Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wendyke schreef:Van mij mag zeker wel negatieve ervaringen gedeeld worden,maar als je negatieve ervaringen hebt hoe kun je dan het werk nog ooit vertrouwen? Zelf heb ik nu ook een AB en ook lang moeten wachten en heb altijd een goed passend leenzadel gehad . Dus ik klaag ook niet en heb ook zeker geen negatieve ervaring. Over iedere zadelpasser gaan er wilde verhalen rond, maar hoe goed een zadel ook ligt als de ruiter scheef zit krijgt je paard ook last van de rug maar ook dan ligt het aan de zadelpasser (volgens de ruiter)
Shalot schreef:Als de ruiter scheef zit hoor een zadelmaker de zadel zo aan te passen zodat de ruiter gecorrigeerd kan worden.
dondeyne schreef:Ach, ik waag nu de gok erop en ik hoop dat Arno mij inderdaad kan helpen! Van het leenzadel verwacht ik niet teveel; het is een superservice en het moet maar toeval zijn dat er net 'het' zadel ter beschikking is.. Al hoop ik natuurlijk dat er een goed zadel tussen zit, want nog drie maanden doorrijden met dit zadel is geen optie.. Nog maar twee dagen
ninz schreef:Bij ons ook zeer grote problemen met Arno. In die mate dat ons paard afgekeurd is geraakt voor de sport en we duizenden euro's aan kosten hebben gemaakt. Wij laten ons zadel altijd minimaal 1x per jaar nakijken en bij iedere controle zou het zadel 'perfect' liggen. Om een lang verhaal kort te maken, op een gegeven moment heeft hij tot bijna aan het onbeschofte toe ontkent dat er iets was met ons zadel (zou allemaal aan het dekje liggen dat eronder lag). Als dan uiteindelijk blijkt dat het zadel al die tijd 3 boommaten te klein is geweest worden er wel in een keer een aantal dingen duidelijk..
mamendt schreef:Vala ik heb exact het zelfde gehad...hij blijft je zeggen dat het zadel goed ligt...zelf weet je nooit 100% zeker te zeggen dat het aan het zadel ligt totdat het paard zo slecht ervan wordt en je een DA erbij haalt...en dan komt de aap uit de mouw. Het is een sluipend proces en niet van de een op de andere dag duidelijk..maar....een goede zadelmaker/passer moet dat natuurlijk wel al eerder zien VOORDAT de problemen zich aandienen!!!!!!
mamendt schreef:Vala ik heb exact het zelfde gehad...hij blijft je zeggen dat het zadel goed ligt...zelf weet je nooit 100% zeker te zeggen dat het aan het zadel ligt totdat het paard zo slecht ervan wordt en je een DA erbij haalt...en dan komt de aap uit de mouw. Het is een sluipend proces en niet van de een op de andere dag duidelijk..maar....een goede zadelmaker/passer moet dat natuurlijk wel al eerder zien VOORDAT de problemen zich aandienen!!!!!!