De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 14:25

Zowel op de sticker als de beenbeschermer zelf staat 'protection'. Op de flexisoft staat ook echt 'flexisoft'. Begrijp de discussie niet goed, want lijkt mij toch duidelijk dit 8)7

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 16:59

Helaas is de ruitersportzaak van mening dat ik de juiste ontvangen heb.. Dan stuur ik ze retour. Ik vind deze prima maar dan moet de prijs er ook naar zijn..

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 17:02

Wat apart joh van de winkel. Je zou Lemieux nog kunnen mailen. Misschien binden ze in als ze de mail van Lemieux zelf zien

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 21:38

Beetje vreemde ruitersportzaak... Dit is toch duidelijk? :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:03

Ja op hun eigen sticker (EJ?) staat Flexi, dus ze zijn verkeerd gelabeld vermoed ik.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:16

Duidelijker kan het bijna niet toch :')
Overal staat protection op, behalve het geplakte label van de winkel zelf.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 09:48

Ik begrijp werkelijk niet waarom ze het blijven ontkennen :') Ik zag het direct toen ik de doos open maakte. Dit hadden zij zeker moeten zien. Ik vond de protection prima (deze stond niet op de site) maar dan wil ik wel de protection prijs met die korting die ze toen hadden. Nu heb ik met korting nog meer betaald dan ze normaal kosten. Heb ze dus maar retour gestuurd. Was wel de laatste keer dat ik daar gekocht heb. De service is al jaren om te janken daar.

manzano schreef:
Ja op hun eigen sticker (EJ?) staat Flexi, dus ze zijn verkeerd gelabeld vermoed ik.

Nee een andere grote. Zonder namen te noemen daar waar het niet zo goed mee gaat ;) Het is overigens een los elastiek met label eraan. Heel makkelijk te verwisselen...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 17:27

Ah die :+
Nou ja als je goedkopere producten voor duurdere prijs verkoopt... Kan ook een tactiek zijn :=

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 20:17

Ik ben toe aan nieuwe, maar doe altijd L voor en dezelfde in XL achter.
Maar nu zie ik dat lemieux geen xl heeft. Vroeger wel…

_Jerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:33

Voor mijn paard met sarcoidose ben ik op zoek naar beschermers voor het springen. Vanwege de kwetsbare huid ben ik vooral op zoek naar zacht, zachter, zachts aangezien er bij het minste of geringste schuurplekken ontstaan. Ik heb van Zandona peesbeschermers met echte merino gezien, die lijken me ademend en zacht, maar helaas hebben die van die smalle haaksluitingen. Hoop hier nog wat tips en ervaringen te krijgen.

_Jerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 12:05

Heeft iemand ervaring met de Kentucky Skin Friendly 3D Air Flow? Ziet er zacht uit, en Air Flow doet vermoeden dat het ademt. Is dat ook zo?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 22:20

Capriootje schreef:
Saaams schreef:
Iemand ervaring met de lemieux motion flex?

[ Afbeelding ]

Ook wel benieuwd naar :j Wel jammer dat ze niet in bruin te krijgen zijn.

Yes heb ze ruim 2 jaar en heel blij mee.
Even oefenen met goed aan doen maar daarna wil je niet anders meer *\o/*
Maar M voor paard van 160 met flinke benen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 11:20

Ik lees vaak positieve ervaringen met dit soort beschermers. Maar ik heb een variant op deze.
En daarnaast de echt luchtige beschermers zoals compositie en gatuso. Maar als ik die airflow gevallen aan heb, hebben mijn paarden zelfs in de winter bij 0 graden toch echt bezwete benen. n=2
Ik heb er nog nooit een thermometer bij ingestopt. Maar ik zou daarmee best de kunnen stellen dat ze zeer waarschijnlijk minder luchtig zijn dan de alternatieven.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 09:06

Ik zit ook te kijken naar gatusos,bv als ik eens iets met een balkje wil doen of bv op buitenritten.
Maar vraag me af of het voordeel ( veel ventilatie) niet ook als nadeel heeft dat er zich veel zand/modder en dergelijke door de gaatjes brengt?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 10:22

ik heb onlangs ook de gatusos gekocht. 1x in de bak gereden, 1x vrij gesprongen en gisteren op buitenrit geweest. Ik merk echt verschil in warmte van de benen inderdaad. echt ideaal. we zijn ook even door het water gegaan, dus misschien niet helemaal vergelijkbaar. maar zand en zo er in heb ik nu (nog) geen last van gehad.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 10:51

Zie wel dat ze alleen bij agradi te bestellen zijn, mocht iemand een kortingscode hebben…

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 13:36

Er zijn een paar influencers waarbij je altijd 5% korting krijgt bij Agradi.
Bijvoorbeeld: CHARLOTTEVANSTAL5 zou moeten werken :)

Via Google kom ik ook uit bij een site Tradeinn, daar zijn ze goedkoper...

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 14:40

Mag ik inbreken? Ik denk dat mijn vraag met zo veel kennis hier wel op foede plek zit :o

Mijn pony heeft zichzelf helaas een schiefel getrapt en ben dan nu voor het outdoor seizoen opzoek naar goede beschermers. Ademend maar wel bestand tegen een flinke tik en ze moeten goed blijven zitten in oa water.

Al crossbeschermers gevonden die aan de eisen voldeden en zelfs de juiste kleur (bruin) maar helaas echt te groot. Mevrouw blijkt een shetlander maatje te hebben met haar mooie dunne beentjes. Heeft iemand misschien idee wat aan de eisen voldoet en dus de jusite maat is? Wat ik nu vind in haar maat is meer voor de sier dan functioneel heb ik het idee helaas

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 17:17

Henrike5 schreef:
Mag ik inbreken? Ik denk dat mijn vraag met zo veel kennis hier wel op foede plek zit :o

Mijn pony heeft zichzelf helaas een schiefel getrapt en ben dan nu voor het outdoor seizoen opzoek naar goede beschermers. Ademend maar wel bestand tegen een flinke tik en ze moeten goed blijven zitten in oa water.

Al crossbeschermers gevonden die aan de eisen voldeden en zelfs de juiste kleur (bruin) maar helaas echt te groot. Mevrouw blijkt een shetlander maatje te hebben met haar mooie dunne beentjes. Heeft iemand misschien idee wat aan de eisen voldoet en dus de jusite maat is? Wat ik nu vind in haar maat is meer voor de sier dan functioneel heb ik het idee helaas

Op een schiefel mag je absoluut geen stugge/harde peeskap doen, dus vrijwel alle cross beschermers vallen af. Alleen zachte beschermers zijn geschikt zoals bijvoorbeeld de Lemieux mesh brushboots. Die zijn wel verdikt aan de binnenzijde, maar hebben natuurlijk wel minder beschermend effect.

Harde beschermers gaan de schiefel irriteren en heb je zelfs risico dat die groter gaat worden. Dus dat zou ik echt absoluut niet doen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 19:50

xMyrth schreef:

Dankjewel.
Tradeinn kwam ik ook tegen, maar vertrouw ik niet helemaal

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 19:57

mavantos schreef:
Op een schiefel mag je absoluut geen stugge/harde peeskap doen, dus vrijwel alle cross beschermers vallen af. Alleen zachte beschermers zijn geschikt zoals bijvoorbeeld de Lemieux mesh brushboots. Die zijn wel verdikt aan de binnenzijde, maar hebben natuurlijk wel minder beschermend effect.

Harde beschermers gaan de schiefel irriteren en heb je zelfs risico dat die groter gaat worden. Dus dat zou ik echt absoluut niet doen.

Oh dat meen je niet, we zitten inderdaad nog in het stap traject maar wou alvast goed voorbereiden voor als we weer mogen en nog niks met de da overlegd wou dat bij de controle doen. Dan word het wel lastig. had er inderdaad wel wat naar gekeken er lijken ook cross beschermers te zijn met iets ruimte. De schiefel zit erg hoog namelijk maar dit veranderd de zaak wel.

Minder beschermend neem ik dan wel voor lief. Ze heeft ook springschoenen en gaat echt om zich zelf aan tikken. In de marathon loopt ze niet zo snel tegen vaste constructie aan met haar benen. Ben vooral bang met snelle wendingen dat ze zich zelf zal raken. Ga dan even kijken of die in maat shet zijn, heb je misschien nog andere suggesties?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 21:22

Muze schreef:
xMyrth schreef:

Dankjewel.
Tradeinn kwam ik ook tegen, maar vertrouw ik niet helemaal

Tradeinn is gewoon betrouwbaar hoor. Ik heb daar nu ook al 2 keer de gatusos besteld. Duurt alleen wel wat langer omdat het uit Spanje moet komen.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 21:29

Ik wil misschien toch die Gatusos eens bestellen. Weet alleen niet welke maat aangezien ze zeggen dat ze klein vallen :')

Worden ze niet meer gemaakt? Aangezien ze op veel plekken niet meer te krijgen zijn?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 11:37

Ik kom ook even inbreken! Ben al een tijdje op zoek naar nieuwe beschermers voor mijn PRE. Beschermers worden gebruikt voor springen, crossen en (lange) buitenritten. Ik heb toen ik mijn paard kocht, de Harry Horse beschermers bijgekregen en ondanks dat ik die van Lemieux heb geprobeerd (mijn vorige paard zweerde erbij), past alleen de HH. Alleen de benen worden daar echt te warm onder :n Wat raden jullie aan als de Lemieux niet passen? Ze zaten bij hem heel raar, boven heel wijd en onder te krap.