Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:56

Maar ik wil jouw ervaring graag lezen mamendt. Een mens kan maar voorbereid zijn toch?
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeg ik altijd maar. Daar is dit topic toch ook voor bedoeld? Dus als jij een bepaalde ervaring hebt dan lees ik die graag :j

Ik bedoel: ik wil ook alleen maar het beste voor mijn paard zoals iedereen hier toch?

wendyke

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:03

ja ben ik het wel met je eens hoor mailkeltje. Je gaat er vanuit dat als je een zadel aan laat meten dat je de komende 10 jaar zeker wel mee vooruit kunt , tenminste ik wel. Ben nu 5 weken verder en de mijne moet wel opgevuld worden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:07

Ik neem aan dat dat bij de service hoort wendyke?
Heb ook ooit een hulsebos springzadel nieuw aan laten meten en de eerste keer opvullen hoorde toen gewoon erbij. Meen dat ik dat toen na een week of 8 heb laten doen.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:08

ja 1e keer opvullen is service. maar hoop niet dat het iedere 5 weken hoeft want dan gaat het niet goed komen :(

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:09

arno is ondertussen al 3x meer langs geweest omdat het zadel niet helemaal goed lag en nu wordt er een nieuwe boom gemaakt, heb nog geen cent extra hoeven betalen dus ik vind het top service :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:17

Dat hoop ik ook niet wendyke :D

Patty dat is wel netjes maar waarom nu een nieuwe boom? Had ie niet goed gemeten de eerste keer?

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:22

er zijn 2 standaard bomen en die maken ze dan in verschillende breedte, medium, wijd etc
maar mijn paard heeft een erg hoge schoft, iets verzonken rug en een hoog kruis, bij de standaard bomen blijft het zadel hoe dan ook naar voren vallen, er moest dus een aanpassing aan de achterkant van de boom komen zodat hij de druk wel netjes verdeeld

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:24

Ah zo. Dat is idd geen standaard werk en moet maar net goed uitpakken. Netjes opgelost dan :j

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:27

de boom is nog "in de maak" dus ben benieuwd wanneer hij klaar is :)
de zweetbladen en onderkussens van mijn huidige zadel worden dan op de nieuwe boom en zitting gezet, hoop niet dat ik hem dan lang kwijt ben..

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:27

Pattyy_ schreef:
er zijn 2 standaard bomen en die maken ze dan in verschillende breedte, medium, wijd etc
maar mijn paard heeft een erg hoge schoft, iets verzonken rug en een hoog kruis, bij de standaard bomen blijft het zadel hoe dan ook naar voren vallen, er moest dus een aanpassing aan de achterkant van de boom komen zodat hij de druk wel netjes verdeeld

pff een heel gepuzzel, als het maar goed komt daar gaat het om :D

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:32

haha idd! :D

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:20

Ik meld me ook weer eens :D
ik heb een close contact zadel van Arno en ben er nog elke dag blij mee. Zelfs al die afgelopen maanden dat ik er niet mee kon rijden omdat mijn paard langdurig kreupel was. Er zit een stugge boom in die hij speciaal heeft laten maken. Hij was de enige in heel NL die dit kon en wou leveren. En geloof me ik heb alle zadelmakers gehad.
Moet nog steeds fotoos maken, :o zal ze proberen deze week te plaatsen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 00:51

Daar ben ik wel benieuwd naar Sneppie. Close contact, zijn dan ook de kussens een stuk dunner?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 07:11

Ook hier meer dan lof en wil even zeggen dat een schuivend zadel soms ook te wijten is aan onbalans bij paard en/of ruiter maar dat veel ruiters dat niet in willen/kunnen zien. In de laatste Paard&Sport stond een mooi artikel over zadels ;)

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 07:34

Solvej schreef:
Ook hier meer dan lof en wil even zeggen dat een schuivend zadel soms ook te wijten is aan onbalans bij paard en/of ruiter maar dat veel ruiters dat niet in willen/kunnen zien. In de laatste Paard&Sport stond een mooi artikel over zadels ;)

Ook gelezen! Met een hele pakkende uitspraak! :D

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:11

Indd Solvej, ben het met je eens!!

Sneppie: dat zadel is indd een heel fijn zadel daar was ik tussen aan het twijfelen, waarschijnlijk wordt dat er eentje voor mijn jonkie in de toekomst.. Ook ik heb nu een zadel met een stugge boom..

Ik ben ook enkel alleen maar vol lof over hem..
Hij is bij mij ook nog telkens fijn op tijd geweest en belt zoals afgesproken een half uur van te voren..
En daarnaast hij neemt de tijd.. Ook voor een nieuw zadel uit te proberen/kieze...
En daarnaast nog belangrijker, mijn paard vind zijn zadel fijn.. dat is voor mij toch nog het aller belangrijkste..

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:28

Babootje schreef:
Dat geloof ik graag, maar dat zal met een Schutte zadel niet anders zijn. Ik kreeg zo'n slecht leenzadel (waar van Arno had gezegd dat hij dat wel kon hebben) dat mijn paard ging rennen en steigeren. Ik heb maar meteen weer afgebeld. Ik had al genoeg zadelellende achter de rug en moest er niet aan denken om - na inmiddels twee nieuw aangemeten zadels weer terug te hebben gebracht - opnieuw met een zadeldiscussie "opgezadeld" te worden. Ik ben ook bij Ninon Schutte geweest destijds, maar heb uiteindelijk niet een Schutte zadel gekocht; mijn paard had een dermate lastige rug dat zij ook niet de garantie kon geven op een goed passend zadel (maar dat zei ze tenminste eerlijk) na zeer uitgebreid de tijd voor ons te hebben genomen :D Nu heb ik gelukkig een goed passend confectiezadel.

Hier ook tot 2 maal toe een slecht leenzadel, paard wilde niet meer lopen/stijgeren etc. Na onderzoek (thermograaf en da) gebleken dat zadels drama waren en haar rug in die paar keren dat ik erop had gezeten al plekken gaf die echt beurs waren. Had haar met deze zadels aardig in de kreukels kunnen rijden.

Gouden beloften? levertijd 12-16 weken na 22 weken nog steeds niks en dan moet je er zelf nog 4x achteraan mailen en bellen. Ik kom volgendeweek het leenzadel bekijken, na 3 weken nog niet zijn geweest ''te druk'', maak de afspraak dan niet denk ik dan...

Ik ben zeker geen haatdragend persoon en wilde dit eigenlijk ook niet hier neer zetten maar hoor steeds vaker zulke verhalen, helaas want de zadels opzich zijn prima.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:30

Solvej schreef:

Ben ik zeker met je eens, maar een VEEL te kleine boommaat uitlenen zodat het niet schuift lijkt mij geen goede oplossing?

Hij was trouwens niet de enige hoor die met dit idee kwam, waren er nog meer die het probeerde :)

Toch denk ik dat dit alles te maken heeft met het feit dat het gewoon boven zijn hoofd gegroeid is, denk als hij gewoon een x aantal zadels per maand zou aanmeten en maken hij ook zijn afspraken kan nakomen etc, maar dat is zijn keuze.
Laatst bijgewerkt door Mchll__ op 30-05-13 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:30

Ben ik volledig met Mchll- eens..de zadels zijn helemaal top..zeer goede kwaliteit...en zitten heerlijk..alleen de zadelpasser...tjaaaa......

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:33

Volgens mij hebben er veel mensen voor zadelmaker gestudeerd zo te zien..

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:35

ik snap niet als je zo tegen Arno bent je dan een zadel besteld....

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:37

Whisperke schreef:
Volgens mij hebben er veel mensen voor zadelmaker gestudeerd zo te zien..

Als je op mij doelt zou ik graag willen weten waar dit vandaan komt?

Je hoeft niet gestudeerd te hebben om via onderzoeken te horen te krijgen dat de zadels echt niet goed zijn voor jouw paard en van een te smalle boommaat = niet goed voor je paard weet iedereen wel neem ik aan?

Ik wil hier niemand afkraken of zwart maken maar er werd naar gouden beloftes gevraagd die niet werden nagekomen en aangezien ik er helaas een aantal heb meegemaakt hier mijn verhaal.

Ik was vol lof over Arno, heb ook niet voor niets een afspraak gemaakt om een zadel te komen aanmeten maar na de gebeurtenissen heeft het voor mij niet gewerkt. Neem aan dat dit topic gaat over alle ervaringen en niet alleen de goede? Zowel dan heb ik het verkeerd begrepen :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:42

Ook negatieve ervaringen zijn welkom hoor, daar is dit topic toch juist voor?

En gestudeerd voor zadelmaker, nee. Maar ik kan tegenwoordig wel redelijk zien hoe iets ligt en ik voel hoe mijn paard eronder loopt. Die ken ik zo goed dat ik meteen weet of het wel of niet goed zit. Voor de details heb ik een zadelmaker nodig, maar zelfs degene die er wel voor gestudeerd hebben maken soms belachelijke fouten. En daar mag je niks van zeggen als je zelf geen zadelmaker bent?

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:45

MyWishMax schreef:
Ook negatieve ervaringen zijn welkom hoor, daar is dit topic toch juist voor?

En gestudeerd voor zadelmaker, nee. Maar ik kan tegenwoordig wel redelijk zien hoe iets ligt en ik voel hoe mijn paard eronder loopt. Die ken ik zo goed dat ik meteen weet of het wel of niet goed zit. Voor de details heb ik een zadelmaker nodig, maar zelfs degene die er wel voor gestudeerd hebben maken soms belachelijke fouten. En daar mag je niks van zeggen als je zelf geen zadelmaker bent?

Daarom maak ik mijn opmerkingen aan de hand van twee onderzoeken die zijn gedaan zowel door een thermograaf als een dierenarts :) Zelf heb ik te weinig kennis van zadels, ligging etc en heb daarom juist een zadelmaker nodig die mij hierbij kan helpen.

Inderdaad wel of niet gestudeerd voor zadelmaker heeft hier weinig mee te maken denk ik, anders zou je over niemand anders wat kunnen zeggen die iets anders gestudeerd heeft dan jij?

En tuurlijk fouten zijn menselijk maar nogmaals wil gewoon alleen mijn ervaring delen, thats all.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:51

Van mij mag zeker wel negatieve ervaringen gedeeld worden,maar als je negatieve ervaringen hebt hoe kun je dan het werk nog ooit vertrouwen? Zelf heb ik nu ook een AB en ook lang moeten wachten en heb altijd een goed passend leenzadel gehad . Dus ik klaag ook niet en heb ook zeker geen negatieve ervaring. Over iedere zadelpasser gaan er wilde verhalen rond, maar hoe goed een zadel ook ligt als de ruiter scheef zit krijgt je paard ook last van de rug maar ook dan ligt het aan de zadelpasser (volgens de ruiter)
Laatst bijgewerkt door wendyke op 30-05-13 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt