Ervaringen Sella zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:21

Weet je zeker of je lekker op dit model zit?

Toen Ali bij mij kwam ging ik er blind in, geen namen van zadels en geen prijs.
Ik dacht het zal die enkelvoudig blad wel worden met wrong voor bovenbeen.. (Impara?) Niet dus. Ik zat daar zo briek op kreeg direct last vn mn rug.
7de zadel was model Rien, nou deze had ik zo op zicht nooit uitgekozen, niet veel wrong, best een vrije zit :') mn paard liep er als een trein (nu nog gelukkig) onder. Keuze was wel gemaakt. Wel de duurste natuurlijk weer :')
Dus als ik jou was zou ik wel even een passessie doen met Ali.. Kun je zien wat voor je paard fijn is en hoe je er zelf in zit.

Zo weet ik van Jatoma die heeft model Rien ook geprobeerd maar zat daar dus niet fijn op & het is mijn hemelsgeschenk ;)

Laura1982

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:34

Ja romanoff je hebt wel een punt. Je moet zeker weten dat je er goed op zit.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:43

Jullie hebben wel gelijk straks zit dat ene zadel voor geen meter of heb ik net een halve inch groter nodig van dat Zadel? Hou jullie op de hoogte en lees verder nog mee ;) tnx!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:12

*komt binnen vallen*

Als ik jou was zou ik doorsparen voor een nieuw zadel. Dan Ali laten komen en kijken welk je lekker vind zitten en welke maten je moet hebben. Dan kan je kijken of er tegen die tijd nog wat op mp staat wat aan jouw wensen voldoet en anders kan je altijd opbellen om te zeggen dat je het zadel in productie wilt laten nemen lijkt mij?

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:54

Je kan ook combinaties van verschillende zadels maken. ik heb de zitting van midel Rien, de kortere kussens van de Volluto en de zweetbalden van Volluto, maar met individueel aangepaste kniewrongen. Veel mogelijkheden dus.
Afbeelding

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:21

Vanochtend is Ali bij mij langs geweest :D

Heb een keuze gemaakt voor de Sensi :o ik mag nu 2 weken dit zadel testen en hem dan definitief laten weten of het hem ook echt word! En als ik het zadel bestel mag ik dit zadel lenen tot mijn eigen zadel binnen is *\o/*

Wat een service! Nu benieuwd of ik last van m'n heupen of rug ga krijgen van dit zadel, maar m'n kontje zat er in ieder geval al lekker in dus dat was al een grote plus!

Ben wel voor zwart gegaan ipv bruin en heb gekozen voor lak details en 5 steentjes op de lepel 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:14

Je zat er mooi op Bamsy! Ik ben benieuwd hoe je hem over 2 weken vind. Ik heb sinds dit zadel niet meer de pijn in mn rug, heupen en enkels, die ik op mn andere zadels wel had. Ik hoop dat t voor jou ook die comfort mag geven. :j
En leuke details heb je genomen!! Ben benieuwd!

Ali heeft ook gelijk mijn zadel weer nagekeken, hij kraakte en ik had t idee, dat hij heel misschien hier en daar gevuld moest worden. Het kraakje was simpel opgelost, was een schroefje en verder lag hij eigenlijk nog subliem. Dus wij kunnen er ook weer tegenaan!!
:))

Oh en Bamsy, nogmaals bedankt dat jij er even op wilde om ali te laten kijken. I appriciate it! :o

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:47

Fijn om te horen dat iedereen nog blij is met zijn zadel. Ik ben ook zeer tevreden heb ook geen last van mijn rug en enkels. Ben nog steeds aan het twijfelen om de sella singel een keer te gaan proberen. Mijn paard krijg wondjes van de singel die ik nu heb. Zou je de sella singel ook mogen testen?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:57

Mijn merrie kreeg ook echt overal wonden van.. Wat ik ook probeerde. Sinds ik de mattes heb is dat over. Ik vind de Sella singel ook mooi maar zou het toch niet aandurven

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:39

Ik mocht de singel testen toen ik mn leenzadel had. Die van mij kreeg gelijk een bult en wondje.
Hij is heel gevoelig en krijgt ook snel wondjes, een rechte neoprene singel is en blijft het enige dat voor hem werkt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:41

Mijn paard kreeg bultjes van een neopreen singel, met de singel van Sella nergens last van. :)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:09

Ik heb het idee dat mijn paard met haar voorbenen tegen de singel aan loopt en dat ze daardoor wondjes krijgt. Ik zag bij een foto van een sella singel dat het best veel ruimte heeft bij het voorbeen. Maar ik durf hem zo op de gok niet te kopen.Over een tijdje moet ik mijn zadel weer laten controleren zal hem er dan eens naar vragen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:12

Haha ja dat kan natuurlijk ook.
Ik heb heel veel singels geprobeerd en die van mij krijgt bij vrijwel alle leren singels last van wondjes. Ook op maat gemaakte leren en suede singels die boterzacht aanvoelen en in alle mogelijke vormen geprobeerd.
Zal per paard verschillen :)

Hij geeft inderdaad veel ruimte. Mijn paard zijn singelplek ligt maar voren, dus de vorm van deze singel lag perfect. Zat ruimte en zadel wordt niet naar voren getrokken. Maar t zal voor hem toch te hard zijn. Ondanka dat t ook gewoon kalfsleer is.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:03

Heeft iemand in de omgeving Utrecht-Amersfoort-Tiel een sterno singel van idealiter 65 cm, maar 60 of 70 is ook prima, waar ik eens mee zou mogen rijden? Ik kan eventueel met paard naar locatie komen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:41

Willemijn: ik woon in echteld naast Tiel. Heb een singel van 65cm voor mijn paard. Zou je eens kunnen proberen.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:46

Al is er ongeveer een maand niet meer gereageerd, hoop dat ik deze reactie mag plaatsen :D

Nu mij AB zadel verkocht is ben ik al een tijd aan het rond kijken. Wat ik nu op het oog heb is een Wow zadel of een Sella zadel, beide tweedehands. Wat ik tot nu toe een pluspunt vindt is dat er zoveel meer positiefs dan negatiefs is te vinden over de service en zadels van Sella dan die van Wow.

Ik heb een Fell pony. Wat breed gebouwd (niet enorm), normale schoft, wel een compacte bouw, singelplek ver naar voren en probleem dat zadels naar voren schuiven, ook met verschillende singels.

Nu ben ik erg aan het twijfelen of ik de tweedehands Sella Sensi zou gaan proberen. Wat ik nou het mooie vindt aan deze zadels is dat ze zo fijn compact zijn, sommige zijn zo groot in verhouding en vooral bij mijn fell lopen de zadels met haar weg ipv andersom :Y).

Nu ben ik erg aan het twijfelen of de wrongen nou wel zo fijn zijn, wil namelijk graag een zadel waar je onderbeen echt hangt en bovenbeen tegen de wrong aan zit (als jullie snappen wat ik bedoel).Op foto's van dit zadel lijkt namelijk je knie alleen tegen de wrong te liggen (dit verschilt natuurlijk per persoon).

Ik denk dat er niet een mogelijkheid is om de wrong te veranderen, dan moet je denk ik een nieuw zweetblad erin laten zetten. Het is ongeveer een één uur en 3 kwartier rijden en het Wow zadel 2 uur en 10 minuten. Dus moeilijk om een keuze te maken.....

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:30

Mijn ervaring met wow is niet zo goed, steeds problemen met de kussens.

Ik heb nu de sensi op proef en mijn eigen zadel verwacht ik over 4 weken maar ben helemaal verkocht!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:45

@iris: wat jij eigenlijk zoekt is de impara ipv de sensi om die beenligging te krijgen. Als je dat nu al weet zou ik er niet naar gaan kijken.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:11

Ik heb de sensi en moet zeggen dat ik met mijn bovenbeen ook wel wat contact heb maar vermoedelijk niet zoveel als jij zou willen.de impara heeft dat inderdaad meer.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:27

De impara zou idd meer mijn wens zijn. Alleen is het natuurlijk moeilijk te zeggen, omdat ik niet weet hoe ze daadwerkelijk zitten. Ik kan op dit moment maar 1 tweedehands Sella dressuurzadel vinden. Heb even gemaild naar Sella, misschien dat hun wat meer weten.
Laatst bijgewerkt door irisje2 op 13-11-16 22:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:30

Ik heb de impara en zit idd hoe jij t beschrijft. Misschien weet Ali nog wat voor je :)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:10

Bij het testen dacht ik eerst dat de impara echt iets voor mij zou zijn maar maar tijdens het lichtrijden kwam ik steeds tegen de kussens aan waardoor ik deze steeds naar voren "beukte" bij de sensi word je toch wat minder beperkt in dr beweging

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:36

Laura1982 schreef:
Ik heb de sensi en moet zeggen dat ik met mijn bovenbeen ook wel wat contact heb maar vermoedelijk niet zoveel als jij zou willen.de impara heeft dat inderdaad meer.

Heb je toevallig wat foto's dat je op je Sensi zit?

@Jotoma: Ik heb Ali ook een mailtje gestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:00

bamsy schreef:
Bij het testen dacht ik eerst dat de impara echt iets voor mij zou zijn maar maar tijdens het lichtrijden kwam ik steeds tegen de kussens aan waardoor ik deze steeds naar voren "beukte" bij de sensi word je toch wat minder beperkt in dr beweging

Dit had ik precies zo. :j

Ik heb ook de sensi.

Afbeelding

1 van de eerste keren op mn nieuwe zadel.
Afbeelding

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:04

bamsy schreef:

Had ik ook, en ging ontzettend raar er van zitten. De Sensi was het helemaaal niet.
Moet echt rijden en voelen.