[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:06

@caily: wat voor pommel heb je dan in de Colorado zitten, want een breed paard blijft natuurlijk breed om op te zitten.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:13

Precies durf ik het niet te zeggen, maar het was op een (niet al te brede) Quarter, even groot dan mijn sportieve Tinkermerrie die ik dus met een ghost rij. Denk dat het niet veel uitmaakt. Ik heb met de ghost ook op een erg brede Tinker gereden en ook dit vond ik prima, in tegenstelling tot met bijvoorbeeld barefoot :o Colorado op een Tinker ken ik verder niet. Als dat mijn keuze wordt kan ik je meer zeggen, maar gup is nu nog geen 2,5 dus nog even wachten voordat ik kan testen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:14

Dat is dan ook meteen mijn ding, ik heb een breed paard. Dus eigenlijk is het paard niet zo geschikt voor mij, maar een boomzadel vangt dat toch beter op.
Ik knap echt op van de leen Wintec waar ik nu mee rijdt, maar blijf het wel jammer vinden hoor. Helaas is mijn zadelbudget ook niet van elastiek dus met ieder zadel wat het weer niet niet is slinkt dat. Durf dus niet meer zoveel te gokken.

Dit paard heb ik zelf gefokt, laatste wat ik heb van mijn oude merrie en door een ongeluk met een trailer mankeert er het e.e.a. aan waardoor ze niet te verkopen is. Levenslang veroordeeld tot elkaar en ik ben dol op haar, dus ruil liever mijn zadel in dan mijn paard.

hommetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:39

Dank je Tiwi. Het zijn er twee. Zoek de verschillen....
Ik zit ook erg breed op beide paardjes. Heb gelukkig niet zo veel last dat
ik mijn zadel moet wegdoen.
Paardjes wegdoen nee.
De Florac zitting geeft wel een minder breed gevoel. Maar je moet wel zonder zweetbladen willen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:45

tiwi1969 schreef:
Dat is dan ook meteen mijn ding, ik heb een breed paard. Dus eigenlijk is het paard niet zo geschikt voor mij, maar een boomzadel vangt dat toch beter op.
Ik knap echt op van de leen Wintec waar ik nu mee rijdt, maar blijf het wel jammer vinden hoor. Helaas is mijn zadelbudget ook niet van elastiek dus met ieder zadel wat het weer niet niet is slinkt dat. Durf dus niet meer zoveel te gokken.

Dit paard heb ik zelf gefokt, laatste wat ik heb van mijn oude merrie en door een ongeluk met een trailer mankeert er het e.e.a. aan waardoor ze niet te verkopen is. Levenslang veroordeeld tot elkaar en ik ben dol op haar, dus ruil liever mijn zadel in dan mijn paard.

Grappig dat je dat zegt. Ik heb ook een heel breed paard en een bekkenprobleem. Heb ook een Wintec liggen, maar ik zweer echt bij mijn Ghost. Veel fijner voor mijn bekken. Heb ik wel 1 met korte zweetbladen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:47

Ik kon altijd veel beter uit de voeten met een Barefoot (zonder kniewrongen en met korte zijkanten) dan met een Wintec, vooral de kniewrongen geven bij mij problemen omdat die verder naar boven doorwerkend door het extra materiaal tussen knie en paard, de heupen naar buiten draaien.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:54

moet zeggen ik ben super tevreden met mijn barefoot london zoveel beter dan de oude cheyenne die ik had

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:05

Ja,de ghost heeft een behoorlijk smalle zit in vergelijking met veel andere zadels..Maar als je er niet fijn mee rijdt is dat misschien ook een combinatie van meer factoren..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:23

Pmarena: met mijn dikkerds is het net zo der zweetblad moeilijker. Het zweetblad maakt de vorm van de buik wat vloeiender waardoor ik het gemakkelijker kan behappen.

Tiwi: heb je al eens iets tussen boomzadel en boomloos geprobeerd? Voor mij lukt de ghost kwa heupen net, mits ik mijn benen niet naar achter hoef te forceren. Mijn hidalgo echter kan ik een nette dressuurzit aannemen, het voelt meer als een boomzadel, veel smaller kwa zit en is toch flexibeler naar het paard toe.
Mijn specialized (onderschrift) is dan wel weer een boomzadel, maar volledig aanpasbaar en die zit héél erg smal...

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:43

Ik heb een vraagje over de verzorging van een barefoot zadel het gaat om de London, op de site staat iets over de ademende porieen ? Ik heb hem tweedehands over genomen en zou er graag wat vet op doen aangezien hij duidelijk een tijd werkeloos rond heeft gelegen en dus nogal stijf is. Maar nu de vraag.. kan ik er gewoon leder vet/creme op doen ? Of moet ik een speciaale soort hebben voor dit type leer ? Ik weet natuurlijk niet hoe de oude eigenaren hem onderhouden hebben dus ook geen idee of dat verschil maakt.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:03

Iemand hier in dit topic zocht nog een oud type barefoot singel. Ik vond mijn oude vandaag op zolder, 75 cm.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:46

pluisbeer schreef:
Iemand hier in dit topic zocht nog een oud type barefoot singel. Ik vond mijn oude vandaag op zolder, 75 cm.

Dat is Atent! Ik zal het haar even zeggen :j

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:01

Pippaa schreef:
pluisbeer schreef:

Dat is Atent! Ik zal het haar even zeggen :j

Kan mn bericht niet meer aanpassen, maar Atent heeft 55 cm nodig.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:39

En Atent heet nu Otti whaha..maar inderdaad ik zoek een 55 cm. Maar bedankt dat je aan me dacht pippaa

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 00:34

Ik zoek een waterdichte uitrijdeken die bij mijn Ghost Quevis past, liefst zwart met een fleece voering. Die ik dan met longeren en buitenrijden kan gebruiken als het regent (geen binnenbak :D). Weten jullie een goeie?

Ik zag zelf deze, maar de opening voor het zadel is veel kleiner dan het zadel dat erop ligt, als je goed kijkt zie je het... Of is dat niet erg?

https://www.kramer.co.uk/Soft-Shell-Exe ... ..5_6.S%3e

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 00:55

Het zadel ligt OP de uitrijdeken (en de deken ligt op de pad), dus zolang dat lukt, lijkt het me geen probleem

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:49

Ik heb mijn uitrijdeken ook tussen zadel en pad in. Anders past die niet. Zag bij Kramer in de catalogus een waterdichte uitrijdeken voor westernzadel. Denk dat die beter past.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:10

Ik heb dat bij de uitrij-vliegendeken. Die gaten zijn altijd krap. En ik heb nog wel een piccolo.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:20

Oke bedankt! Westerndeken is helaas niet meer in de goede maat... Dan ga ik voor de gewone. Ik heb de picollo maat van Ghost dus hopelijk past een normale uitrijdeken gewoon :o

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:30

Ik heb een rhino uitrijdeken (M) die prima past bij mijn ghost piccolo :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:31

Afbeelding

Iemand ervaring met deze barebackpad?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:36

Ziet eruit als de vantaggio van ooteman. Heb deze zelf gehad, flink dik schuim, en ik vond hem best comfortabel, zakte er echt beetje in, maar wel vrij groot voor mijn paardje van 1.60. Hij geeft weinig/geen ruimte bij de schoft. En denk dat ie op een breed paard de boel wel erg breed maakt.
Ik heb hem uiteindelijk verkocht en nu toch een Christ. Beter gevormd, en daardoor fijner voor mijn paard met toch wel redelijke schoft.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:50

Hmm oke, kon hem voor 40 euro overnemen dacht even proberen..
Is idd vantaggio

Ik heb een tinker

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:13

Heb die vantaggio paar keer in handen gehad ik begreep van de mensen dat het best lekker zacht zit. Wel waren alle pads die ik zag snel gesneuveld, stof wat inscheurde en stiksels die kapot gingen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:21

Ik heb die vantaggio bbp ook gehad maar vond het handvat enorm in de weg zitten. Ik zat er steeds half op. Heel irritant. Ook zat ik erg breed, maar wel lekker zacht. Het is inderdaad wel een groot ding..