Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 15:51

Helemaal waar! Ik ben ook blij dat ik de singels kon lenen om te testen want je blijft anders kopen.

boemel

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 17:15

Ja, Vinted is mijn favoriet voor bitten en singels ha ha. Ik koop ook in Frankrijk en Spanje en vaak voor zulke leuke prijzen dat het op Marktplaats voor net even meer weggaat als het onze paarden niet past.

Fleurdelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 20:08

Hoi! Ik lees altijd graag mee in dit topic en heb nu zelf een vraag! Sinds vorige week heb ik een nieuw maatje en helaas heb ik geen geschikte singel liggen voor haar type bouw (altijd ronde vaten gehad :') ). In welke vorm of type singel moet ik het zoeken?

Heb net voor nood gereden met een gewone neoprene rechte, maar die is duidelijk te kort en ook niet de goede vorm (scheve singelgespen). Wie heeft de tip voor deze bouw? En hoeveel cm? Dit was 60 en hij mag veel langer :D

Afbeelding

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 21:55

Oke, probleempje.
Mijn paard is een dik, klein propje. Zadel gleed altijd naar voren. Ik heb voor hem een Mattes cresent in 80cm. Sinds ik deze singel heb, blijft het zadel goed liggen. Tot gister. Toen is tijdens het rijden mijn zadel opeens naar achteren geschoven. Hoe dan??

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 15:59

Fleurdelys schreef:
Hoi! Ik lees altijd graag mee in dit topic en heb nu zelf een vraag! Sinds vorige week heb ik een nieuw maatje en helaas heb ik geen geschikte singel liggen voor haar type bouw (altijd ronde vaten gehad :') ). In welke vorm of type singel moet ik het zoeken?

Heb net voor nood gereden met een gewone neoprene rechte, maar die is duidelijk te kort en ook niet de goede vorm (scheve singelgespen). Wie heeft de tip voor deze bouw? En hoeveel cm? Dit was 60 en hij mag veel langer :D

[ Afbeelding ]

Scheve singelgaten vanwege druk of vanwege scheve stoten überhaupt. De plek waar de singel de buik omvat daar lijkt de buik recht. Ik krijg het idee dat er meer druk staat op de voorste stoten namelijk.

* aanvulling. Zijn de stoten scheefgerekt of is het zadel te smal en ligt het zadel achterover. En te ver naar voren? Zoveel factoren die meespelen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 19:11

Mijn kleine d ponytje gaat tegenwoordig door het leven met een dressuur singel van 70cm. Past hem prima en nee hij is ook niet dik momenteel.