Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Woody2015 schreef:christel0908 schreef:Wij hebben ondertussen een nieuwe Edix Tudor custom. Heel erg tevreden ermee.
[ [url=m/WkoJxq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oUYsOf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8fnsC8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wauw !!!
Hoe zit het kwa rijden en steun? Of juist wiebelig?
Woody2015 schreef:Ja het wiebelige of meer voelen herken ik wel uit mijn ‘boomloze’ verleden maar weet idd ook dat dat eigenlijk snel went.
Zitten ze eigenlijk breder die Edix zadels?
@Monody kan het niet eerder een stukje wennen zijn? Op een wintec heb je meer steun bij je knieën gehad dan op een Westernzadel. Als het nog door stugheid komt, uit mijn western verleden weet ik dat ik bij nieuwe zadels altijd een bezemstok door de beugels deed als hij niet gebruikt word om ervoor te zorgen dat de fenders sneller in ‘vorm’ kwamen
Cemlys schreef:Ik zou eerst mezelf laten nakijken door een osteopaat, mogelijk zit je zelf scheef of gedraaid. Als het dan niet over is je paard, die kan je nl ook steeds een kant opgooien. Op een western moet je ook wat anders leren zitten trouwens, heel verschil met wintec waar je best opgesloten zit en minder voelt
MarjanB schreef:Dit is een semi boomloos zadel. In een gewoon zadel zit een boom van hout of plastic die de vorm er in houd. Edix heeft dat met leer waardoor het zadel flexibeler is dan een boom zadel. Daarom zijn de inlages nodig.