Zadelmarkt-zadel in stukjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zadelmarkt-zadel in stukjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:56

Dan wel. Ja

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:36

Zo, die foto's van de stukje zadel maken indruk! Ik zou er nooit iets kopen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:42

Venetia schreef:
Sence schreef:
Ben ik benieuwd hoe een duur Passier zadel er eigenlijk van binnen uitziet! Tong uitsteken

Bij het opvullen zie je toch redelijk hoe de conditie is, als ik me niet vergis. Dan kun je best zien welke wol er gebruikt is en een deel van de boom bekijken.

Ik ben er bij geweest toen mijn Passier Grand Gilbert werd opgevuld, en ik moet zeggen dat het er erg professioneel van binnen uit zag voor zover je dat van een zadel kunt zeggen Tong uitsteken Je kon wel zien dat het goede kwaliteit was en dat er zorg aan was besteed. Alles was netjes afgewerkt, en de vullig was ook 1 stuk, en geen proppen.
Maar dat mag ook wel voor dat geld Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:47

Arme, arme Toos. De vorige eigenaar heeft jaren met dit zelfde zadel gereden, wat ook nog eens veeeeel te smal en te klein was.....Vond het al niet gek meer dat ze in het begin doodsangsten uit stond voor een zadel, nu helemaal niet meer:(

Wel interessant dit!
Volgens mij heb ik dat zadel ook nog ergens liggen, vind et wel leuk om ook daarmee te gaan klooien en slopen:D

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:48

Sence schreef:
Ben ik benieuwd hoe een duur Passier zadel er eigenlijk van binnen uitziet! Tong uitsteken

Ik heb mn Stubben van binnen gezien toen ie breder gemaakt werd, en nieuwe vulling erin. Dat ziet er heel anders uit hoor dan die van zadelmarkt Ja

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:09

_rosita_ schreef:
Arme, arme Toos. De vorige eigenaar heeft jaren met dit zelfde zadel gereden, wat ook nog eens veeeeel te smal en te klein was.....Vond het al niet gek meer dat ze in het begin doodsangsten uit stond voor een zadel, nu helemaal niet meer:(

Wel interessant dit!
Volgens mij heb ik dat zadel ook nog ergens liggen, vind et wel leuk om ook daarmee te gaan klooien en slopen:D

jaaaaaa doen! en ook fotos maken en hier neerzetten hé!!!! Haha! Vork

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:46

Ben ik blij dat ik voor kwaliteit ben gegaan en niet voor de lage prijs !! Dit overtuigd maar eens de kwaliteit van goedkopere zadels! Dit is natuurlijk niet bij elk zadel zo ....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:59

Geweldig dit topic.
Gaat alles nog een keer doorlezen. Bloos

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:33

Na al die topics over zadelmarkt ben ik ook wel genezen zeg van zo'n zadel.
Ik had pas die site gezien dacht oww mooi het kan ook nog goedkoop, maar het is dus gewoon merendeel slecht. ZIjn niet veel mensen die er goede ervaringen mee hebben.
Ik denk dat ik tegen de tijd als ik een zadel nodig heb toch maar paar honderd euro meer uit ga geven voor een kwaliteit zadel.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:10

ik weet niet of het al gezegd is, maar deze zadels (tevens de westernzadels in dergelijke lage prijsklassen en zelfs tuigen!) worden gemaakt in India, door goedkope loonwerkers die geen verstand van paarden hebben. als het eruit ziet als een zadel is het een zadel, of de boom scheef of gammel is, of dat er spijkers inzitten, doet er niet toe.

de plakken vilt die als vulling gebruikt worden vormen zich NOOIT naar de paardenrug zoals bijv. wolvulling dit wel doet.

al met al redenen genoeg hier in het topic om gewoon flink door te sparen voor een goed zadel, aangemeten door een goede zadelmaker.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:37

interessant topic!
Ik heb niet alles doorgelezen en daarom staat mijn vraag misschien wel dubbel (zoja, dan lees ik het topic nog wel een keertje door)
Maar: Hoe oud is dit kapot gemaakte zadel? Want je moet het natuurlijk niet gaan vergelijken met zadels die NU gemaakt worden, maar met zadels die in dezelfde tijdsperiode gemaakt zijn. Vandaar mijn vraag Lachen

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:23

Ik zal ook nooit zo'n zadel kopen.
Als je een goed merk zadel koopt, weet je teminste dat je kwaliteit hebt, ook al moet je er natuurlijk wel wat meer voor neertellen.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:44

Afschuwelijk! Ik heb ongeveer drie maanden een goedkoop trekpaardzadel gehad (overigens niet van ZM), daar was ook het een en ander met krammetjes vastgezet Neem het paard niet kwalijk dat ie me er toen een paar keer afgekuukt heeft...

Ireentjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:21

Bloos! Je zou het maar op je paard hebben liggen...
Ik heb ooit een bijrijdpaard met een zadelmartkzadel gehad. Het zadel lag voor hoger dan achter dus ik zat achter in het zadel, het zat absoluut niet lekker
Heb ook genoeg verhalen om mij heen gehoord van mensen met een zadelmarktzadel waarvan het paard flink klachten kreeg in de rug.. opzich niet echt raar als ik zo jouw foto's bekijk

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:05

germie schreef:
Waren die stoten niet op dat stukje band genaaid en waren de spijkers er niet alleen voor om het band op z'n plaats te houden?

Op de fotos lijken de singelstoten aan de dubbelgeslagen uiteinden van de strook canvas over de boom gestikt. De strook is met krammen (nieten) op de boom gezet.
Dit is een op zich érg solide methode en de kracht op de stoten wordt over de hele boom via de kussens over het hele dragende oppervlak van het paard verdeeld.

Ik kan me als ik de ´analyse´ van de ts lees niet onttrekken van de zeer sterke indruk dat ze geen analyse maakt, doch onderbouwing voor haar mening over dit product zoekt.

Er zijn op het web meer zadels uit elkaar gehaald te vinden en dat levert relativerend vergelijkingsmateriaal.
Ook zijn er verschillende zadelmóntages te vinden van gerenommeerde zadelmakers voor idem.

´Kwaliteit´ is de mate waarin een product aan de verwachting voldoet.
In die zin zijn de filmpjes van ´kwaliteits´zadels eigenlijk ontluisterender.

Weet je wat er in de kussens van het Cair-systeem zit? Níets! Knipoog
Wat ik daarmee wil illustreren is dat als je niet weet wat je ziet, je niet weet wat je ziet Pling

hc

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:34

Wow, ik had niet verwacht dat het zadel er zo uit zou zien van binnen! Wow!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:47

OemmiejO schreef:
Wow, ik had niet verwacht dat het zadel er zo uit zou zien van binnen! Wow!

Heb je wel eens andere zadels ontleed gezien?

hc

terrortitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:02

Ik heb toen ook zo'n zadel gekocht het zag er mooi uit ik had wel heel erg mijn twijffels. Ik heb het zadel meegenomen met de optie om het nog terug te brengen.
Ik heb het zadel op mijn paard gelegd, het zat wel lekker maar ik twijfelde nog steeds ik had het idee dat het zadel achter veel te plat lag, dus ik heb het zadel terug gebracht gelukkig. Ik had het niet bij zadelmarkt gehaald maar bij een vrouw in Rotterdam maar het waren wel dezelfde zadels. Ze vertelde ook dat ze die zadels uit Afrika liet overvaren en dat ze daarom zo goedkoop waren. Ik ben echt blij dat ik het zadel niet heb genomen. ik heb nu een daaleman zadel en dat ligt perfect dan maar wat meer geld uitgeven!

hollyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:32

Jeetje wat een topic,
Misschien is het wel een zadel van 340 miljoen jaar oud, ik weet niet hoor maar ik vind dat er echt een beetje overdreven wordt in dit stukje. Misschien hadden ze vroeger nog geen Kunstof bomen en rvs spijkers???
Als je nu op de site kijkt zie je dat er ook zadels op staan met bomen van kunstof, ik weet niet maar hoe wil je deze in hemelsnaam scheef krijgen tijdens de productie.
Gooi ook eens een eeuwen oud kieffer zadel open, ik denk dat je dan nog zeer verrast zult zijn wat je daar allemaal in zult vinden!!!! Niet iedereen heeft zoveel geld om een duur zadel te kopen, ik ken genoeg mensen met een zadel van zadelmarkt en die paarden hebben nergens last van.. paarden kunnen heus wel tegen een stootje. zolang ze geen drukplekken krijgen is er niks aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:52

Zadel is zeker geen 340 miljoen jaar oud.

Voor de rest van je reactie, lees even wat pagina's terug, ik denk dat je dan ook lacht om je eigen reactie Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 00:02

hollyhorse schreef:
Jeetje wat een topic,
Misschien is het wel een zadel van 340 miljoen jaar oud, ik weet niet hoor maar ik vind dat er echt een beetje overdreven wordt in dit stukje. Misschien hadden ze vroeger nog geen Kunstof bomen en rvs spijkers???
Als je nu op de site kijkt zie je dat er ook zadels op staan met bomen van kunstof, ik weet niet maar hoe wil je deze in hemelsnaam scheef krijgen tijdens de productie.
Gooi ook eens een eeuwen oud kieffer zadel open, ik denk dat je dan nog zeer verrast zult zijn wat je daar allemaal in zult vinden!!!! Niet iedereen heeft zoveel geld om een duur zadel te kopen, ik ken genoeg mensen met een zadel van zadelmarkt en die paarden hebben nergens last van.. paarden kunnen heus wel tegen een stootje. zolang ze geen drukplekken krijgen is er niks aan de hand.

aiaiai... dit vind ik een héle beste fout... als dat het enige is waar je op let mbt zadels hoop ik niet dat jij je zadels zelf uitzoekt...

enne, een boom kan uiteraard scheef zijn, aangezien 100% symmetrie niet bepaald makkelijk te vervaardigen is. daarnaast is de kans héél groot bij lage kwaliteit bomen dat ze pas bij gebruik verzakken en dus scheef worden.
een kennis van mij had zo'n ZM zadel, en de boom was op een gegeven moment zó verzakt dat hij enkele maten breder was geworden. het paste niet meer op haar rijpony, dus zijn ze het voor een haflinger gaan gebruiken... serieus ernstig vind ik zoiets.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:40

binnenkort zien jullie misschien een oud barnsby cliff dressuurzadel in stukjes.
Mijn huis is afgebrand en mijn zadel lag op het terras maar is dus ook naar de vaantjes. Het zitvlak is weggesmolten en de plastic hoes is erin getrokken, maar ik zal eens kijken of het vanbinnen nog beetje intakt is.
Nu staat mijn hoofd er even niet naar natuurlijk, maar als ik eens tijd vind wil ik dat graag doen voor jullie..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:45

Jeetje Milly_, dat is niet niks zeg, sterkte daarmee.
Maar als je hoofd er weer naar staat lijkt mij dat geweldig om foto's van te zien, een kwaliteitszadel in stukjes, dat kom je nooit tegen! Dat wordt een topic om in de FAQ te vermelden Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:31

Heb een Daaleman met gebroken boom in de auto..
Miss ook optie?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:39

Als je die wil ontleden is dat uiteraard ook een hele goede optie Ja