De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:24

Hoe ging t vandaag Fenna?

Bij mij kriebelt t ook TS. Ik wacht even af hoe ze jou bevallen ;)
Welke maten heb jij besteld en welke maat heeft je paard normaal?

HUH; ze staan niet meer op de site :o

nanoukkie

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:51

luchtdoorlatende bruine peesbeschermers (geen neopreen!!!) voor onder de 100 euro..
Bestaand of niet?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:20

Denken jullie dat de le mieux snug boots ook geschikt zijn voor jumping?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:35

Die stealth Zijn wel interessant
Hoe vallen die qua omvang ?
Mijn paard heeft wel een degelijk pijpbeen en veel beschermers zitten daardoor wat strak .. En strakke elastiek enzo vindt ik niet zo fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:50

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een goede crossbeschermer, maar dan ook om te gebruiken bij het springen en op buitenrit. En voor cross op termijn natuurlijk.

Weet er iemand of Drunens Ruiterhuis ook levert in België en hoe het zit met de verzendkosten als je moet ruilen of terugsturen?

All_eventing is heel interessant (de beschermers zijn daar tikje goedkoper dan bij Drunens, zelfs met hun 20%) maar aangezien je daar bij het ruilen/terugsturen telkens je verzendkosten kwijt bent wordt dat een héle dure grap als ze bij mijn paard niet passen. Voor het bedrag van versturen, terugsturen en opnieuw ontvangen kan ik dan bijna een nieuw paar bestellen...

Mijn paard zit rond 1m70 schoft, past een gewone full in de klassieke BR beschermers en ik denk twijfel dus tussen de M en de L van de LeMieux Stealth...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:58

Varekaj schreef:
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een goede crossbeschermer, maar dan ook om te gebruiken bij het springen en op buitenrit. En voor cross op termijn natuurlijk.

Weet er iemand of Drunens Ruiterhuis ook levert in België en hoe het zit met de verzendkosten als je moet ruilen of terugsturen?

All_eventing is heel interessant (de beschermers zijn daar tikje goedkoper dan bij Drunens, zelfs met hun 20%) maar aangezien je daar bij het ruilen/terugsturen telkens je verzendkosten kwijt bent wordt dat een héle dure grap als ze bij mijn paard niet passen. Voor het bedrag van versturen, terugsturen en opnieuw ontvangen kan ik dan bijna een nieuw paar bestellen...

Mijn paard zit rond 1m70 schoft, past een gewone full in de klassieke BR beschermers en ik denk twijfel dus tussen de M en de L van de LeMieux Stealth...

Volgens mij kun je bij all eventing ook proberen op hun cross terrein. En dat terrein ligt geloof ik wel tegen de Belgische grens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:04

Is voor mij nog steeds bijna anderhalf uur enkele rit. Kost me een dag verplaatsingstijd en heel veel benzine voor een stel peesbeschermers die misschien niet passen :P Moest het nou meer in de buurt geweest zijn of gratis retournen, dan was het geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:06

Varekaj schreef:
Is voor mij nog steeds bijna anderhalf uur enkele rit. Kost me een dag verplaatsingstijd en heel veel benzine voor een stel peesbeschermers die misschien niet passen :P Moest het nou meer in de buurt geweest zijn of gratis retournen, dan was het geen probleem.

Dan volg je daar toch een crosstraining of cross je zelf een uurtje? Dan is 1,5 uur niet zo lang (Altans dat moet ik altijd voor crossen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:19

Ik ga mijn paard echt geen 230km en 3u reistijd aandoen om een stel beschermers te passen waarvan de kans relatief groot is dat hij tussen 2 maten in valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:22

Varekaj schreef:
Ik ga mijn paard echt geen 230km en 3u reistijd aandoen om een stel beschermers te passen waarvan de kans relatief groot is dat hij tussen 2 maten in valt.

Ik bedoel daarom ook lekker een crosstraining te combineren met passen. Het noodzakelijke met het aangename combineren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:42

Gewoon blijven rondkijken naar een alternatief kan ook waar al die moeite niet voor nodig is. Paardlief heeft dit jaar meer stilgestaan dan wat anders, dus conditioneel is een uur crosstraining nu even geen optie. (om die reden ga ik dit weekend ook niet op cross-stage in Zundert...) Hij hoeft pas tegen het voorjaar weer in vorm te zijn.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 00:26

Jotoma, ik heb de M en L besteld.

Varekaj, le mieux komt uit Engeland en worden volgens mij in meerdere landen verkocht dus misschien hebben ze wel ergens een verkooppunt in Belgie?

Katharinaa, ze worden verkocht als allround beschermers door het merk dus volgens mij ook wel geschikt voor springen. En kijk anders ook eens bij hun crossbeschermers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 01:10

Ik heb niet direct een verkooppunt in België kunnen vinden, vandaar de vraag.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 08:46

SuperZodiaX schreef:

Varekaj, le mieux komt uit Engeland en worden volgens mij in meerdere landen verkocht dus misschien hebben ze wel ergens een verkooppunt in Belgie?

Katharinaa, ze worden verkocht als allround beschermers door het merk dus volgens mij ook wel geschikt voor springen. En kijk anders ook eens bij hun crossbeschermers.

En welke maat heeft je paard normaal? Full voor?
De beschermers staan overigens niet meer op de site van drunens ruiterhuis, de stealth nog wel. Weird.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 08:52

Jotoma schreef:
SuperZodiaX schreef:

En welke maat heeft je paard normaal? Full voor?
De beschermers staan overigens niet meer op de site van drunens ruiterhuis, de stealth nog wel. Weird.

Ja normaal heeft hij full voor. Als full groot valt zijn ze vaak net te lang. Als ik de fotos hierboven zie en hoe 'groot' ze eruit zien op een paard van ver boven de 170 dan ga ik ervanuit dat de M prima is voor mijn paardje van 168 met best fijne beentjes.
Je kan ook even bellen of mailen met drunen, ik heb het gister ook besteld via de mail omdat ik een foutmelding op de site kreeg.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:45

SuperZodiaX schreef:
Hoewel ik eigenlijk mijn Equifit set nog wilde blijven gebruiken kon ik het toch niet laten en heb ik een set rondom van de le mieux snug boots besteld :D Hopelijk bevallen die dan dusdanig dat ik ze ook echt lange tijd kan gebruiken!

Heb je ze al binnen?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 18:50

FennaK schreef:
SuperZodiaX schreef:
Hoewel ik eigenlijk mijn Equifit set nog wilde blijven gebruiken kon ik het toch niet laten en heb ik een set rondom van de le mieux snug boots besteld :D Hopelijk bevallen die dan dusdanig dat ik ze ook echt lange tijd kan gebruiken!

Heb je ze al binnen?

Nee nog niet, zit met smart te wachten haha.. ze hebben ze zaterdag verzonden als het goed is dus ik verwacht ze wel morgen of overmorgen..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:51

Nadat mijn paard een kogelonsteking gehad heeft ben ik ook eens wat meer bewuster aan het kijken voor beschermers. Die leMieux Snug fit lijken me wel wat, maar ik vind geen site om ze te bestellen voor België? Op die drunnens ruiterhuis vind ik ze niet?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 09:07

The_Cat schreef:
Nadat mijn paard een kogelonsteking gehad heeft ben ik ook eens wat meer bewuster aan het kijken voor beschermers. Die leMieux Snug fit lijken me wel wat, maar ik vind geen site om ze te bestellen voor België? Op die drunnens ruiterhuis vind ik ze niet?

Ze zijn inderdaad bij Drunens ruiterhuis van de website af. Ik denk helemaal uitverkocht op het moment. In Belgie weet ik ook niet waar ze ze verkopen. Je kan ze evt ook in engeland via de website van Le Mieux bestellen, dan zijn de verzendkosten wel iets hoger, volgens mij scheelt dat niet veel met van NL naar Belgie sturen..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:21

SuperZodiaX schreef:
The_Cat schreef:

Ze zijn inderdaad bij Drunens ruiterhuis van de website af. Ik denk helemaal uitverkocht op het moment. In Belgie weet ik ook niet waar ze ze verkopen. Je kan ze evt ook in engeland via de website van Le Mieux bestellen, dan zijn de verzendkosten wel iets hoger, volgens mij scheelt dat niet veel met van NL naar Belgie sturen..

Inderdaad! Bedank, ik zat eerst op de foute site waaruit ik geen bestelling kon plaatsen naar België, maar via de officiële site gaat het wel! Nogmaals bedankt, ik ga ze toch ook eens onderwerpen aan een test. Ze zien er veelbelovend uit, en voor 'slechts' 65 euro incl verzending, een beter koopje dan sommige andere boots!

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 09:25

Inderdaad! Bedank, ik zat eerst op de foute site waaruit ik geen bestelling kon plaatsen naar België, maar via de officiële site gaat het wel! Nogmaals bedankt, ik ga ze toch ook eens onderwerpen aan een test. Ze zien er veelbelovend uit, en voor 'slechts' 65 euro incl verzending, een beter koopje dan sommige andere boots![/quote]

Precies, ze zijn zeker mooi geprijsd en de ervaringen tot nu toe zijn erg goed. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn als je ze binnen hebt!

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:30

Goedemorgen, ik ben ook erg benieuwd naar de le mieux snug boots. Helaas niet meer beschikbaar via Drunens maar wel via engeland. Enige is dat ik niet weet of ze wel gaan passen (Fries met niet te grove benen). . Back on track tendon boots vond ik te strak op het elastiek. Rest was wel goed, maar heb ze toch maar terug gestuurd.

Misschien iemand die het elastiek kan opmeten? En/of de omtrek en de hoogte van de beschermer? Het zou mij zeker helpen om te beslissen of ze zouden passen. (maat L)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:38

VWestra schreef:
Goedemorgen, ik ben ook erg benieuwd naar de le mieux snug boots. Helaas niet meer beschikbaar via Drunens maar wel via engeland. Enige is dat ik niet weet of ze wel gaan passen (Fries met niet te grove benen). . Back on track tendon boots vond ik te strak op het elastiek. Rest was wel goed, maar heb ze toch maar terug gestuurd.

Misschien iemand die het elastiek kan opmeten? En/of de omtrek en de hoogte van de beschermer? Het zou mij zeker helpen om te beslissen of ze zouden passen. (maat L)

Misschien kan dit je een beetje helpen?
http://www.horsehealth.co.uk/horsewear/lemieux-boots/lemieux-snug-boots/lemieux-snug-boots-black-pair

Bij de size guide staat een indicatie van welke grootte voor welk formaat paard (is natuurlijk maar algemeen)

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 16:50

Jeeh, ik heb ze binnen. Zien er mooi uit, goed afgewerkt, lichtgewicht. Ben heel benieuwd of ze goed passen.

VWestra; zie de foto's van de maat L met een meetlintje ernaast. Hopelijk heb je er wat aan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:58

SuperZodiaX schreef:
Jeeh, ik heb ze binnen. Zien er mooi uit, goed afgewerkt, lichtgewicht. Ben heel benieuwd of ze goed passen.

VWestra; zie de foto's van de maat L met een meetlintje ernaast. Hopelijk heb je er wat aan.

[ [url=m/jeOqpb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7S1cBL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w8xo8w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/X6oKyR.jpg]Afbeelding[/url] ]

He dat is fijn zeg! Bedankt!