Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeg ik altijd maar. Daar is dit topic toch ook voor bedoeld? Dus als jij een bepaalde ervaring hebt dan lees ik die graag

Ik bedoel: ik wil ook alleen maar het beste voor mijn paard zoals iedereen hier toch?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pattyy_ schreef:er zijn 2 standaard bomen en die maken ze dan in verschillende breedte, medium, wijd etc
maar mijn paard heeft een erg hoge schoft, iets verzonken rug en een hoog kruis, bij de standaard bomen blijft het zadel hoe dan ook naar voren vallen, er moest dus een aanpassing aan de achterkant van de boom komen zodat hij de druk wel netjes verdeeld
Babootje schreef:Dat geloof ik graag, maar dat zal met een Schutte zadel niet anders zijn. Ik kreeg zo'n slecht leenzadel (waar van Arno had gezegd dat hij dat wel kon hebben) dat mijn paard ging rennen en steigeren. Ik heb maar meteen weer afgebeld. Ik had al genoeg zadelellende achter de rug en moest er niet aan denken om - na inmiddels twee nieuw aangemeten zadels weer terug te hebben gebracht - opnieuw met een zadeldiscussie "opgezadeld" te worden. Ik ben ook bij Ninon Schutte geweest destijds, maar heb uiteindelijk niet een Schutte zadel gekocht; mijn paard had een dermate lastige rug dat zij ook niet de garantie kon geven op een goed passend zadel (maar dat zei ze tenminste eerlijk) na zeer uitgebreid de tijd voor ons te hebben genomenNu heb ik gelukkig een goed passend confectiezadel.
Solvej schreef:Ook hier meer dan lof en wil even zeggen dat een schuivend zadel soms ook te wijten is aan onbalans bij paard en/of ruiter maar dat veel ruiters dat niet in willen/kunnen zien. In de laatste Paard&Sport stond een mooi artikel over zadels
Whisperke schreef:Volgens mij hebben er veel mensen voor zadelmaker gestudeerd zo te zien..
MyWishMax schreef:Ook negatieve ervaringen zijn welkom hoor, daar is dit topic toch juist voor?
En gestudeerd voor zadelmaker, nee. Maar ik kan tegenwoordig wel redelijk zien hoe iets ligt en ik voel hoe mijn paard eronder loopt. Die ken ik zo goed dat ik meteen weet of het wel of niet goed zit. Voor de details heb ik een zadelmaker nodig, maar zelfs degene die er wel voor gestudeerd hebben maken soms belachelijke fouten. En daar mag je niks van zeggen als je zelf geen zadelmaker bent?