Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:36

renee16 schreef:
dondeyne schreef:
Dat geeft moed ;) Ik hoop dat Arno ook mijn paard kan helpen, want ben inmiddels ten einde raad! Mijn vorige zadelmaker is boos weggelopen, nadat ik niet wilde dat mijn zadel scheef opgevuld werd :')

Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling een zadel scheef op gaan vullen ! zal je paard niet rechter op gaan lopen.

Dat leek mij nou ook.. Hoop echt dat Arno er wel raad mee weet, maar aan jullie verhalen te horen komt dat vast goed!

Nicole, in het topic staan wisselende prijzen genoemd, rond de 1600-1700?

Terugkomend op mijn eerdere vraag; is er eigenlijk wel de optie voor donkerblauw? Dit had ik ergens gelezen, maar kan het niet in dit topic terugvinden..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:45

Nicole schreef:
Ik kan dus dat niet aanklikken al staat met bij dat je ook kon zien welke type dressuur zadels hij had
Heeft hij dat nou nóg niet opgelost? Dat probleem is er al jaren en dat weet hij ook...
Kan je ze zo wel zien? http://www.brandt-zadels.nl/Frame%20dressuurzadels.htm

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:48

KarinvdM schreef:
Nicole schreef:
Ik kan dus dat niet aanklikken al staat met bij dat je ook kon zien welke type dressuur zadels hij had
Heeft hij dat nou nóg niet opgelost? Dat probleem is er al jaren en dat weet hij ook...
Kan je ze zo wel zien? http://www.brandt-zadels.nl/Frame%20dressuurzadels.htm

Dank je wel! Idd nog steeds niet opgelost :')
Karin hoeveel zadels heb jij nu van hem?

PartoutZ

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:55

Nicole.. Bij mij is hij ook blijven puzzelen tot het goed lag en dit was allemaal service.
Zelfs na een jaar een heel nieuw zadel gekregen! De boom moest aangepast worden. In plaats van mijn zadel uitelkaar te halen en aan te passen was het makkelijker gewoon een gloedje nieuw zadel te laten maken zei hij :)) mij hoorde je uiteraard niet klagen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:00

Eentje Nicole. Maar die gebruik ik niet meer.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:10

Na de verkoop van mijn merrie heeft Arno het zadel aan kunnen passen aan ons nieuwe paard dus ik ben helemaal gelukkig nog steeds met zowel zadel als service!!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:31

Ik ben nu na 1,5 jaar nog steeds tevreden over mijn AB zadel. Ik heb een type SB, afgelopen winter zijn de zweetbladen vervangen omdat ik mijn rechterknie open bleef rijden, nu heb ik een heerlijk zadel en geen problemen meer. Mijn paard beweegt ook prima onder het zadel. Als ik een minpunt zou moeten noemen dan is het dat Arno het te druk heeft, waardoor het soms wat lastig is om wat te plannen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:36

Ik heb nu een leenzadel van hem, dat is ook een super fijn zadel zeg!
Ik hoop dat mijn eigen zadel net zo fijn wordt. Met testrijden had ik trouwens ook mijn rechterknie kapot bij dat zadel met die diepe zit. Maar de naad van mijn rijbroek loopt daar ook, daar kan het ook aan liggen.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:45

Dat was bij mij ook zo maikeltje, dat de naad van het kniestuk daar liep. Ik had bij het testrijden nergens last van en heb toen gekozen voor een zweetblad met stiksel. Dat bleek het probleem, nu heb ik een zweetblad zonder stiksel (van zachter leer ook) en nu heb ik geen last meer.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:48

Dan wordt de mijne ook eentje zonder stiksel. :j
De maten zijn opgenomen maar voor de details komt ie nog terug dus thnx voor de tip :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:25

Nicole schreef:
Aahh zo moeilijk :')

Vandaag Arno aan de lijn gehad of hij ook een zadel kon maken voor mijn 3 jarige pony hengst maar dat eventuele groei rekening mee gehouden kon worden en hij zei dat het mogelijk was om later een andere boom erin te doen..

Nu moet ik een beetje gaan beslissen tussen of aan AB zadel of een Schutte zadel (zadel atelier)
Ik heb al eens op een AB zadel gereden en dat is echt _/-\o_ maar je hoort steeds iets mindere verhalen.. Schutte heb ik 1 keer op gereden maar niet helemaal mijn type maarja je hebt zoveel modellen maar daar in tegen wel weer een super service waar de zadels super liggen op de paarden.. Zijn toch pittige keuzes die je moet maken het is wel even een goede 2000 euro :')

Ik zou een Schutte zadel doen. Vind Ninon echt een heel goede zadelpasser.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:19

Ik zou een AB doen. Fijne zadels en liggen super!!

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:41

Ik zou ook voor een schutte zadel gaan , juist voor paarden die nog veranderen! Fijne zadels top service!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:47

Voor mij niets anders meer dan een AB zadel <3
Het zit heerlijk en mijn paard is zo positief veranderd!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:16

mamendt schreef:
Ik zou ook voor een schutte zadel gaan , juist voor paarden die nog veranderen! Fijne zadels top service!

Ik heb ook nog een paard wat erg veel veranderd, maar houd arno rekening mee . Voor mij ook niks anders dan een AB

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:16

Schutte hoor ik ook goede verhalen over,maar ken de zadels niet.
AB zadels zitten als een koninklijke zetel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:15

Dat geloof ik graag, maar dat zal met een Schutte zadel niet anders zijn. Ik kreeg zo'n slecht leenzadel (waar van Arno had gezegd dat hij dat wel kon hebben) dat mijn paard ging rennen en steigeren. Ik heb maar meteen weer afgebeld. Ik had al genoeg zadelellende achter de rug en moest er niet aan denken om - na inmiddels twee nieuw aangemeten zadels weer terug te hebben gebracht - opnieuw met een zadeldiscussie "opgezadeld" te worden. Ik ben ook bij Ninon Schutte geweest destijds, maar heb uiteindelijk niet een Schutte zadel gekocht; mijn paard had een dermate lastige rug dat zij ook niet de garantie kon geven op een goed passend zadel (maar dat zei ze tenminste eerlijk) na zeer uitgebreid de tijd voor ons te hebben genomen :D Nu heb ik gelukkig een goed passend confectiezadel.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:09

helaas houdt arno niet altijd goed genoeg rekening met veranderende paarden, vooral als ze een wat moeilike bouw hebben.....maar dat is mijn ervaring.....

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:07

Maar naar mijn mening kan dat ook bijna niet.. Op het moment dat je een paard hebt dat aan het veranderen is moet je eigenlijk iedere 3 maanden laten controleren en laten aanpassen al dan misschien niet vaker.. Zo simpel is dat..
Voor kinderen koop je ook geen schoenen op de groei, want dan hebben ze er ook last van..En dat lijkt me met een zadel precies het zelfde.. Dat ze er iets rekening mee kunnen houden prima.. Maar dan zal het zadel in het begin of later net toch niet helemaal 100% passend liggen.. En je moet het zelf dan heel goed in de gaten houden zelf..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:12

Arno heeft mij 4 jaar geleden afgeraden een zadel aan te meten op mijn paard. Ze was toen 4 maar zag eruit als 2,5. En maar goed ook, want nu, 4 jaar later (en dan met name het laatste jaar), is ze gigantisch gegroeid in de breedte qua bespiering. Het is dus niet zo dat hij zomaar een zadel aanmeet op je paard. Hij zegt echt wel wat ie er van vindt en waarschuwt ook dat het realistisch is dat een paar jaar later het zadel echt niet meer passend te maken is. Ook niet bevorderlijk voor de boom denk ik, als die aangepast moet worden/wijder gemaakt moet worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:24

Wij lieten elke 3 maanden controleren en soms kwam hij tussendoor nog een keer.(en elke keer aanpassen en ons paard was al 6 toen we eindelijk Arno benaderden) Bij elke zadelmaker moet je zelf ook opletten, blijft gewoon erg lastig.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:36

Dan nog is het niet altijd in te schatten. Mijn volwassen merrie (destijds 9) heeft binnen de eerste 2 jaar van haar komst naar mij 3 compleet andere zadels moeten krijgen, zo veranderde ze.

Voor mijn (destijds 11 jarige) ruin raadde Arno ook af om al een nieuwe aan te schaffen.

Kan hij de bouw van een paard nog inschatten, het is moeilijk om in te schatten wat mensen met hun paarden doen en wat voor invloed dat op het lijf heeft. Maar dat geldt voor elke zadelpasser. Over Ninon kan ik niets zeggen. Nooit zo'n zadel gezien en haar nooit aan het werk gezien. Maar ik ken wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel andere zadelpassers/zadelmakers waar
Arno met kop en schouder bovenuit steekt.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:42

Maar neemt toch niet weg dat arno vaak beloftes doet die hij niet kan nakomen.
Idd je kunt lastig een zadel op de groei laten maken..niemand kan voorspellen hoe een paard verandert....maar dan moet je wel duidelijk je grens stellen..dit kan en dit niet.....helaas bij arno belooft hij gouden bergen...............

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:49

Die ervaring heb ik dus helemaal niet. Hij is afgelopen zaterdag hier geweest, de afspraak is per mail bevestigd en hij heeft me zelf ook nog gebeld. Belde zelfs zaterdag of het uitkwam als hij een uurtje vroeger hier was dan we afgesproken hadden.

Zaterdag afgesproken dat hij me maandag zou (laten) bellen voor een vervolgafspraak en dat is netjes gebeurd. Het is denk ik net hoe duidelijk je met hem afspreekt hoe nu verder.

Ook wat betreft gouden bergen beloven. Heb je daar een voorbeeld van? Aangezien hij aantal jaar geleden geen nieuw zadel wilde aanmeten op mijn paard of het iig ten zeerste af heeft geraden.
Dus ik ben wel benieuwd wat je precies bedoelt :o

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:52

maikeltje..ik heb het ook niet over een afspraak maken..maar of een zadel van hem nog past of niet....daar is hij niet altijd eerlijk in......maar goed ieder zijn eigen mening en tevredenheid over een persoon.