Nienke Bergsma komt binnenkort met een serie zadels, waaronder custom, fairfax enz. Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Izzy19 schreef:Ik heb de Constanze met de flexibele boom. Lag best op mijn merrie. Ze heeft niet meteen een speciaal plattere rug maar is wel iets breder gebouwd en redelijk rond geribd. Zadel bevalt hier prima! Moest ik jou zijn, zou ik voorlopig met je huidige zadel nog even verder rijden aangezien het om een jong paard gaat en zeker als jij zelf ook gewoon echt goed zit op de Icon Flight. Als je paard later zwaarder in de bespiering staat, kan je nog altijd switchen. Hoe vind je je paard zelf lopen onder de Icon Flight? Je kan uiteraard altijd eens de test doen en er een paar keer een Constanze opleggen om te zien of het verschil geeft.
marjolein88 schreef:Ik heb de constanze nu 1.5 jaar en ben echt op en top tevreden. Rijdt er meerdere pony's mee.
De pony's zijn vrij rond en breed en daar past de constanze echt perfect op. Het zadel zit verder ook fantastisch. Hij is nog steeds harstikke mooi om te zien, dus ben er echt heel blij mee.
Nu wil ik voor mijn paard ook een nieuw zadel erbij. Heb nu een wolfgang Solo, maar ik ben er achter gekomen dat hij met een polyflex boom (zoals in de constanze) veel fijner loopt. Nu is de constanze niet helemaal geschikt voor mijn paard (maar hij loopt er wel veel fijner mee als bij de speciaal voor hem aangemeten solo), dus gaan we kijken of de Icon Coda geschikt voor hem is.
Iemand ervaring met de Coda?
_Gerdien_ schreef:Ik lees al een poosje mee.. vanmorgen de fitter gehad en advies gekregen.
Mijn paard is rond geribt en iets overbouwd. Ik heb een icon coda en icon flight geprobeerd. De flight paste echt super. Paard liep er ook fijn onder
Ik ben nu opzoek naar een flight 17” korte wrongen en medium-wijde boom. Officiële custom boommaat 26-26,5 zou moeten passen
Izzy19 schreef:Mijn zadel is niet wiebelig met de polyflex boom. Ligt net heel mooi stabiel eigenlijk. Ik had het gevoel bij het testrijden van de zadels dat mijn merrie met de polyflex boom nog net iets makkelijker durfde ontspannen. Dat zijn uiteraard allemaal kleine dingen en ik kan nu ook niet zeggen dat het echt een hele wereld van verschil was. Voelde gewoon net iets beter aan.
Izzy19 schreef:Normaal maken ze daar bij Custom geen probleem van. Mijn vriend heeft zijn zadel geprobeerd maar vond het toch niet helemaal fijn zitten en kon zonder enig probleem het zadel gewoon terug geven. Hij heeft er geen euro voor moeten betalen. Dus als je zelfs al vroeger kan annuleren, zie ik er helemaal geen probleem in.
gossa4ever schreef:Wouw wat een onwijs gave zadels zie ik voorbij komen zeg!
Mag ik me hier ook melden?
Afgelopen augustus werd ik de trots eigenaar van een Custom zadel, een advantage R, helaas erg simpel qua uiterlijk maar hij had een lak piping! Het was al een bestaand zadel maar lag zo top op Mn merrie!
Ook had ik een icon coda in bestelling staan maar wegens blessure van mijn ruin was de levering uitgesteld! Inmiddels mag mijn ruin nog maar 6 min draven maar kon echt merken dat hij aan z'n zadel toe was, dus die is vandaag afgeleverd, en ik ben zo in love