Toch maar een andere singel??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 14:51

Helemaal waar! Ik ben ook blij dat ik de singels kon lenen om te testen want je blijft anders kopen.

boemel

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 16:15

Ja, Vinted is mijn favoriet voor bitten en singels ha ha. Ik koop ook in Frankrijk en Spanje en vaak voor zulke leuke prijzen dat het op Marktplaats voor net even meer weggaat als het onze paarden niet past.

Fleurdelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 19:08

Hoi! Ik lees altijd graag mee in dit topic en heb nu zelf een vraag! Sinds vorige week heb ik een nieuw maatje en helaas heb ik geen geschikte singel liggen voor haar type bouw (altijd ronde vaten gehad :') ). In welke vorm of type singel moet ik het zoeken?

Heb net voor nood gereden met een gewone neoprene rechte, maar die is duidelijk te kort en ook niet de goede vorm (scheve singelgespen). Wie heeft de tip voor deze bouw? En hoeveel cm? Dit was 60 en hij mag veel langer :D

Afbeelding

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 20:55

Oke, probleempje.
Mijn paard is een dik, klein propje. Zadel gleed altijd naar voren. Ik heb voor hem een Mattes cresent in 80cm. Sinds ik deze singel heb, blijft het zadel goed liggen. Tot gister. Toen is tijdens het rijden mijn zadel opeens naar achteren geschoven. Hoe dan??

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:59

Fleurdelys schreef:
Hoi! Ik lees altijd graag mee in dit topic en heb nu zelf een vraag! Sinds vorige week heb ik een nieuw maatje en helaas heb ik geen geschikte singel liggen voor haar type bouw (altijd ronde vaten gehad :') ). In welke vorm of type singel moet ik het zoeken?

Heb net voor nood gereden met een gewone neoprene rechte, maar die is duidelijk te kort en ook niet de goede vorm (scheve singelgespen). Wie heeft de tip voor deze bouw? En hoeveel cm? Dit was 60 en hij mag veel langer :D

[ Afbeelding ]

Scheve singelgaten vanwege druk of vanwege scheve stoten überhaupt. De plek waar de singel de buik omvat daar lijkt de buik recht. Ik krijg het idee dat er meer druk staat op de voorste stoten namelijk.

* aanvulling. Zijn de stoten scheefgerekt of is het zadel te smal en ligt het zadel achterover. En te ver naar voren? Zoveel factoren die meespelen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:11

Mijn kleine d ponytje gaat tegenwoordig door het leven met een dressuur singel van 70cm. Past hem prima en nee hij is ook niet dik momenteel.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:47

Kan iemand mij helpen?
Ik weet dat de Singel te kort is, dus er moet een nieuwe komen. Deze Singel is 65cm. Wat voor vorm Singel zou het beste passen? En dan 75? Of nog langer? Singel zit aan beide kanten even hoog.

Afbeelding

Met een andere Singel

Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:19

Zou nog iets langer gaan
80cm

Bij deze even mijn issue
Heb een fijne mattes singel , paard is erg gevoelig . Maar de winter komt eraan en hebben enkele een buitenbak wel eb en vloed maar ben bang dat de mattes vuil wordt van op spattend water. Welke leren singel is soepel genoeg en zacht genoeg minimaal 75 cm elastische uiteinde waardeert ze ook

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 06:42

Ik rijd jaarrond in een buitenbak en in het bos met de Mattes. En onze buitenbak bevat regelmatig plassen na een hoosbui. Dus ja, de singel vangt wel eens wat modder.
Ik heb er een tweede hoes bij.
Als die na het rijden nat en modderig is, dan doe ik er op dat moment helemaal niks aan, behalve te drogen leggen met de bonte zijde naar boven.
Als die droog is de volgende keer dat ik wil rijden, dan "borstel" ik met mijn vingers zo alle opgedroogde modder eraf.
Als die nog niet droog is, dan verwissel ik de hoes voor een droge en blijft de nog vochtige hoes nog een dagje langer drogen.

Ik durf bij die van mij niet goed meer over te stappen op singels zonder bont, maar dit werkt voor mij.

@Soloro: Ik zou zeker voor 80 cm gaan, misschien zelfs wel voor 85, je lijkt er ruimte genoeg voor te hebben.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 08:11

Was twee gaatjes omhoog niet ongeveer 5 centimeter? Ik denk dat je toch wel 3 tot 4 gaatjes omhoog kan als ik het zo zie dus als je dat aan beide kanten bekijkt is het 6 tot 8 gaatjes. Dat is dan 15 tot 20 centimeter langer dan je nu hebt. Dus inderdaad 80 tot 85. En dat is helemaal niet zo lang hoor.

Even voor het idee, mijn kleine D pony van 1.39 loopt nu met een mooie singel van 70 cm rond en hij heeft wel een ronde buik, maar staat helemaal niet te dik nu (ribben goed voelbaar).

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 09:14

Mijn ervaring is dat zand/modder sneller problemen geeft bij een leren singel dan bij de Mattes singel. Het meeste zand spat tegen de onderkant van de singel en niet tegen de wol zijde. Als er zand in de wolzijde zat dan hing ik de singel gewoon te drogen en dag en erna even afkloppen. Bij hele erge nattigheid gebruik ik m’n andere Mattes singel. Scheelt wel dat ik een vrij groot paard heb dus aardig wat afstand tussen buik en ondergrond

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 09:16

Die van mij is ook minimaal 172 cm schoft . Dus ook wel afstand tussen grond en buik . Maar wil graag juiste keuze maken anders kan ik weer n winkel beginnen met alle spullen die t toch net niet waren .

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:27

Heeft hier iemand misschien een idee waar onderstaande singel (Covalliero Faux Fur) in 80 cm te koop is?
Afbeelding

Hij staat bij Covalliero wel op de website maar ik vind hem nergens langer dan 75 cm. Ik heb nu een 70 cm maar heb eigenlijk wel echt een 80 cm nodig...
https://www.covalliero.com/en/product/f ... 378/201424

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 13:02

Zinzi_jewel schreef:
Die van mij is ook minimaal 172 cm schoft . Dus ook wel afstand tussen grond en buik . Maar wil graag juiste keuze maken anders kan ik weer n winkel beginnen met alle spullen die t toch net niet waren .

Dat risico loop je met alles wat je nieuw uitprobeert, ook met een leren singel

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 13:20

Mijn paard is niet groot met 1.58 cm, hij maait tijdens het lopen dus bij ons zit alles altijd helemaal under the mudder.
Maar de Mattes kan dat prima aan. Meestal is die de volgende dag weer droog en borstel ik alles er zo af.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 13:22

Pallatin schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Dat risico loop je met alles wat je nieuw uitprobeert, ook met een leren singel

Maar door tips van gebruikers hier verklein ik dat risico :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 13:23

Thanks Prugelpiet dan ga ik voor een 2e mattes singel

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 13:56

Hier ook eentje van maar 1.54 die lekker kan stampen, maar dus ook geen problemen met het zand en de modder en de Mattes

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 14:44

Ik heb ook liever bont kn zulke gevallen als leer. Leer was ik elke dag aan het poetsen als we door de bagger gereden hadden, bont laat ik droger en fluff ik op. Of wissel even voor de ander als het nog niet droog is.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 17:11

Zinzi_jewel schreef:

Bij Gooische Paarden mag je Mattes singels een tijdje testen. Misschien een optie?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 17:22

Bielsje schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Bij Gooische Paarden mag je Mattes singels een tijdje testen. Misschien een optie?

Als ik het goed begrijp heeft ze al een Mattes singel en komt er dus een 2e bij.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:01

Ik geloof dat ik geslaagd ben voor mijn rondbuikige Shetlander van 160cm

Bij de plaatselijke ruitersportzaak heb ik in de aanbieding voor maar liefst eur 22,00 een neopreen singel, licht anatomisch gevormd met gel en elastiek gekocht.

Geen wondjes en een fijn lopend paard. Helaas staat er geen merkje op.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 21:53

Fijn Boemel! Misschien een 2e erbij kopen? Misschien ietsjes kleiner dan heb je die maar liggen?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:08

Ha ha ja dat had ik ook bedacht. Winkel is nog maar beperkt open en ben op vakantie, dus hopelijk hebben ze daarna nog wat.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:23

Hoihoii,

Ik heb sinds een weekje weer een dressuurzadel erbij en nu vroeg ik mij af welke singel ik het beste kon nemen.

Ik heb nu deze singel:
Afbeelding

Maar nu valt het mij op dat de voorste singelstoot een gaatje strakker moeten dan de achterste singelstoot terwijl de singelstoten en gaatjes gelijk zitten.

Hier een foto van mijn paard, geen perfecte foto maar had momenteel geen andere

Afbeelding

Hier ook een snelle foto van de singel aan het zadel. Dit is een 65cm en aangezien ik toch een langere moet kopen wil ik meteen de goede pasvorm hebben voor hem. Foto is niet uit de beste hoek genomen maar hoop dat jullie er iets aan hebben
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Niekj_Jente op 11-09-25 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt