[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:47

Kan het me niet voorstellen eigenlijk, Joyce.. dat dat kan.

Zijn er hier mensen die een vliegen uitrijdeken gebruiken icm een boomloos zadel?
Ik wil er nu eentje waar mijn Cherokee inpast, misschien een western model?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:14

Ik heb net m'n hi tech pads te koop gezet. Ik heb een zalmroze, een bruine en een zwarte. M'n Cherokee is te groot ervoor. Nu nog op zoek naar een pad die onder m'n Cherokee past maar ook in de toekomst onder een barrydale. Iemand tips?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:17

Haha bizar, ik klik net Facebook met de advertentie weg.
Onder mijn Cherokee ligt een Grandeur pad, die zat erbij toen ik m tweedehands kocht. Maar die zal wel lastig zijn met de barrydale. Ik gok op Kifra . :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:19

VOlgens mij is maat 2 Barrydale te groot voor Kifra (stond ergens eerder dit topic). Misschien een vierkant model van grandeur laten maken? Stond er een op marktpaats, maar die is alweer gereserveerd...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:25

Klopt het dat er helemaal geen Ghostjes op Mp te vinden zijn? Of is dat echt geluk hebben en zijn ze ook meteen weer weg?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:30

Marocje schreef:
Klopt het dat er helemaal geen Ghostjes op Mp te vinden zijn? Of is dat echt geluk hebben en zijn ze ook meteen weer weg?

Soms staat er wel een, maar ze zijn nog vrij nieuw, niet veel kans dat mensen ze nu al verkopen, denk ik? Je kunt wel kijken of mensen nog een demo zadel weg doen?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:31

Idd een kifrapad gaat niet passen helaas! Had ik al geïnformeerd. ik wil een extra pad maar wil meteen 1 die ook in de toekomst onder m'n barrydale past. Mijn advertentie xManon? Staat er nog hoor! Zou een barrydale pad onder een Cherokee passen :)*

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:45

Kwetal schreef:
Marocje schreef:

Soms staat er wel een, maar ze zijn nog vrij nieuw, niet veel kans dat mensen ze nu al verkopen, denk ik? Je kunt wel kijken of mensen nog een demo zadel weg doen?

Oké, ik dacht dat het misschien aan mijn manier van zoeken lag, vandaar. Kn me nl best voorstellen dat iemand toch een andere combinatie oid had gewild, haha. Ik weet nl echt nog niet wat ik wil, behalve dus de roma piccolo. Maar in welke kleur en welke stof?

Ben niet gek op bruin, maar vind zwart zo afsteken op een schimmel. Een bontje zat wel erg lekker, maar suède ook.. En welke combi is uiteindelijk echt mooi en fijn?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 22:51

Ik kreeg een bod van 100 euro op mijn Hidalgo := Ik weet dat ik mijn vraagprijs niet ga krijgen maar dit is toch wel erg radicaal :=

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:08

Marocje schreef:
Oké, ik dacht dat het misschien aan mijn manier van zoeken lag, vandaar. Kn me nl best voorstellen dat iemand toch een andere combinatie oid had gewild, haha. Ik weet nl echt nog niet wat ik wil, behalve dus de roma piccolo. Maar in welke kleur en welke stof?

Ben niet gek op bruin, maar vind zwart zo afsteken op een schimmel. Een bontje zat wel erg lekker, maar suède ook.. En welke combi is uiteindelijk echt mooi en fijn?

Wil je stof of leer? Wat vind je belangrijk??? Wil je stroef zitten in een zadel of juist glad? Wat heb je getest en beviel dat niet? Of juist wel? En het is geen suede maar nubuck. :o

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:14

xManon_ schreef:

Zijn er hier mensen die een vliegen uitrijdeken gebruiken icm een boomloos zadel?

Beter westernmodel nemen idd, grotere kans dat het past. Heb ook westernmodellen, was voor maat 0 wat ruim, maar niet storend. Voor engelse zadels maken ze soms maar zo'n mini ovaaltje waar dan net de rokjes en lepel binnen passen :')
Niet echt van toepassing met de meeste modellen boomloos.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:15

Ivm mijn evenwichtsstoornis vind ik stroef fijner. Ik dacht dat Lianne suède had opgeschreven? Maar kan het mis hebben, heb nl ook geheugen problemen, haha.

Maar dus stroef, dus had in eerste instantie nubuck in gedachten, maar die wolzitting zat ook wel als een huis! En dan de rest nubuck bijvoorbeeld?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:24

@Kirsha Misschien gewoon even geduld hebben :) Ik had toen met mijn Lexington ook eerst alleen maar belachelijke biedingen, en uiteindelijk wel iets moeten zakken (€350,-), maar niet extreem veel. Arizona heb ik zelfs voor vraagprijs (€750,-) kunnen verkopen (had ik totaal niet verwacht, gezien er zat voor minder op internet staan).

@xManon Ik heb een sectolin vliegen uitrijdeken engels model. Ruimte over zelfs om mijn 17,5 inch dressuurzadel, dus denk dat ie om een boomloosje ook wel gaat passen. Is er een incl oprolbare hals, ik vind m ideaal iig :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 23:27

Oja het komt ook wel goed hoor! Ik wil best een eind zakken met de prijs ook maar ook weer niet zo veel :P Ik keek er vooral van op dat het wel een serieuze mail leek, ik moest echt 3x kijken of ik het wel goed zag :P

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:28

Haha ik had toen ook bij gezet dat ik niet op onzin biedingen in ging, kreeg ik op gegeven moment ook mail van iemand waarom ik niet reageerde op het bod van €150,-....

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 23:34

Haha :D Hopelijk is de Justadjust straks wel een blijvertje, ik word tureluurs van al die zadels steeds :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:55

Marocje schreef:
Ivm mijn evenwichtsstoornis vind ik stroef fijner. Ik dacht dat Lianne suède had opgeschreven? Maar kan het mis hebben, heb nl ook geheugen problemen, haha.

Maar dus stroef, dus had in eerste instantie nubuck in gedachten, maar die wolzitting zat ook wel als een huis! En dan de rest nubuck bijvoorbeeld?

Ja dat is mogelijk - je kunt een bruin of zwart zadel nemen met alleen een zitgedeelte in wol. Er staat ergens een foto van hier
Afbeelding

Dit is ook nog een optie - tegenwoordig volgens mij ook in zwarte wol

Afbeelding

Of 2 kleuren? Bruin op zit, pommel en wrongen in nubuck en dan zwart vetleer voor het zweetblad?

Afbeelding

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 00:59

Zitgedeelte in wol ziet er super uit! Lijkt me ook erg stevig zitten.

Ik heb mijn ghost in vetleer met een suede zitting, en het suede wordt al vrij snel best glad op sommige stukken. Voor mij niet erg, maar dat ligt voor jou wellicht anders.
Ik denk dat mijn vetleer, zeker na een tijdje gebruik, toch uiteindelijk op z'n minst even stroef of zelfs stroever is dan het nubuck/suede waar mijn zitting van is.

Ik vind die wolzitting echt fantástisch uitzien! Minder praktisch met regen, maar buiten dat.... <3

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:17

Mijn ghost is er! <3
Hij staat super. De kifra pad lijkt ook goed te liggen, maar moet er nog even langer mee rijden. Alleen deze kleur wordt m niet :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn Spaanse zadelbontje past ook :D

Afbeelding

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:29

Ohhhh waar heb je dat Spaanse zadel bontje vandaan?

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:34

Raamzicht schreef:
Ohhhh waar heb je dat Spaanse zadel bontje vandaan?

Deze is van Zaldi, het heet een zalea.
Dit model is voor de Zaldi san jorge.
Vriendin heeft rechtstreeks uit Spanje voor mij meebesteld, maar zijn volgens mij ook wel hier te vinden.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:52

xManon_ schreef:

Hoe bedoel je je eersr zin.

Wij hebben voor onze cheyenne een vliegenuitrijdeken past prima

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:53

Thanks Kwetal!

Dat de nubuck door slijtage ook weer glad wordt, had ik nog niet zo bekeken, maar zeker ook het overwegen waard! Die wolzitting vraag ik mij ook af wat er gebeurd met de regen, zal het hele zadel dan niet doordrenkt worden?

En bedankt voor die foto's delen lovelance: ik vind de combi zo zonder paard nog best mooi, maar lila op een schimmel staat dus toch niet op deze manier..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:54

(die van Zaldi kan ik ook leveren :) )
Wist niet dat ze pasten, wat fijn! 17,5" lovelance? Staat er als het goed is in

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:16

Klopt ja
Afbeelding

Het past best netjes ook. Kan ik toch af en toe in een Iberische stijl rondrijden met de "witte" dame :D

Edit: voor het mooie zal een 18 inch beter passen denk ik. Deze 17,5 bedekt net niet het hele zadel. Of misschien 1 op maat laten maken :P