Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

germie schreef:Juist met dat tegelijk oppompen weet je niet of het wel echt goed gaat. Lucht kiest de weg van de minste weerstand. Beter is bijvoorbeeld 3 volle pompjes in 1 kussen en dan 3 in de andere. Ik heb zelf een zadel met flair en pomp zelf. Gewoon een eigen gemaakt pompje (omgebouwde ballenpomp), kost me niets.
het was ook helemaal geen kritiek op het zadel hoor, ik ga ervan uit dat het makkelijk weer pas gemaakt kan worden. Hoe kan ik zien wanneer er weer lucht bij moet? Want pas sinds een paar weken zie ik dat de kussens wat platter zijn geworden, dus leek mij dat het nu pas weer hoefde.. Ik gebruik m'n zadel ook heel eg weinig. Heb vorig schooljaar bijna niet gereden en pas sinds de zomer zit ik er weer wat vaker op. Wat dan nog niet erg vaak is, hooguit drie keer per week..
. Het kan alleen zo zijn dat je fitter in het begin wat vaker zou moeten komen, afhankelijk hoe je traint en hoe je paard zich ontwikkeld, maar dat heb je ook met een wol zadel. Kwa bouw heb ik geluk gehad dat mijn oude paard lijkt op mijn nieuwe paard.