Hmm heb helaas een zwarte nodig aangezien ik inmiddels een zwart zadel heb..
Dimple
Geplaatst: 25-04-14 12:28
Ambre en Vonneke, hebben jullie een Kingsley of Sedelogic?
Lauke
Geplaatst: 25-04-14 12:28
Ik denk dat het heel erg verschilt per zadel en paard. hier merk ik dat de pad bij de een nu steeds naar achter schuift tijdens het rijden. Ook wel logisch denk ik. Eerder deed ie het niet, paard is drachtig en ineens veel dikker geworden en het zadel ligt nu niet meer helemaal lekker. En nu schuift ie dus naar achter.
bij ander paard, die niet drachtig is en het zadel prima ligt, ligt de pad ook helemaal goed.
dat het zadel er scheef can gaat liggen heb ik zelf verder nog niet ondervonden.
Ik een Kingsley. Mijn poown gooit het zadel altijd al graag naar links. Maar door de fysio is dat probleem nu verholpen,vandaar dat ik het raar vond dat ik ineens weer zo scheef zat. Ik wacht vonneke haar ervaring met de 1 laags even af.
Dimple
Geplaatst: 25-04-14 13:18
Even wat anders, maar als jouw paard jouw zadel naar links gooit is dat iets rijtechnisch en niet iets wat (in mijn ogen) op te lossen is met onderlegger of wat dan ook.
Helaas weet ik het uit ervaring, mijn zadel hing ook altijd naar links...........
Mijn zadel zakte zonder onderlegger minimaal naar links. Dit komt omdat het paard wat te bol blijft aan de linkerzijde. Hier zijn we met het trainen zeer veel mee bezig.
Wanneer ik de pad onder het zadel leg veranderd er aan het paard niets en rijden we dezelfde training. Nu zakt het zadel ruim ver naar links.
ambre
Geplaatst: 25-04-14 13:25
In mijn geval had mijn pony een verdikte spier rechts onder het zadel wat ik volgens de fysio met de beste rijerij vd wereld niet op had kunnen lossen. Zij heeft dit wel kunnen doen dmv dry needling. De pad was ook niet bedoeld om dat op te lossen,maar gewoon als schokdempend gekocht.
Ik ook. En ik lees ook nog steeds mee. Heb nog niks aangeschaft namelijk, maar ben nog niet overtuigt om dat te gaan doen. Zeker niet na jou ervaring Ambre.
Ik wil hem je wel opsturen om te testen? Ik doe er nu toch niets mee.
vur
Geplaatst: 25-04-14 19:29
Dat is heel lief, maar als, dan wordt het toch een 1 laagse. Maar ik heb er geen haast mee, dus doe maar niet. Dan zou ik me nog haast verplicht voelen om hem van je over te nemen mezelf kennende.