wel inlages in kunnen die kunnen eens kijken via http://www.mariskaszadeldekjes.com. Ik weet van iemand dat je daar helemaal naar wens kan zeggen wat voor dek je wilt. Dit kan dus ook met inlagevakken. Ze kan ook inlagevakken op normale dekjes maken (staat niet op de site maar kan ze wel op verzoek doen). Ze rijdt zelf met een eigen gemaakt pad met vakken onder haar barefoot.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 03-07-15 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: i.o. met poster post aangepast

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:49

Hmm, daar had ik niet zo'n last van geloof ik, tijdens het testen. Ga meestal automatisch al doorzitten, tenzij pony niet lekker loopt/niet los is. Met testen was dit dus wel erg extreem, dus moet wel hebben licht gereden? (wat erg dat ik dit niet meer weet, haha)
Weet wel dat ik bij het eerste zadel de beugels wel erg lang had, dat ik uberhaupt niet kon lichtrijden. Maar dat had niks met de ophanging te maken..

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:51

Marocje schreef:
Die staat mooi Kitty!

Ik ben met nieuwe kleuren bezig en ik kan je vertellen dat groen erbij zal zitten :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:09