Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:41

Ik lees ook even mee. Ik zoek een fijne anatomische singel voor mijn buikige paard. Heb nu 75cm maar die is echt te klein. Ik vind de Harry’s horse die jij hebt ook wel een goede optie Apple.

Heb eerder de prolite voor mijn paard gehad maar hier werd hij echt kwaad van. Die dus snel weer verkocht.

Dit lijkt me ook wel een fijne: https://www.agradi.nl/kerbl-korte-singel-zwart-85cm.htm heel eenvoudig.

Apple

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:47

Punt is dat die Harry's Horse maar tot 75cm gaat :\ Deze zal dan ook voor jouw zadel te kort zijn vrees ik.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:49

Apple schreef:
Punt is dat die Harry's Horse maar tot 75cm gaat : Deze zal dan ook voor jouw zadel te kort zijn vrees ik.

Oh -O- Goed om te weten, dankje. Ja dat gaat echt te kort zijn. Zo zit de singel nu. Is met ons vorige zadel maar met nieuwe zadel ongeveer gelijk.
Afbeelding

Dus moet echt wel een maatje ruimer.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 18:04

Ik zou sowieso of voor beide kanten elastiek gaan of voor geen elastiek denk ik.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:37

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:39

Wat hebben jullie paarden met grote buiken :D die van mij heeft een 65cm singel en die zit op het een na kortste gaatje als ze is aangesingeld

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:53

Sintara schreef:
Wat hebben jullie paarden met grote buiken :D die van mij heeft een 65cm singel en die zit op het een na kortste gaatje als ze is aangesingeld

I know :') Diagnose van DA: paard heeft van nature vol ronde romp. Bedankt dokter, hij is dus echt niet te dik :')

Vanillia: die singel ziet er ook erg fijn uit!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 20:27

Ik heb zelf nu de QHP Bold in 75cm.
Maar hij komt voort onder m'n dekje waardoor ik niet meer lekker aan kan singelen. Qua lengte is hij goed, alleen nu begint de zoektocht naar een zwarte leren Banaansingel maat 75cm zónder elastiek, die minder leer boven de gespen heeft :+

Dekje zit al 3 kilometer de kamer ingetrokken dus die kan ook niet hoger. Maar ook niet kleiner want dan is ie niet lang genoeg.

Ik moest vandaag aan beide kanten nog een gaatje aansingelen, wat dus niet ging, en toen zat ie zo.
Afbeelding

Paard recent van de zijkant ivm figuur
Afbeelding

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:46

Kavalkade heeft een aantal singels die tot die lengte gaan (85 cm)
Ook barefoot en rossner gaat tot deze lengte dacht ik.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 22:49

Er zijn idd zat banaan singels in zwart leer 75cm te vinden. Maar ik zoek er eentje met de gespen zo dicht mogelijk op het uiteinde, want 65cm is echt te kort.

Daarbij twijfel ik of ik niet een ander model moet.
Ik zal morgen eens een foto maken van paard zonder zadel recht van de zijkant, eentje met de huidige 75cm banaan en met 65cm Deuber singel die dik is in het midden en bij de oksel teruggesneden, die in de OP.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 01:33

ZoeyDercks schreef:
Er zijn idd zat banaan singels in zwart leer 75cm te vinden. Maar ik zoek er eentje met de gespen zo dicht mogelijk op het uiteinde, want 65cm is echt te kort.

Daarbij twijfel ik of ik niet een ander model moet.
Ik zal morgen eens een foto maken van paard zonder zadel recht van de zijkant, eentje met de huidige 75cm banaan en met 65cm Deuber singel die dik is in het midden en bij de oksel teruggesneden, die in de OP.

Deze?

https://www.agradi.nl/hkm-lederen-singe ... -zwart.htm

Of deze

https://www.agradi.nl/pfiff-lederen-kru ... -zwart.htm

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 01:36

Sintara schreef:

Die van mij is ook niet dik te krijgen, ik ben stiekem een klein beetje jaloers op de mensen die een paard hebben die zonder al te veel moeite wat vet op de botten heeft zitten.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 01:54

Oh maar ik zeg niet dat die paarden dik zijn hoor! Oei zou niet durven O:) .

Maar het is toch een flink onderling verschil tussen rassen en individuele paarden, dat vind ik zo leuk en best bijzonder. .
Mel is een spriet, niet te mager maar gewoon fijntjes gebouwd. Qua hoofdstel /halster past ze vaak maat pony en qua beenbescherming ook. Bij een schofthoogte van 160

xMarlissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:10

Hoi! Willen jullie ook even met mij mee kijken? Zadel schuift naar voren tijdens het rijden, singelplek ligt ook ver vooraan en gespen zitten ongelijk.
Afbeelding
Ik ben er al uit dat ik type banaan singel nodig heb. Huidige singel is 65cm en mag ook wat langer. Als ik normaal aansingel heb ik aan beide kanten 2/3 gaatjes over, afhankelijk van het seizoen :+
Ik zit te denken aan leren banaan singel 75 cm, bang dat 80 cm te lang is. Liefst zonder elastiek.
Deze lijkt me erg fijn; https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... Revolution maar is er dus niet in 75. Wat denken jullie? Linkjes hierboven heb ik ook gezien.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:21

xMarlissa schreef:
Hoi! Willen jullie ook even met mij mee kijken? Zadel schuift naar voren tijdens het rijden, singelplek ligt ook ver vooraan en gespen zitten ongelijk.
[ [url=m/487sQ6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben er al uit dat ik type banaan singel nodig heb. Huidige singel is 65cm en mag ook wat langer. Als ik normaal aansingel heb ik aan beide kanten 2/3 gaatjes over, afhankelijk van het seizoen :+
Ik zit te denken aan leren banaan singel 75 cm, bang dat 80 cm te lang is. Liefst zonder elastiek.
Deze lijkt me erg fijn; https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... Revolution maar is er dus niet in 75. Wat denken jullie? Linkjes hierboven heb ik ook gezien.

Mooie singel, ik zou gewoon voor 80 gaan, volgens mij kan je dat nog makkelijk hebben.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:29

xMarlissa schreef:
[ [url=m/487sQ6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ze over die singel gebeld en ze zeiden dat t niet echt een banaan is, ze gaven zelf een andere aan voor buikige paarden. (Met bont)

xMarlissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:38

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:06

Ik kom even onder de mee lees steen vandaan.

Ik ben opzoek naar een banaansingel in 80 of 85 cm. Het liefste geen leer, maar neopreen of met zwart bont/fleece voor een niet al te dure prijs. Nu heb ik de Shires superfleece singel, die bevalt goed alleen die is helaas te klein en niet verkrijgbaar in 80 of 85cm. Heeft er iemand misschien tips?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:46

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:05

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:42

minouesmee schreef:
siskeh schreef:

Die heb ik al gehad, die gaat helaas heel snel kapot. Maar dankje voor het meedenken.

Ow goed om te weten, die stond nog op mijn lijstje,ook goedkope singels kunnen soms best lang mee gaan, maar als jij slechte ervaringen hebt :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:24

Wat zouden jullie voor deze stinker adviseren?
We hadden helaas geen dressuursingel op voorraad dus om te controleren hebben we haar de singel vd longeersingel om gedaan

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:31

Een banaansingel van 40 cm langer ofzo :P

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:38

Hahaha jaaa ik ga nog morgen bij daglicht meten welke gaatjes handig zijn qua gebruiken en qua oksel.
Maar het was al bijna donker en we moesten nog een gewonde havik naar de opvang brengen

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:19

Ik kan mijn vorig bericht niet veranderen, maar in principe zou deze dus kunnen toch? Afbeelding

Natuurlijk voortijd ga ik even meten wat handig is