Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 18:25

Ik denk dat het qua lengte best oke is hoor. De gespen zitten goed boven de ellebogen voor zover ik kan zien.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 18:30

Ik denk dat één maatje groter niet zou misstaan. Afhankelijk hoeveel groter die is. Dan komt het smallere deel van de singel nog iets hoger uit en ik denk dat je daar wel eens van zou kunnen profiteren. Vind het geheel namelijk best dicht op de voorbenen liggen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 18:38

Ik zou zeker een maatje groter pakken.

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 18:57

Celebi schreef:
Ik denk dat één maatje groter niet zou misstaan. Afhankelijk hoeveel groter die is. Dan komt het smallere deel van de singel nog iets hoger uit en ik denk dat je daar wel eens van zou kunnen profiteren. Vind het geheel namelijk best dicht op de voorbenen liggen.

Singel is per 5 cm te bestellen, dus 60 of 65 cm heb ik beide als optie. Ik zal ook nog even een foto van de zijkant van hem zonder tuig toevoegen, mochten er nog andere suggesties zijn sta ik daar zeker voor open :o

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:04

Ik zou ook maatje groter gaan. 1 maat is 2,5 cm aan elke kant, 2 maten is dan 5 cm. Je hebt zelfs ruimte voor die 65 zo te zien, maar denk dat de 60 ook al mooier ligt als deze. Denk dat ik daarvoor zou gaan, dan zit je echt mooi boven de spierrand waar je niet op wilt zitten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:17

Zou een maatje groter bestellen maar vind ook dat je hem wel vrij strak hebt aangesingeld. Je ziet de rimpels zitten. Paard moet wel kunnen ademen

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:23

Kan iemand mij vertellen of mijn singel een crescent model is? Ik heb zoveel foto’s in dit topic bekeken maar ik kom er toch niet uit :o

Het is deze singel van Passier. In eerste instantie was ik er tevreden over maar ik merk nu (ook ivm bollere buik door het weideseizoen) dat de singel en daarmee het zadel naar voren schuift.

Afbeelding
https://www.drunensruiterhuis.nl/singel ... _color=613

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:56

Voor mij lijkt dat idd een licht crescent model, wat de gespen zitten niet recht tegenover elkaar, maar ze staan ietsje schuin.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 18:27

Thanks! Toch licht crescent, dan moet ik op zoek naar een singel die meer crescent gevormd is :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 18:35

Hè kak, na jaren probleemloos met een singel gereden te hebben nu toch een schuurplekje aan 1 kant. Zou zoiets ook kunnen komen doordat de singel ouder wordt? Zit wel een bontje omheen maar nu toch een plekje. Zadel is recent nagekeken ook.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 18:46

Ik heb een behoorlijk bol paard en dus een Edix crescent gekocht. Helaas merk ik dus juist dat bij die van mij een rechte singel of heel licht anatomisch het beste werkt.
Die Edix duwt zich juist in haar eh vetlaag :(

Ze heeft weinig ruimte voor de singel en een gevoelige huid.
Ik zoek dus juist iets wat super zacht is en redelijk recht van vorm en niet te dik/ breed.

Ik vind dat ook best een uitdaging :o
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:00

boemel schreef:
Ik heb een behoorlijk bol paard en dus een Edix crescent gekocht. Helaas merk ik dus juist dat bij die van mij een rechte singel of heel licht anatomisch het beste werkt.

Ik zoek dus juist iets wat super zacht is en redelijk recht van vorm en niet te dik/ breed.

[ Afbeelding ]

Ik zou de stubben equisoft proberen, doordat de borstplaat breed is maar de stoten smal.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:33

boemel schreef:

[ Afbeelding ]

Al eens gekeken naar de (Rainer) Butterfly singel, die bleek de oplossing voor mijn mijn pony, mooi smal aan de bovenkant en door de ronde borstplaat blijft hij hier heel mooi op zijn plek. Ivm de dikke borstplaat moest ik hem wel maatje groter hebben dan een simpele platte singel.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 20:06

boemel schreef:

[ Afbeelding ]

Harry's horse e-motion is een aanrader!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 21:14

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 21:15

Fayyah19 schreef:
Kan iemand mij vertellen of mijn singel een crescent model is? Ik heb zoveel foto’s in dit topic bekeken maar ik kom er toch niet uit :o

Het is deze singel van Passier. In eerste instantie was ik er tevreden over maar ik merk nu (ook ivm bollere buik door het weideseizoen) dat de singel en daarmee het zadel naar voren schuift.

[ Afbeelding ]

Bij een crescent zit de bolling juist de andere kant op. Ik zou deze, ondanks de scheve gespen, geen crescent noemen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 21:28

Dank jullie wel voor de tips. Zitten wel een paar interessante singels tussen.
Edix is breed bij de gespen, die valt af :o

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 22:47

prugelpiet schreef:
Fayyah19 schreef:

[ Afbeelding ]

Bij een crescent zit de bolling juist de andere kant op. Ik zou deze, ondanks de scheve gespen, geen crescent noemen.

Hoe bedoel je dit wat betreft bolling? Want bij bijvoorbeeld de crescent van Mattes heeft de bolling aan de voorzijde. Deze singel ook, zie ook de ring voor de hulpteugel. De buikzijde van een crescent is iets ‘langer’ tov de voorzijde en dat zie ik bij deze passier ook.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 14:48

boemel schreef:

[ Afbeelding ]

Dit heb ik ook! Voor mijn merrie is de banaansingel van kerbl het beste.

Mijn edix singel mag dus ook weg,mocht iemand op zoek zijn. 80 of 85 cm!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 15:11

Inderdaad mooie singel, maar mis het ringetje voor de martingaal, dus ik kijk nog even verder

Lastige is … paard is pas 2 maand van mij en inmiddels zo’n 10cm buikomtrek kwijt. Ze was heel vet met een hele smalle schoft door een te krap zadel.

Ander zadel aangeschaft en nu na 2 maanden is paard al wat afgevallen, maar de schoft heeft weer spieren en is breed geworden.
Zadel past niet meer. Kan in de koudpers aangepast worden , maar ik wacht even totdat ze meer in shape is.

Ik heb nu mijn andere zadel erop liggen (ook gecheckt door zadelpasser). Maar de singel die ik nodig heb bij zadel A of B scheelt weer zeker 10cm. :=

Singels koop ik dus graag via Vinted of Marktplaats, want ik kan inmiddels wel een singel winkeltje beginnen :D
Ik rij momenteel met de Horka anatomische singel en tot nu toe geen wondjes.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 21:16

Ik heb een foto gemaakt van de Passier en de Edix. De Edix was helaas geen succes, het middenstuk stond van de buik af.

Wat zijn nog meer fijne crescent singels?

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 21:50

Ik vind de anatomische van Horka fijn

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 16:00

boemel schreef:
Ik vind de anatomische van Horka fijn

Ik ook. Pas wanneer paard echt topfit was en dus buikspieren goed aanspande was er iets afstand bij de buik,maar minimaal en niet heel veel druk op klein stuk. Ik ben er erg blij mee.

Het enige is dat nu na paar jaar er een stuk vulling verdwenen is of platgedrukt precies op de plek waar zij ooit hele lelijke wond heeft gehad dus moet wel met bontje eromheen rijden en wil eigenlijk een nieuwe.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 15:23

Een heel stel singels getest de afgelopen dagen en de oplossing (voor nu) is de Prolite Narrow. Wat een fijne singel! Zadel is geen mm verschoven. Wel icm een ander dekje. Lemieux bleef schuiven helaas.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 15:26

Zo zie je maar weer hoe verschillend ervaringen zijn. Die van mij staat namelijk op Marktplaats :o