Winderen gel bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 19:02

Ik heb een stalgenoot haar flexi mogen proberen. Hij was wel wat stiller qua kauwen/rommelen dan anders, maar zoveel verschil merkte ik nu niet.
Ik zou graag nog een superflexi proberen maar LaEquistyle doet geen testbitten meer... Iemand nog een idee? Belgische winkels mogen uiteraard ook :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 19:37

Ik ben echt nog steeds zo blij met mijn superflexi. Geen gedonder meer, dit bit accepteert ze gewoon. Geen protest als ik een ophouding maak en veel stiller in de aanleuning :j
Vorige week op het strand de flexi in, dat was ook wel handig :))

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 13:37

Ik heb tweedehands de stang met tongboog, bitringen en d trens overgenomen. Tot nu toe 2 keer mee gereden en voorzichtig positief. Mijn paard rommelt veel met zijn tong en mond en met dit bit was het al iets minder. Hij durfde meer lengte te nemen in zijn hals en was absoluut niet sterk, daar was ik wel bang voor.
Mocht het goed blijven bevallen ga ik andere zijkanten bestellen zodat ik het bit ook kan gebruiken tijdens het springen. *\o/*

P_liefhebber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:16

Afbeelding

Afbeelding

Bezint eer ge begint.

Dit zijn foto's van mijn winderen bit, de gewone flexi.
Overduidelijk niet tegen kauwen bestand.
Een duur bit, weggegooid geld dus..... |(

Ik moet eerlijk zeggen dat hij er super goed op liep, maar niet kauwen bestand, helaas.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:38

Oh oliebol! Kun je geen mail sturen? Lijkt me niet de bedoeling

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 19:03

Maar dat wordt toch ook benoemd? Dat het een bit is die niet geschikt is voor paarden die kauwen op het bit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 19:15

Een grote uitdaging tijdens de ontwikkelingsfase was om een mondstuk te maken dat zowel zacht als aangenaam is voor het paard en tegelijk ook robuust genoeg om weerstand te kunnen bieden aan de kauwbeweging van het paard. Na vele pogingen is het ons uiteindelijk gelukt om dat voor elkaar te krijgen. Paarden kauwen graag op de zachte gel-structuur en nemen het bit goed aan. Tegelijkertijd zijn de bittent extreem duurzaam en bestand tegen het kauwen van het paard.

Waardan femkepien want dit staat letterlijk op hun website....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 19:41

Ik had (had, want heb ze verkocht wegens niet bevallen) 2 Winderen bitten, MET kauwgarantie. Dat verdween later inderdaad. De nieuwere bitten hebben geen kauwgarantie meer.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 20:05

“ Deze bitten zijn niet geschikt voor paarden die op het bit kauwen.
Wij bieden daarom geen garantie bij het kapotbijten van de Winderen Gel bitten. ” via la equistyle..
Van eerdere garanties weet ik niks van, daar ken ik de bitten niet lang genoeg voor.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 20:08

femkepien schreef:
Maar dat wordt toch ook benoemd? Dat het een bit is die niet geschikt is voor paarden die kauwen op het bit..

Ze hebben het oorspronkelijk juist gepromoot als zacht bit voor paarden die normale kunststofbitten kapot bijten. In Polen tenminste waar dit merk vandaan komt. Op diverse Poolse sites beweert men nog steeds dat het simpelweg onmogelijk is voor dit bit om bij correct gebruik beschadigd te raken...

Des meer jammer dat het in praktijk echt niet zo onverwoestbaar blijkt te zijn.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 20:10

:( wat balen zeg.

Ik heb mijn super flexi al een jaar en gebruik hem voor meerdere paarden waaronder ook mijn merrie die flink kan bijten als ze iets moeilijks moet doen. Maar hier zie er gelukkig niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 20:18

femkepien schreef:
“ Deze bitten zijn niet geschikt voor paarden die op het bit kauwen.
Wij bieden daarom geen garantie bij het kapotbijten van de Winderen Gel bitten. ” via la equistyle..
Van eerdere garanties weet ik niks van, daar ken ik de bitten niet lang genoeg voor.

Maar op de website van Winderen zelf staat dit nergens.. Daar staat de tekst die ik plaatste.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 20:29

De mijne had ik gekocht bij Equistyle met kauwgarantie. Ik weet zeker als ik het bit vaker dan 2 keer gebruikt had dat mijn paard hem ook doorgebeten had. Ik had de superflexi. MET kauwgarantie dus.

En ik had de ongebroken trens, maar die was te dik.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 20:50

Mijn bit begon ook iets te scheuren maar dan meer aan de zijkant. Kon hem opsturen en heb een nieuwe gekregen vanuit Polen! Prima service.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 08:36

Fly_high schreef:
femkepien schreef:

Ze hebben het oorspronkelijk juist gepromoot als zacht bit voor paarden die normale kunststofbitten kapot bijten. In Polen tenminste waar dit merk vandaan komt. Op diverse Poolse sites beweert men nog steeds dat het simpelweg onmogelijk is voor dit bit om bij correct gebruik beschadigd te raken...

Klopt , zelfs gelezen over testen met honden , dat die het materiaal als speelgoed getest hebben.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 08:41

Zinzi_jewel schreef:
Fly_high schreef:

Klopt , zelfs gelezen over testen met honden , dat die het materiaal als speelgoed getest hebben.

Dit inderdaad, dus ergens hebben ze misschien toch wat veranderd aan het materiaal. Mijne is echt niks aan te zien. Heb hem nu 2 jaar.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 13:18

Mijne is ook nog prima na nu denk bijna 2 jaar. Nu is de mijne niet zo'n bijter, maar toch..

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:48

iemand die nog een zaak weet waar je ze kunt proberen of eventueel iemand die zijn bit in 12,5 verkoopt met bustres/Dtrens of knevel?

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:02

Ashleytjuhh schreef:
iemand die nog een zaak weet waar je ze kunt proberen of eventueel iemand die zijn bit in 12,5 verkoopt met bustres/Dtrens of knevel?

Ik zag op de Facebookpagina van Hidez dat ze tegenwoordig ook een testservice bieden voor de Winderen bitten en onderleggers! Wellicht dat je via hen een bit kunt testen?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:11

Ashleytjuhh schreef:

Gareel volgens mij ook

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:45

Ik ga mijn 13.5 flexi stang bustrens / D trens verkopen mocht iemand nog interesse hebben in een 2e hands.. 8-)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 16:04

Na een paar er mee te hebben gereden loopt ze er toch niet lekker op.

Mocht er dus iemand interesse hebben in een Flexi bit 12,5 met D Ringen. ik ga de mijne weg doen

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:35

Ik rakel het topic even omhoog, voor de kerst een Baucher trens dubbel gebroken gekregen, alleen net iets te smal voor mijn paard }:0
Of als iemand het dubbel gebroken mondstuk 12,5 wil hebben, bestel ik wel een 13,5 :')

Iemand ervaring met het retourneren/omruilen bij winderen zelf?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:42

Hoe ziet een winderen dubbel gebroken er dan uit ?
Dacht dat ze enkel hele mondstukken hadden dus ongebroken en dan verschillende materialen!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 20:47

Zinzi_jewel schreef:
Hoe ziet een winderen dubbel gebroken er dan uit ?
Dacht dat ze enkel hele mondstukken hadden dus ongebroken en dan verschillende materialen!

Afbeelding

Afbeelding

Dit is het mondstuk!