[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:34

jomaro schreef:
Ik heb wel een fra bontje op het barefoot zadel gehad. Bontje heb ik nog zadel is inmiddels verkocht. Zit prima.

Niet dat je billen er overheen "vallen" zeg maar? Je pastte volledig op het bontje?

Buitenzinnig

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:35

Jokari, welkom bij de club! Gefeliciteerd!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:00

Pippaa schreef:
jomaro schreef:
Ik heb wel een fra bontje op het barefoot zadel gehad. Bontje heb ik nog zadel is inmiddels verkocht. Zit prima.

Niet dat je billen er overheen "vallen" zeg maar? Je pastte volledig op het bontje?

Ja volgens mij wel ;) heb er nooit naar gekeken. Maar voelde ook geen randje dus zal het wel passen.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:13

Jeu, Jokari! Van harte! Ghost verkopen is LEUK. Ik heb niet voor niets indertijd mijn winkeltje er naar vernoemd :D :D :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:28

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:42

Geinig Jokari +:)+

Pippaa: hij valt gewoon over het midden van de normale zitting. Als je daar met je billen binnen blijft dan is dat ook zo met het bontje :P

Marcella: ik zou dat lelijke ding gratis nog niet willen := Nouja hooguit om te verkopen dan, mag jij hem voor een paar tientjes overnemen _O-

Vind het echt een slecht afgewerkt veels te duur mormel met al die plooien en dat vage pulkje voorop :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:03

Zeer waarschijnlijk heeft het ook wel een reden waarom hij best goedkoop is en al poosje op marktplaats staat. :+ Maar wil hem best van je overnemen voor een paar tientjes, want dat heb nog wel. O:)

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:10

Kirsha schreef:
Mayflower, veel plezier met je Fellsattel :)

Gefeliciteerd Jokari!

Klinkt goed Sussanne! En, al spierpijn?

Ik heb maandag voor het eerst sinds 2 maanden weer 'serieus' in de bak gereden. Spierpijn, niet te geloven :=

Ik zit nog steeds te wachten op spierpijn, maar nee, ik heb geen spierpijn :D Nu hebben we veel stapwerk gedaan, met veel been, omdat ze stelling nog erg moeilijk vindt. Mijn instructice zei dat ze liep alsof ze voor de kar liep. Laat ze dit nu altijd hebben gedaan en maar weinig onder het zadel is geweest. Dus daarom vindt ze het allemaal maar moeilijk en dus vandaar het vele been. Morgen ochtend ga ik weer rijden, ik ben benieuwd hoe ze dan loopt. Ik weet niet of we dan veel gaan draven, de grond begint wat hard te worden.

Nog even een vraagje, er zitten nu moosgummi inlagen in de pad, zijn de vps inlages zachter? Is het verstandiger om vps inlages erin te doen?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:24

pmarena schreef:
Pippaa: hij valt gewoon over het midden van de normale zitting. Als je daar met je billen binnen blijft dan is dat ook zo met het bontje :P

En jomaro, thanks!
Ik ga eens kijken of dat past.

Ik vind dat vodje van christ ook echt leluk. Met die rode sprietjes enzo...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:31

Er kwam vandaag blijkbaar al iemand in de winkel achter de Ghosts vragen, krijg nou wat. Straks ben ik mijn piccolootje al kwijt. :shock:

Dank u voor de felicitaties. :)

Ik vind die western-Christ ook maar niets. :n

Wordt die Butterfly eigenlijk nog gemaakt ? Daar hoor/lees je niet veel meer van.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:36

Leuk jokari dat je ook ghost gaat verkopen!

Ik las dat de butterfly niet meer gemaakt gaat worden,jammer..Ik heb er vorige week nog een op de kop getikt..Erg blij mee!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:36

Ik heb ook het idee dat die een beetje door de achterdeur weggemoffeld wordt / is en die lelijkerd nu als westernmodel er soortemet voor in de plaats gezet is.

Terwijl die lang niet zo mooi is en ook die juist superfijne steunblokken van de Butterfly totaal niet heeft...
nouja maar hard door duimen dat Barefoot snel komt met hun / mijn verbeterde versie van de Butterfly zeg maar :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:43

De butterfly is momenteel ook niet leverbaar. Wanneer wel is mij niet duidelijk, staat bij dat meer informatie over de levertijd nog volgt.

De Diamond plus (western model) heb ik in handen gehad, vind het persoonlijk ook net niks. Had één in verkeerde kleur besteld, die andere duurde wel even voor ik die kwijt was.
De verkoopprijs die Christ hanteert van de Diamond plus is ook €699. Kun je een leuk zadel voor kopen ;)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:50

Kwetal schreef:
Dat klopt: je hebt Quilty met daar van afgeleid de Roma en de Quevis, met als langbladig zusje de Firenze. En lieve mensen...er komt een Ghost "barebackpad" die ik voorlopig liever gewoon de Ghost Agnello zou willen noemen....want veel barebackpadderigs kan ik er niet aan ontdekken <<)
[ Afbeelding ]

:~ :~ oee die wil ik hebben!! wat moet zoiets strax :$

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:53

Die schaap Ghost is dan toch 100x mooier :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:54

Daarom heb ik het idee dat deze via marktplaats nog wel mee zou kunnen vallen. Daarom ook jammer dat ik nu nog geen geld heb en eerst zal moeten sparen. -O-

En daarbij hebben 2 nieuwe autobanden dan ook nog eerst voorrang. :j Eerst maar eens afwachten wanneer salaris betaald ga worden en hoeveel het word, want met die toeslagen is het lastig uitrekenen. :$ :$

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:48

pmarena schreef:
Marcella: ik zou dat lelijke ding gratis nog niet willen := Nouja hooguit om te verkopen dan, mag jij hem voor een paar tientjes overnemen _O-

Vind het echt een slecht afgewerkt veels te duur mormel met al die plooien en dat vage pulkje voorop :=

gek genoeg is een een site met BBP"s die aangeeft dat de levertijd op kan lopen tot 4 maanden wegens grote vraag.....
Citaat:
De verkoopprijs die Christ hanteert van de Diamond plus is ook €699. Kun je een leuk zadel voor kopen ;)

Had je de adviesprijs van het Mattes lamsvachtzadel al gezien dan - daar kan je twee Florac's voor kopen -O- (en dan heb je nog geld over voor beugelriemen etc.)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:53

Mattes slaat wel alles ja, waanzinnig, die prijs.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:38

Crazymel schreef:
Kwetal schreef:
Dat klopt: je hebt Quilty met daar van afgeleid de Roma en de Quevis, met als langbladig zusje de Firenze. En lieve mensen...er komt een Ghost "barebackpad" die ik voorlopig liever gewoon de Ghost Agnello zou willen noemen....want veel barebackpadderigs kan ik er niet aan ontdekken <<)
[ Afbeelding ]

:~ :~ oee die wil ik hebben!! wat moet zoiets strax :$

daar komen we nog uitgebreid op terug binnenkort!

Mattes is inderdaad duur....

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 01:10

Zijn kunststof beugelriemen te gebruiken op een BF Cherokee? Of krijg je dan gepiep en/of beschadigingen op de zweetbladen?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 01:22

Wij hebben kunststof (van die echt stugge van wintec) beugelriemen op een oude London, dat gaat prima.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 02:07

Mijn Cherokee is van 2012. Zou dat dan geen probleem moeten zijn?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 11:10

Mattes vind ook weer geen echte bbp, maar meer een echt zadel.

En moet toch nog wachten dus wie weet waar barefoot mee gaat komen. :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 11:13

Wauw wat een gaaf ding die Ghost met schaap :D Dat western achtige ding vind ik toch minder.. Wel handig die knop op de voorkant :+

Jokari gefeli met het dealerschap van Ghost!

Is er niet nog iemand in de randstad die dat op zou willen pakken? Dat zou echt super zijn, alles is nu eigenlijk net te ver voor het mooie... Merk het nu zelf, heb verschillende testzadels. Het zou voor mij (en denk voor anderen ook) echt ideaal zijn als je een passervice zou hebben ofzo, zodat je de verschillende modellen kunt zien. Op de foto vind ik ze bijvoorbeeld met langer zweetblad allemaal op elkaar lijken, terwijl ze echt heel erg anders zitten. En om nu iemand uit Friesland (of nu wel iets dichterbij maar nog steeds ver weg via MZM) te laten komen...
Laatst bijgewerkt door muppetmayo op 04-12-14 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 11:15

Lous schreef:
Zijn kunststof beugelriemen te gebruiken op een BF Cherokee? Of krijg je dan gepiep en/of beschadigingen op de zweetbladen?

Ik had ook kunststof beugelriemen aan mijn BF London. Niks geen problemen mee gehad :)