Hopelijk worden er binnenkort ook langere smalle singels gemaakt!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Letizia schreef:Waar ik benieuwd naar ben: mijn paard heeft haar singel punt vrij ver naar voren liggen, daardoor zit de huidige singel snel tegen het voorbeen aan, creëert deze singel daar ook meer ruimte?
Letizia schreef:Waar ik benieuwd naar ben: mijn paard heeft haar singel punt vrij ver naar voren liggen, daardoor zit de huidige singel snel tegen het voorbeen aan, creëert deze singel daar ook meer ruimte?
_tarja_ schreef:Letizia schreef:Waar ik benieuwd naar ben: mijn paard heeft haar singel punt vrij ver naar voren liggen, daardoor zit de huidige singel snel tegen het voorbeen aan, creëert deze singel daar ook meer ruimte?
Ik heb hetzelfde probleem Letizia. Mijn zadel schuift ook erg naar voren toe. Ik hou je op de hoogte als ik de singel uitgeprobeerd heb
Benta schreef:Ik heb de singel nu een paar weken in gebruik en ook ik merk niet direct verschil. Mijn paard heeft last van singelnijd en lijkt nu juist erger te worden. Ik ben dus even onder zijn buik gaan kijken en zag ik dat die " flap" van de dressuursingel afsteekt van zijn buik. Hoort dit of is de pasvorm niet goed?? Ik heb foto's gemaakt, zal nog kijken of ze duidelijk genoeg zijn.
Djilna schreef:Oja, wat wel lastig is, ik moet hem aan de ene kant 1 gaatje hoger singelen dan aan de andere kant, maar daardoor zit hij iets scheefIk kan hem na het opstijgen nog wel een x aansingelen zodat hij weer gelijk zit, maar zit de singel dan niet te strak?
BelRosa schreef:Djilna schreef:Oja, wat wel lastig is, ik moet hem aan de ene kant 1 gaatje hoger singelen dan aan de andere kant, maar daardoor zit hij iets scheefIk kan hem na het opstijgen nog wel een x aansingelen zodat hij weer gelijk zit, maar zit de singel dan niet te strak?
Dit bovenstaande probleem heb ik ook, Fairfax geeft aan dat je de singel zo los als mogelijk moet doen. Dat zit hij bij mij ook scheef, doe ik hem 1 losser gaat mijn zadel schuiven, doe ik hem 1 strakker zodat hij recht zit, zit hij 1 strakker dan nodig. Wat is beter? Ik kies nu voor 1 strakker zodat de singel aan beide kanten even hoog zit...