Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:30

MissJ schreef:
paljaslaura schreef:
Ik heb van de week ook eentje gekocht bij EJ. Bij mijn ene paard lag ie echt top geen cm verschoven maar bij m'n schimmel fietste hij er onderuit :') Zag er heel charmant uit. Maar baal wel dat ie dus maar op 1 paard kan..
[ [url=m/CkZAEo.png]Afbeelding[/url] ]

Hoe kan het dekje onder het zadel weg schuiven als de lusjes in de D ringen zitten en de singelstoten ook door de juiste lussen gaan?

Zo ver naar achter schuiven als de klittenbandjes en singellus toelaten :P En dat is een eind haha

Anoniem

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 03:38

Ik verbaas me echt over de kwaliteit. Ze gaan echt heel veel in de wasmachine en zijn nog steeds als nieuw

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:09

Goed om te horen! Net paard 1 gereden ermee en erg tevreden! Mooi veel ruimte bij d'r schoft zo. Bevestiging ook super. Zo m'n andere paard er mee rijden.

Peetje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:51

Je kan er nu wel ergens 1 kopen met een kortingsbon, zo met de Kerst heb je overal aanbieidingen
Bij EJ, Divosa en Horsefitshop zag ik acties

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:13

Ik zit er ook over na te denken om zo'n dekje aan te schaffen. Welke gebruiken jullie, de normale of de suède?
Mijn Eskadron dekjes schuiven heel erg naar achter, misschien blijven suède dekjes beter "plakken".

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:20

De gewone. Ik denk dat juist de suède gladder zijn. Hier schuiven dekjes ook nog wel eens naar achteren maar dat doet m'n Lemieux niet.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:59

Ik heb een gewone en een suede en vind in gebruik en snel drogen etc de gewone fijner.

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 15:32

RianneH schreef:
Hoe gaat het met de afgeschuurde haren-paarden? Nog last van gehad?

Ik heb hem niet meer gebruikt. Wel een paar keer gewassen met Woolite, de onderzijde van het dekje lijkt nu wel wat zachter aan te voelen dus ik zal het weer eens gaan proberen!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:09

paljaslaura schreef:
Zo ver naar achter schuiven als de klittenbandjes en singellus toelaten :P En dat is een eind haha

:')

Welk model heb je? De mijne kunnen simpelweg niet naar achter vanwefe de korte klittenbandjes. En de singellussen zijn ook niet groot?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:37

MissJ schreef:
paljaslaura schreef:

:')

Welk model heb je? De mijne kunnen simpelweg niet naar achter vanwefe de korte klittenbandjes. En de singellussen zijn ook niet groot?

Vzh heb ik. Maargoed dan is ie mooi alleen voor het ene paard haha

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 07:17

Moderatoropmerking:
Ik heb een heel aantal adverteren berichten en bijhorende reacties verwijderd. Adverteren is namelijk niet toegestaan in het topic, danwel op het forum. Hier kun je de Bokt Markt voor gebruiken.

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:25

Nav bovenstaande opmerking is mijn berichtje ook verwijderd. Dus hierbij nogmaals mijn ervaring over de Sensitive versie.

Die bevalt mij perfect. Plekken worden niet erger en haren beginnen al een beetje terug te komen. Denk dat ik er nog eentje aan ga schaffen. Vind het alleen wel jammer dat ze alleen in het wit, blauw en zwart bestaan.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:43

Adverteren ok, maar is het delen van ervaringen en tips tegenwoordig ook al verboden?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:03

Goed te horen dat de sensitive bevalt. Maar veel van kopen, dan merken ze vanzelf dat ze populair zijn en komen de andere kleurtjes ook wel op gang :P

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:40

He wat en leuk topic! Ik heb zelf het standaard le mieux dekje in dressuur zwart. Vind het en super fijn dekje!

Heeft iemand toevallig ervaring met deze? :
http://www.dochorse.nl/lemieux-dressage ... resse.html

Is anti bacterieel en gaat niet zo snel stinken en schijnt snel te drogen. Mijn merrie fame zweet heel snel en heeft en gevoelige huid dus deze leek mij perfect. Dus ben erg benieuwd naar ervaringen :)

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:40

Ik heb ook een aantal LeMieux dekjes en ben er zeer tevreden over! Mijn paard kreeg er ook schuurplekken van, heb de dekjes met wasverzachter gewassen, en daarmee is dat probleem verholpen.

Tip: hebben jullie al gezien dat LeMieux producten erg aantrekkelijk geprijsd zijn bij Horze? Scheelt soms wel tientallen euro's!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:40

Wat betalen jullie voor merino+ dekjes?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:30

Zilly schreef:
Ik heb ook een aantal LeMieux dekjes en ben er zeer tevreden over! Mijn paard kreeg er ook schuurplekken van, heb de dekjes met wasverzachter gewassen, en daarmee is dat probleem verholpen.

Tip: hebben jullie al gezien dat LeMieux producten erg aantrekkelijk geprijsd zijn bij Horze? Scheelt soms wel tientallen euro's!

k heb er gisteren een besteld bij HORZE hopen dat ze een beetje snel leveren.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:36

Duurt wel even hoor, had de Snug Boots daar besteld, 3 weken moeten wachten...

Vind het erg jammer dat ze het sensitive dekje niet hebben, met bont om de rand van het dekje.
Heeft er hier iemand de standaard (katoenen) en de suede bamboe? Ik ben namelijk benieuwd of de suede zachter zijn, de stof?

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:22

Ik heb er eentje met suede bamboe. Vind het een fijn zacht dekje.
Blijft ook zacht na het wassen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:24

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:04

Oke, maar jullie hebben niet ook een katoenen dekje om te vergelijken? Mijn paard krijgt er namelijk schuurplekken van, komt wellicht ook doordat hij geschoren is hoor. Maar ik dacht eraan om een bamboe suede dekje erbij te kopen...

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:07

Zilly schreef:
Oke, maar jullie hebben niet ook een katoenen dekje om te vergelijken? Mijn paard krijgt er namelijk schuurplekken van, komt wellicht ook doordat hij geschoren is hoor. Maar ik dacht eraan om een bamboe suede dekje erbij te kopen...

Ik heb de suede gehad maar helaas kreeg mijn paard hiervan wel schuurplekken. Ik heb nu de sensitive en dat gaat goed!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:13

Bedankt voor je reactie!

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:04

Ik vind vooral de afwerking aan de buitenzijde verschillen met de gewone en de suède. Dekjes zijn wel stevig en blijven stevig na veel wassen. De onderzijde is wel fijn zacht, weinig verschil tussen suède en cotton, maar ik heb de versies voor de bamboe. Ik heb 1. Met bamboe en die is wel zachter dan de oude suède die ik heb.

Als je paard snel wondjes heeft dan zou ik de sensitieve bestellen.