[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pippenstein

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:07

ik lees ook even mee want ik heb een boomloos voor mn ijslander

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:44

Atent schreef:
Oeps ben heel fanatiek aan het wassen. Hoe moeten de inlages er ook alweer in? Welke kant op de rug en welke tegen zadel.

De kant van met de afgeronde randjes moeten op de rug, zodat de randen niet in de rug prikken :-)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:48

Geryon schreef:
Geen idee meer wie het vroeg, maar ik rijd ook met HD inlages en vps :)

Ik :D In wat voor dekje heb jij de hd-inlages? Ik in die van agradi. Maar bij mij gaan de inlages een beetje in een V bijna tegen elkaar in de ruimte voor de ruggengraadvrijheid, waardoor die laatste minder wordt. Heb jij dat niet?

Pinnenstein welk boomloos zadel heb jij voor je IJslander?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:41

Ik heb ook een tijdje met HD inlages en VPS gereden, in een FRA pad. Dat ging prima, is wel vrij dik. De ruggengraatvrijheid werd bij mij niet kleiner erdoor :n

@Marcella: Mooi hoor! En moeilijk he, wachten! Ik heb een hele mooie grandeur pad besteld eind december, daar wacht ik ook al de hele tijd op! Word nu toch wel ongeduldig := Zal met een zadel nog wel een stukje erger zijn!

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:43

Shirley schreef:
Denk er precies zo over als jokari :j

Het zadel moet in eerste instantie naar jouw zin (en maat) zijn, niet dat je genoodzaakt bent met hulpmiddelen lekker in je eigen zadel te zitten voor een ander ;)

De verschillen zitten voornamelijk in het model, denk ik ?

De Arizona is een roundskirt met een normale cantle, de Missoula niet en die heeft ook een lagere cantle.
Kwestie van wat er het beste op je paardje en onder je kont ligt ?

Voor- en nadelen zou ik ook niet weten, ken ze helaas niet persoonlijk -O-

Dank jullie Jokari en Shirley! Wat betreft de maat... inderdaad, belangrijkste is dat ik goed zit! En ja, dat zijn in mijn beleving ook de verschillen Shirley. En dan spreekt de wat lagere cantle van de Missoula mij aan maar dan ook weer het roundskirt-model van de Arizona :P

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:55

Ik ben er inmiddels bijna uit! Het wordt een Barefoot Cheyenne ben alleen nog niet uit over de maat ik vind maat 2 op mn paard erg groot maar qua zit wel lekker. Maat 1 staat mooier maar heb ik zelf iets minder ruimte is.

Ik ga het gewoon proberen was eerst bang voor het schuiven, als ik iets vervelend vindt is dat het wel.
Ik heb ooit een Barefoot Caramello gehad en die schoof echt niet. Alleen mij Cherokee van vorig jaar was een ramp. Misschien ook wel omdat deze gewoon te nieuw was. Ik heb achteraf heel veel spijt dat ik dat zadel niet langer een kans heb gegeven want ik vindt hem heel stoer (zwart bruin)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:19

mirijam schreef:
Ik ben er inmiddels bijna uit! Het wordt een Barefoot Cheyenne ben alleen nog niet uit over de maat ik vind maat 2 op mn paard erg groot maar qua zit wel lekker. Maat 1 staat mooier maar heb ik zelf iets minder ruimte is.

Ik ga het gewoon proberen was eerst bang voor het schuiven, als ik iets vervelend vindt is dat het wel.
Ik heb ooit een Barefoot Caramello gehad en die schoof echt niet. Alleen mij Cherokee van vorig jaar was een ramp. Misschien ook wel omdat deze gewoon te nieuw was. Ik heb achteraf heel veel spijt dat ik dat zadel niet langer een kans heb gegeven want ik vindt hem heel stoer (zwart bruin)

Ik heb een zo goed als nieuwe 2ehands barefoot london gekocht begin dit jaar. Zadel was nog niet ingezakt en kwam uit 2013. Ik merk nu na een 1,5 maand gebruik (ong 4x per week gereden) dat hij steeds mooier gaat liggen. In het begin schoof hij nog iets maar nu kan m'n snuitje gewoon een sprintje trekken en ineens opzij springen en het zadel ligt als een huis :) Hoop dat het je gaat bevallen!

Heb je een testzadel cheyenne gehad? Deze schoof niet?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:00

Vraagje tussendoor :-)

De kleur "Dark oil" van Barefoot, komt dat een beetje overéén met de Cheyenne drytex of de bruine leren uitvoering? Of is dit een kleur verschil van dag en nacht :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:06

Mirijam: ik zeg JustAdjust: is net een Cheyenne maar dan dus met verplaatsbare cantle waardoor je de zitting langer kunt maken zonder dat het zadel lager wordt.

En als bonus nog dijwrongetjes waarmee je lekker stevig zit zonder spreidzit +:)+

Icrack: dark oil van Barefoot is de Nut kleur. Dus zoals alle Nut-artikelen en zadels, van donkerbruin tuigleder.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:12

Ah, ships...wat jammer -O-
Thnx Pmarena

Vind persoonlijk de kleur prachtig, maar als't kleur verschil zo groot is gaat het nooit wat worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:16

Maar wat wat wilde je gaan combineren dan...? :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:27

Nou... Ik was op jou site aan het loeren en kwam daar het hoofdstel, teugels en borsttuig tegen in dark oil. Ik vond deze zooooo mooi. Maar goed, het zal wel één geheel moeten vormen in mijn ogen met een zadel. Nu heb ik ook het westernzadel (Arizona Nut geloof ik) gezien, maar das veel te lang voor de rug van mijn merrie.
Dus ik bezorg mezelf grijze haren met "hoe ik het als set" bij elkaar kan laten komen met de kleur van een bruin zadel.

Waarom kan ik jou site niet bekijken met een tablet trouwens? Ligt dat aan de mijne of.....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:27

Jennyxx schreef:
Geryon schreef:
Geen idee meer wie het vroeg, maar ik rijd ook met HD inlages en vps :)

Ik :D In wat voor dekje heb jij de hd-inlages? Ik in die van agradi. Maar bij mij gaan de inlages een beetje in een V bijna tegen elkaar in de ruimte voor de ruggengraadvrijheid, waardoor die laatste minder wordt. Heb jij dat niet?

Pinnenstein welk boomloos zadel heb jij voor je IJslander?

Ik denk dat het gewoon een grandeur pad is. Bij mij passen ze er net aan in waardoor ze ook niet kunnen verschuiven. Heb geen idee hoe jij het kan oplossen!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:28

mijn cheyenne is ook steeds beter gaan liggen!
Hij ligt echt geweldig.
Ik ben eens de singel vergeten om te doen, niets van gemerkt.
ik heb opgestapt, gestap, gedraaft, galoppeert en gespongen (50 cm)
Niets gemerkt totdat ik aan het afzadelen was :=

Als ik nu buiten ga rijden doe ik de singel nooit om := , ook met een bokje geen probleem!
Ponylief krijgt heel snel plekken van de singel :j

Ik rijd een haflinger die eens 2 grote bulten had op de singelplek.
Die heb ik toen ook 3 weken lang met mijn barefoot (zonder singel) gereden.
Dat ging toen ook prima (alleen toen hij steigerde schoof het zadel wat naar achteren)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:30

Opstappen zonder singel? :') Dat had ik willen zien :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:31

ik zal eens een filmpje maken <<)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:33

*Is nieuwsgierig naar dat filmpje*

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:35

*Ik ook*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:38

Icrack schreef:
Nou... Ik was op jou site aan het loeren en kwam daar het hoofdstel, teugels en borsttuig tegen in dark oil. Ik vond deze zooooo mooi. Maar goed, het zal wel één geheel moeten vormen in mijn ogen met een zadel. Nu heb ik ook het westernzadel (Arizona Nut geloof ik) gezien, maar das veel te lang voor de rug van mijn merrie.
Dus ik bezorg mezelf grijze haren met "hoe ik het als set" bij elkaar kan laten komen met de kleur van een bruin zadel.

Waarom kan ik jou site niet bekijken met een tablet trouwens? Ligt dat aan de mijne of.....

Weet je wat het is.... bruin is sowieso al een lastig kleur omdat er wel duizend(en?) kleuren bruin zijn.

Wanneer je dan ook nog wat ander materiaal hebt ziet het er sowieso al snel anders uit omdat een andere materiaal-structuur licht ook al op een andere manier reflecteerd zeg maar.

Zo is de Nut-kleur nog best heel aardig te matchen met de donkerbruine normale lederen artikelen, maar als je bvb. buiten rijdt en de zon schijnt er vol op, dan licht het NUT-leder veel meer oranje op dan de andere ledersoorten waardoor het kleurverschil (of eigenlijk nog meer materiaalverschil) toch wel heel duidelijk wordt.

In hoeverre je dat storend vind dat verschilt van persoon tot persoon, er zijn veel mensen die met verschillende kleuren bruin gecombineerd rijden en dat er wel leuk uit vinden zien (beetje creatief combineren zodat de kleuren wel meerdere keren terugkomen en het er "expres" gecombineerd uitziet zeg maar :P

Maar als je echt dezelfde kleur wilt dan is het natuurlijk niks.

Maar dan is het toch nog erg moeilijk om bvb. bij een bruin zadel, exact hetzelfde materiaal / kleur bruin hoofdstel te vinden :=

Hier zie je trouwens bijvoorbeeld een normale Arizona (van nubuckleer) met een Nut hoofdstel / borsttuig en zie je dat het Nut-spul wat meer oranje oplicht in de zon:

Afbeelding

Wat Ipad achtig spul betreft: er zitten toch regelmatig mensen met allerlei nieuwerwets spul op de site en ik krijg eigenlijk niet echt klachten? :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:57

ik zal zo snel mogelijk een filmpje maken, speciaal voor jullie bokkers, want eigenlijk
rijd ik niet meer op mijn pony (te groot) maar even op en afstappen kan nog wel :D

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:01

Of ben jij zo'n lenig klein meisje dat je er zo op springt? :D

Ik heb net weer even gereden, ook met nieuwe hoofdstel wat een beetje matcht met mijn oudere Arizona, zal zo even foto's plaatsen :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:04

nee :D
ik ben een stijve hark :=

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:05

Ik stap met krukje op en zonder in de beugels te gaan hangen, dus ik kan met er wel wat bij voorstellen dat het dan goed blijft liggen :j Maar zonder singel echt rijden := Als die dan nog goed blijft liggen past het echt perfect!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:27

ik zag een mooie cheyenne te koop met knop, iemand die daar ervaring mee heeft??

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:29

Hier niet echt problemen met de website op de Ipad en Iphone, enkel de delen in Flash die doen het natuurlijk niet (plaatje voorop de site en bijvoorbeeld het bewegende paardje bij "hoe werken onze zadels") Want Appple-dingen ondersteunen geen Flash.

Ik singel altijd heel los aan, weet van mezelf dat ik netjes recht blijf zitten, en vind het niet nodig (heb ook een hele lieve merrie, scheelt ook)

Morgen echt de schaapjes uittesten :D Dit weekeind heb ik gezellig een buitenrit met vrienden gemaakt, dus toen is het er niet zo van gekomen.