Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jomaro schreef:Je ben toch niet van je verslaving af.
Tjelley schreef:Ik vind het juist fijn dat ik meer ruimte heb dan in een maat 1. Kan nu zitten zoals ik wil![]()
Mijn paard heeft een korte rug en zijn schouders liggen vrij ver naar achteren. Elk zadel ligt bij hem al vrij snel achterop. Hij zal van de Cheyenne geen last hebben, 't is meer voor het oog![]()
Maar een bontje zou het zadel nóg aangenamer maken
Kirsha schreef:Het is dan wel niet echt zadelgerelateerd maar ik vraag het toch, omdat ik denk dat hier misschien toch wel mensen zitten die een antwoord weten
Weet iemand van jullie een fijn donkerbruin bitloos (side-pull) hoofdstel dat niet schuift? Ik heb een mooie gezien maar ik hoor uit betrouwbare bron dat deze schuift en ik wil er wel graag één die stabiel ligt
draaakje schreef:Ik heb het halster-hoodstel-side-pull van barefoot, de Cedar. Heel erg fijn hoofdstel, zowel met als zonder bit. (en in het begin had ik twee teugels, 1 aan het bit geklikt en 1 aan de neusriem, ik wist namelijk nog niet hoe ze op bitloos zou reageren. erg handig!) De neusriem blijft hier echt heel goed liggen tijdens sturen als ik hem bitloos gebruik.
(moet wel zeggen dat ik soms mensen enorm veel kracht op de neusriem zie zetten bij bitloze hoofdstelen... totaal overbodig, en dan is de kans op schuiven wel groter denk ik)
Ook heel handig dat je dit hoofdstel als halster kan gebruiken, fijn als je een picknick maakt tijdens een buitenrit.
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Hoofd ... Cedar.html
Tjelley schreef:Goedhard heeft ook sidepulls die erg fijn moeten zijn. Is wel biothane, maar is in elke kleur te bestellen, dus ook donkerbruin![]()
Wat je ook kan doen is een lage neusriem (en dan alleen het neusgedeelte) aan je gewone hoofdstel zetten. Dan heb je ook sidepull. Weet alleen niet hoe stabiel het is, dat moet ik ook nog uitproberen
Kirsha schreef:Blijft dat halster-hoofdstel van Barefoot goed zitten ja? Ik zie bij FRA enzo altijd sidepulls met zo'n driehoek en dat schijnt dan tegen het schuiven te zijn (or so I've heard) maar ik vind dat eerlijk gezegd niet zo mooi om te zien, maar ik ben dus altijd bang dat het met 'enkele' bakstukken gaat schuiven. Maar da's goed om te horen dan!
Van de Rambo hoor ik inderdaad niets dan goeds, maar om eerlijk te zijn vind ik die niet heel erg mooi (functionaliteit gaat natuurlijk voor, maar toch)En inderdaad wat aan de prijzige kant, ik denk zelf aan een max van ongeveer 100 euro. Maar bedankt voor de tip
Kirsha schreef:Tjelley schreef:Goedhard heeft ook sidepulls die erg fijn moeten zijn. Is wel biothane, maar is in elke kleur te bestellen, dus ook donkerbruin![]()
Wat je ook kan doen is een lage neusriem (en dan alleen het neusgedeelte) aan je gewone hoofdstel zetten. Dan heb je ook sidepull. Weet alleen niet hoe stabiel het is, dat moet ik ook nog uitproberen
Ik zie dit bericht nu pas, sorryMijn gewone hoofdstel is sowieso niet meer al te best, daarom kijk ik ook rond naar een gecombineerd hoofdstel (dus bitloos en met bit mogelijk). Maar een mooi bitloos hoofdstel mag natuurlijk ook, dan koop ik er gewoon ergens een budget-bithoofdstel bij
Weet jij of biothane erg zweterig wordt? Het lijkt me zo gaan plakken, en mijn paard heeft nogal snel een zweethoofd (zeker nu in de winter) dus ik wil liefst iets dat een beetje luchtig blijft. Daarom ben ik ook nog steeds een beetje huiverig voor de Cedar, ik vind het zo veel hoofdstel zeg maar...