Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Klasien

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:40

Ik heb begrepen dat je niet met bitclips mag starten.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:23

Nope mag niet. Heb je het al eens geprobeerd? Het lijkt me wellicht een aardige vinding voor brave manegepony's om ze te beschermen tegen al teveel getrek, maar dan houd het ook op.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:56

Nee mag niet. Kijk maar in de bijlage van de KNHS

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:10

Ik heb dit hoofdstel ook zojuist besteld, na aanleiding van de goede verhalen en de omschrijving die mij erg aanspreekt.

Ik heb hem besteld bij de Paardendrogist waarbij je ook nog een leuke korting kreeg (-15%) :)
Ik ben erg benieuwd hoe mijn paard ermee zal gaan lopen. Als goed is heb ik hem morgen in huis, en dan kan ik hem gelijk uitproberen. :)

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:40

Heb mijn Rambo Competition opgehaald.

Hoe vinden jullie dat hij zit:
Afbeelding

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:44

Krijg de andere foto niet gepost nog even proberen, daar had ik het hoofdstel namelijk kleiner gemaakt en de neusriem omhoog gebracht.

....hmmm krijg het niet voor elkaar helaas.... :(

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 07:24

Ik vind hem mooi zitten zo. Mijn neusriem zit hoger, ik krijg het niet voor elkaar om hem lager te hangen. Dan komt het bit te laag.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:42

Bedankt @Klasien voor je reactie. Ik dacht namelijk dat mijn neusriem ook hoger moest omdat ik dat bij meerdere zie maar de knik in het hoofdstel moet toch onder haar jukbeen blijven? Of is dat niet nodig?
Ik kan de neusriem nog wat hoger doen dat was ook te zien op mijn andere foto en de riempjes van het bit wat inkorten.

Ga nog eens de andere foto proberen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yes gelukt!

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:19

Heb zaterdag de competition voor mijn merrie binnengekregen, erg mooi hoofdstel en ze loopt er fijn op. De multi voor mijn kleuter moet ik nog uitproberen, maar er viel me één verschil op: de kaakriem van de competition heeft bij de gesp niet een leren flapje eronder om te voorkomen dat de gesp op de huid komt. Kinriem heeft dit wel, bij de multi bij beide riempjes.
Klopt dit? Ik heb er maar een bontje onder gedaan (heb ik ook een keer ergens een bontje, jeuh) maar eigenlijk vind ik het niet logisch en een beetje jammer.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:05

Zal eens even kijken bij die van mij. Ik heb een full (standaard horse) genomen maar heb erg getwijfeld over de maat. Welke maat heb jij voor wat voor type en grote paardje? En hoe zit het hoofdstel dan? Gaatjes bovenin?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:08

Bij mij zit op het competition hoofdstel wel een leren flapje onder de gesp van de keelriem. Weet niet waar je hem gekocht hebt anders toch even mee terug gaan.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:45

@ patt:ik vind het hoofdstel erg mooi zitten! Ik zou zeggen: niks meer aan doen :)

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:48

Oké niet kleiner nemen dus? Op de laatste foto's zit het hoofdstel op zijn kleinst dus helemaal bovenin de gaatjes. Zo zit de neusriem ook wat hoger.
Op de eerste foto die ik heb gepost zit de neusriem wat lager en de bitriempjes wat langer.

Maar hoger als op de laatste foto kan de neusriem niet.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:52

Ik zou zoals de eerste foto doen, dus een gaatje lager. Het lijkt of de neusriem dan ook wat mooier bij het bit zit.
Ik ga morgen even knutselen of ik de boel niet een beetje kan laten zakken, zonder dat het bit te laag hangt.

O ja, zijn er ook losse bitriempjes te bestellen? En zijn die er in verschillende maten?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:39

Volgens mij kun je idd losse bitriempjes bestellen en deze zijn er in verschillende maten net zoals het hoofdstel in pony, cob, standard Horse enz.

Nog eens terug te komen op de pasvorm van het hoofdstel, hoort de neusriem niet hoger te zitten?
Als ik de meeste foto's bekijk zit de neusriem hoger als bij mijn paard namelijk....???????????

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:13

Hij hoort boven de neusholtes zeg maar te zitten. Daar zit die van mij nu ook, maar als ik andere foto's bekijk lijkt die van mij wel hoog te zitten.

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:31

Sorry dat ik kom binnen vallen :)

Ik heb een vraagje wat betreft de Micklem multibridle/competition bridle. Ik zit er over na te denken om er 1 aan te schaffen voor mijn haflinger, zijn er ook paarden/pony's die dit absoluut niks vinden? (het hoofdstel is niet de goedkoopste :P )

Ik zit er over te denken omdat sinds ik hem al heb vanaf beleerd (5 jaar) onrustig blijft met zijn hoofd en op het bit. Ik gebruik een dubbel gebroken bustrens, hierop reageert hij tot nu toe het fijnst en is het al wel iets verbeterd.
Ik denk dat de mogelijkheden voor een stillere ligging voor hem mogelijk een uitkomst zijn en natuurlijk de pasvorm van het hoofdstel.
Heb het topic al wat doorgelezen (en ga nog verder lezen) en de filmpjes erover van horseware op youtube bekeken. Ik hoopte hier misschien nog wat meer informatie te vinden.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:54

Mijnt kunt altijd het eerst een week lenen bij dochorse.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:12

Patt: de eerste foto's zit het hoofdstel het mooiste/beste.

Maat full = standard horse

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:06

Moderatoropmerking:
Zojuist weer enkele reacties verwijderd. Er staan inmiddels meerdere moderatoropmerkingen in dit topic waarin te lezen valt dat het niet toegestaan is om artikelen te koop te vragen of aan te bieden op het forum. Hierbij dan ook het verzoek om deze moderatoropmerkingen niet meer te negeren.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:36

josie schreef:
Patt: de eerste foto's zit het hoofdstel het mooiste/beste.

Maat full = standard horse

Fijn dat je even reageert want heb inmiddels begrepen dat jij ze ook verkoopt of verkocht hebt....?
Zit nog niet zo lang op bokt hihihi :D

Jij zou het hoofdstel niet kleiner nemen dus? Geen Cob meer proberen?
Want zoals ik al zei dacht ik dat de neusriem hoger moest zitten :?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:05

Eh help! Niet kleiner nemen dus? Geen maatje Cob meer proberen?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:22

Ik zou 'm kleiner bestellen. Het zit nu mooi, maar wel op het laatste gaatje. Als het nog wat rekt, heb je geen ruimte meer om te verstellen.

ralphtdwJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:57

Wij dachten dat de paarden er wel fijn op liepen.
alleen deed 1 elke keer de mond los.
En wij kregen van iemand een mooi lak hoofdstel dus een gewone en gingen daar mee rijden.
maar de paarden liepen dus veel beter met het gewone hoofdstel.
En een kennis heeft hem ook al weg gedaan want je hebt het zo niet in de gaten maar bij sommige ga je weer een normaal hoofdstel in doen en lopen ze dus weer beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:12

Ik heb de multi en heb deze week ontdekt dat 1 van de ringetjes van de neusriem (verbinding met kinriempje) dus groen begint uit te slaan, maw het koper wordt aangetast. Hier baal ik ontzettend van, want paard loopt erg fijn op dit hoofdstel. Heb het 2ehands op de kop getikt, het hangt in een metalen zadelkast waar geen vocht of vuil bij kan. Ook mijn koperen bit vertoont niets van dit soort aanslag en het is echt ruw.

Nog iemand problemen hiermee? Als ik het er niet af krijg wordt dat dus een nieuw hoofdstel aanschaffen, hiermee vertrek ik écht niet op wedstrijd.