Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alpha89

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:21

Mag ik mee volgen voor jullie tips en ervaringen? :D
Nienke Bergsma komt binnenkort met een serie zadels, waaronder custom, fairfax enz. Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. *D

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:25

Izzy19 schreef:
Ik heb de Constanze met de flexibele boom. Lag best op mijn merrie. Ze heeft niet meteen een speciaal plattere rug maar is wel iets breder gebouwd en redelijk rond geribd. Zadel bevalt hier prima! Moest ik jou zijn, zou ik voorlopig met je huidige zadel nog even verder rijden aangezien het om een jong paard gaat en zeker als jij zelf ook gewoon echt goed zit op de Icon Flight. Als je paard later zwaarder in de bespiering staat, kan je nog altijd switchen. Hoe vind je je paard zelf lopen onder de Icon Flight? Je kan uiteraard altijd eens de test doen en er een paar keer een Constanze opleggen om te zien of het verschil geeft.

Bedankt voor je reactie! Voel je duidelijk verschil met de polyflex boom? En wordt je zadel er juist niet 'wiebelig' van? Ja ik zit echt super op de Icon Flight maarja zit nog even te twijfelen want wil wel het beste voor mijn paard, aangezien de zadelmaker toch wel zei dat het niet het meest optimale zadel voor dit paard is. De zadelmaker komt sowieso binnenkort langs om eens wat te passen en proberen.

marjolein88 schreef:
Ik heb de constanze nu 1.5 jaar en ben echt op en top tevreden. Rijdt er meerdere pony's mee.
De pony's zijn vrij rond en breed en daar past de constanze echt perfect op. Het zadel zit verder ook fantastisch. Hij is nog steeds harstikke mooi om te zien, dus ben er echt heel blij mee.
Nu wil ik voor mijn paard ook een nieuw zadel erbij. Heb nu een wolfgang Solo, maar ik ben er achter gekomen dat hij met een polyflex boom (zoals in de constanze) veel fijner loopt. Nu is de constanze niet helemaal geschikt voor mijn paard (maar hij loopt er wel veel fijner mee als bij de speciaal voor hem aangemeten solo), dus gaan we kijken of de Icon Coda geschikt voor hem is.
Iemand ervaring met de Coda?

Bedankt voor je reactie! Wat voel jij precies met de polyflexboom? Vindt je niet dat het zadel wat onrustiger ligt daardoor?

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:26

_Gerdien_ schreef:
Ik lees al een poosje mee.. vanmorgen de fitter gehad en advies gekregen.
Mijn paard is rond geribt en iets overbouwd. Ik heb een icon coda en icon flight geprobeerd. De flight paste echt super. Paard liep er ook fijn onder

Ik ben nu opzoek naar een flight 17” korte wrongen en medium-wijde boom. Officiële custom boommaat 26-26,5 zou moeten passen

Op Marktplaats staan veel Icon Flight zadels te koop, misschien zit er iets voor je bij.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:17

Mijn zadel is niet wiebelig met de polyflex boom. Ligt net heel mooi stabiel eigenlijk. Ik had het gevoel bij het testrijden van de zadels dat mijn merrie met de polyflex boom nog net iets makkelijker durfde ontspannen. Dat zijn uiteraard allemaal kleine dingen en ik kan nu ook niet zeggen dat het echt een hele wereld van verschil was. Voelde gewoon net iets beter aan.

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:45

Izzy19 schreef:
Mijn zadel is niet wiebelig met de polyflex boom. Ligt net heel mooi stabiel eigenlijk. Ik had het gevoel bij het testrijden van de zadels dat mijn merrie met de polyflex boom nog net iets makkelijker durfde ontspannen. Dat zijn uiteraard allemaal kleine dingen en ik kan nu ook niet zeggen dat het echt een hele wereld van verschil was. Voelde gewoon net iets beter aan.

Oké duidelijk! Zeker iets om over na te denken dus, dank je wel.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:24

Rare vraag maar heeft iemand hier pas geleden een constanze gekocht? Ik kreeg net de factuur maar de prijs is niet gelijk aan de prijs online?

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:58

Ik heb de mijne eind vorig jaar gekocht. Prijs kwam overeen met wat er gezegd was bij opstellen van de bestelling.

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:05

haasje20 schreef:
Rare vraag maar heeft iemand hier pas geleden een constanze gekocht? Ik kreeg net de factuur maar de prijs is niet gelijk aan de prijs online?

Je hebt toch een papier gehad met wat je besteld hebt en wat de kosten zijn? Toen ze hem aangemeten hebben.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:42

Verkoopt Custom inmiddels al tweedehands zadels?

Met aanmeten krijg je een overzicht wat je bestelt en dat komt op de factuur. Bij mij was het exact hetzelfde.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 01:14

Vind polyflex boom mooi stabiel. Paarden bewegen er fijn onder.
Heb nu een nieuwe icon coda... alleen die moet echt nog ingereden worden, zit nog niet zo lekker als leenzadel

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:06

Bij mij klopte de factuur ook niet met de offerte.

1 mailtje en het was opgelost.

Foutje en dat kan gebeuren. Ik kreeg daarna een nieuwe en wel kloppende factuur.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:27

Vervelend van die onjuiste factuur, hier geen problemen gehad gelukkig,

Vandaag een fairfax geprobeerd en ik denk dat dit beter past bij ons. Om die reden dus mijn custom icon flight te koop. Wel jammer, zat wel heerlijk zacht.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:56

Hoi,

heeft iemand ervaring met het annuleren van een zadel? Mijn paard kan hoogstwaarschijnlijk niet meer bereden worden en moet misschien zelfs ingeslapen worden. |( Er volgen nog wat onderzoeken in de kliniek, waaronder een scintigrafie. Daarna gaan we kijken of ze nog behandelt kan worden of niet. Maar dit zou wel betekenen dat ze een tijd niet bereden mag worden. Na de behandelingen is het ook maar afwachten. Nu er zo veel onzekerheid is en het slagingspercentage laag. Wil ik mijn zadel annuleren. Ik voel me er best vervelend onder.
Straks zit ik met een duur zadel en geen paard |(

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:00

Ik zou gewoon zo snel mogelijk bellen ipv hier vragen, dan weet je het meteen.
Vervelend zeg, veel sterkte iig :(:)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:18

Normaal maken ze daar bij Custom geen probleem van. Mijn vriend heeft zijn zadel geprobeerd maar vond het toch niet helemaal fijn zitten en kon zonder enig probleem het zadel gewoon terug geven. Hij heeft er geen euro voor moeten betalen. Dus als je zelfs al vroeger kan annuleren, zie ik er helemaal geen probleem in.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:11

uiteraard heb ik gebeld. Omdat er niet werd opgenomen, dacht ik ik stel de vraag ook hier.
Ik merk door het lezen van het topic dat er best wat verschil is tussen de zadelfitters. Bijv. bij de een moet je wel betalen voor een leenzadel, bij de ander niet. Bij de een kost een leenzadel 100.-, bij de ander 200,- Vandaar dar ik benieuwd ben naar ervaringen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:46

Vreselijk Xritt! Heel veel sterkte. Hopelijk toch positief nieuws!

Izzy19 schreef:
Normaal maken ze daar bij Custom geen probleem van. Mijn vriend heeft zijn zadel geprobeerd maar vond het toch niet helemaal fijn zitten en kon zonder enig probleem het zadel gewoon terug geven. Hij heeft er geen euro voor moeten betalen. Dus als je zelfs al vroeger kan annuleren, zie ik er helemaal geen probleem in.

Geen euro?
Zelfs niet de pas kosten etc? De fitter heeft er toch ook tijd in gestoken? Dat moet toch wel gewoon betaald worden, lijkt mij?

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:16

Nee helemaal niets, ik heb uiteraard mijn zadel wel gekocht en de zadelfitter is voor ons samen gekomen uiteraard. Maar dat gaf hij al van bij het begin aan, hij wil enkel 100% tevreden klanten. En als het zadel niet is wat je ervan verwacht of je paard loopt er niet beter onder of misschien zelfs slechter, dan wil hij eigenlijk zelfs niet dat je het zadel houdt. Is voor Custom ook geen goeie reclame geeft hij aan.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:28

Ja, van het zadel snap ik dan nog wel. Dat is gewoon goede service.
Maar ik zou het normaal vinden dat je de fitter wel betaalt voor de gespendeerde uren met passen en meten. Die moet ook brood op de plank krijgen :)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:14

Wouw wat een onwijs gave zadels zie ik voorbij komen zeg!
Mag ik me hier ook melden?

Afgelopen augustus werd ik de trots eigenaar van een Custom zadel, een advantage R, helaas erg simpel qua uiterlijk maar hij had een lak piping! Het was al een bestaand zadel maar lag zo top op Mn merrie!

Afbeelding

Ook had ik een icon coda in bestelling staan maar wegens blessure van mijn ruin was de levering uitgesteld! Inmiddels mag mijn ruin nog maar 6 min draven maar kon echt merken dat hij aan z'n zadel toe was, dus die is vandaag afgeleverd, en ik ben zo in love <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:00

gossa4ever schreef:
Wouw wat een onwijs gave zadels zie ik voorbij komen zeg!
Mag ik me hier ook melden?

Afgelopen augustus werd ik de trots eigenaar van een Custom zadel, een advantage R, helaas erg simpel qua uiterlijk maar hij had een lak piping! Het was al een bestaand zadel maar lag zo top op Mn merrie!

Ook had ik een icon coda in bestelling staan maar wegens blessure van mijn ruin was de levering uitgesteld! Inmiddels mag mijn ruin nog maar 6 min draven maar kon echt merken dat hij aan z'n zadel toe was, dus die is vandaag afgeleverd, en ik ben zo in love <3

Mooie zadels! Wel wat verschillende zittingen, de ene wijst wat meer naar boven dan de andere, welke zit het lekkerst?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 01:35

Ik heb ook 2 onwijs verschillende paarden met hele andere rug verloop! Mijn merrie heeft meer een plattere maar wel dikkere buik, bredere schouders en weinig schoft (voor haar de advantage r) en mijn andere paard is best rondgeribt maar wel een aanwezige schoft en minder brede schouders

Ik kan niet echt kiezen :D die van Mn merrie zit ook echt lekker en die van Mn ruin ook maar ik heb nog niet echt super kunnen voelen voelen omdat we nog maar beperkt kunnen rijden helaas! :j

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:03

Pas had ik erover dat we waarschijnlijk de Constanze nodig hebben, nu na het passen en uitproberen toch tot de conclusie gekomen dat ze beter een Coda kan gebruiken. Mn Flight ligt ook goed alleen voel ik wel dat ze wat makkelijker loopt met de Coda. Wel apart dat de zittingen best verschillen. Heb nu een 17,5" en past super echter is de 17,5" Coda voor het mooie net wat krap.

Iemand die een Coda weet in 18" met korte wrongen? 5 maanden wachten op een nieuw zadel is zo lang...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:15

Staat er niets op Mp?

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:49

xx_Irisje schreef:
Staat er niets op Mp?

Nee jammergenoeg niet. Vooral Flight eigenlijk..