Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lucy_121 schreef:Ik heb nu een paar keer met het kaakgekruisde hoofdstel van een vriendin gereden en mijn pony reageerde er erg goed op, ze krijgt alleen wondje onder haar kaak van de riempjes. Wat zouden jullie aanraden, touw of platte leren riempjes? Ik heb begrepen dat touw een betere release heeft maar denk dat het toch iets meer gaat snijden dan plat leer.
Jackytje schreef:Lucy_121 schreef:Ik heb nu een paar keer met het kaakgekruisde hoofdstel van een vriendin gereden en mijn pony reageerde er erg goed op, ze krijgt alleen wondje onder haar kaak van de riempjes. Wat zouden jullie aanraden, touw of platte leren riempjes? Ik heb begrepen dat touw een betere release heeft maar denk dat het toch iets meer gaat snijden dan plat leer.
Is de Nurtural niets voor je? Daar heb je de circle-x onderaan met zacht leer. Veel minder kans op schuren, ook gewoon kaakgekruisd én betere release dan de meeste kaakgekruisde hoofdstellen.
car0linee schreef:Bedankt voor de extra informatie over de Bosal! Ik ben nu wel erg blij met de bosal van barefoot. Instructrice vond hem te flexibel. Maar ik heb liever een bosal die te flexibel is dan eentje die te stug is. Ik rij er niet veel mee, maar heb hem als zo nu en dan hoofdstel omdat ze er zo lekker op reageert. Nu alleen nog op zoek naar een fijn hoofdstel wat er bij past.
Ben ook nog steeds heel erg blij met de barefoot contour briddle. Een prijzig hoofdstel maar mijn merrie loopt er zo ontzettend fijn mee. Hij laat het stuk achter haar oren mooi vrij en past verder ook erg mooi. Prachtige kwaliteit ook
Dus mijn micklem gaat weer de deur uit. Die bevalt ons duidelijk niet meer
TinePine schreef:car0linee schreef:Bedankt voor de extra informatie over de Bosal! Ik ben nu wel erg blij met de bosal van barefoot. Instructrice vond hem te flexibel. Maar ik heb liever een bosal die te flexibel is dan eentje die te stug is. Ik rij er niet veel mee, maar heb hem als zo nu en dan hoofdstel omdat ze er zo lekker op reageert. Nu alleen nog op zoek naar een fijn hoofdstel wat er bij past.
Ben ook nog steeds heel erg blij met de barefoot contour briddle. Een prijzig hoofdstel maar mijn merrie loopt er zo ontzettend fijn mee. Hij laat het stuk achter haar oren mooi vrij en past verder ook erg mooi. Prachtige kwaliteit ook
Dus mijn micklem gaat weer de deur uit. Die bevalt ons duidelijk niet meer
Maak voor een bosal geen gebruik van een 'normaal' hoofdstel, maar neem een bosal hanger. O.a. te bestellen bij Tackroom Ratingen.
Een hoofdstel verstoort de balans van de bosal en doet de werking geen goed.
Tip van iemand die die vergissing al gemaakt heeft....
Mariekexxx schreef:Ik ben opzoek naar een mooie sidepull maat pony. Heeft iemand tips?
Marit1995 schreef:Mariekexxx schreef:Ik ben opzoek naar een mooie sidepull maat pony. Heeft iemand tips?
Ik heb zelf sinds een paar maanden de F.R.A. Pariba. Vind het een fijne sidepull!
Via Divoza/Epplejeck enz is ie alleen in het bruin en in maar cob/full.
Ben toen verder gaan zoeken naar het zwarte model en heb hem besteld via een andere site. Daar konden ze hem ook in maatje pony leveren
Mariekexxx schreef:Weet je toevallig ook welke site?
Runa schreef:Zitten bij de syringa ook niet riempjes om er een kaakgekruisd hoofdstel van te maken? Kun je daar niet iets van fabriceren? En anders kan een touwtje ook wel gewoon.
Je zou ook nog ergens een broekriem vandaan kunnen halen, die op maat knippen en die met Chicago screws aan de ringen vastmaken