WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gelderspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:09

Hoi,
Ik zit wat berichten te lezen niet alles want dat is bijna niet meer te doen, ik had ook een wow zadel voor mijn paard aangeschaft want volgens de wow fitter is er niks beter en het zadel wat ik had was uiteraard waardeloos.
Het wow zadel heeft ondanks drie bezoeken nog geen dag goed gelegen( 1e bezoek gratis maar daarna ga je aardig leeglopen). Gelukkig paste het zadel wel op het paard van mijn dochter... pffff dat was een geluk. Ik ben nu op zoek naar een pompje, wie heeft er eventueel eentje of waar kan ik ze kopen.
Ik weet inmiddels wel als ik wat mensen hoor dat wow ook niet altijd passend te krijgen is op ieder paard.
Jammer dat je bij aanschaf die garantie niet krijgt.
Verder vind ik het wel een zeer fijn zadel om op te rijden.

gelderspaard

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:20

p.s. ik bedoel uiteraard bij aanschaf word gezegd dat ze het zadel passend krijgen, maar je bent dan zo onder de indruk en je moet zo wennen aan je zadel, dat als je zegt hij ligt niet goed... krijg je als antwoord rijd er eerst maar eens mee want je paard gaat veranderen en hij loopt nu zonder zadeldruk enz,enz dan zal je zien... als ik alles toen wist wat ik nu weet had hij gelijk kunnen vertrekken met het zadel erbij. maar nogmaals als het wel goed past is het een zeer fijn zadel.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:20

Even een vraag als jij zelf capabel genoeg bent op het zadel afte stellen waarom ben je dan accoord gegaan met een nieu passend zadel???

Wat ligt er niet goed wat heb je voor paard en wat voor zadel?

gelderspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:31

Hallo,
Het gaat er hier niet om of ikzelf capabel ben, bij aanschaf word eerst je oude zadel volledig afgekraakt, dan het wow gebeuren verheerlijkt, nogmaals als je het voor de eerste keer op je paard legt en er zelf ook nooit op gereden hebt, kan je ook niet gelijk oordelen, maar ga je op de DESKUNDIGHEID van de verkoper af toch?
Volgens mij is dat een vrij normale reactie van de meeste mensen, want tsjaa ze zullen het immers wel weten.
Als mijn paard eventueel afwijkend zou zijn hadden ze dat toch direkt kunnen vaststellen en niet eerst een zadel verkopen neem ik aan ;)
Maar nogmaals op het paard van mijn dochter ligt en rijd het wel super.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:36

Ik weet niet wie jij als fitter hebt maar ik heb dat nog nooit gehad, geen zadel werd afgekraakt het paard werd ruim schoots bekeken zowel in stand als in beweging op gemeten etc.

Kwa het eerste x rijden dan voel je wel of het goed ligt, schuift, knijpt etc? Verder kijk ik altijd hoe het ligt voel ik onder het zadel als ik dr op zit of het niet te veel zakt op de schoft.

Maar heb je het zadel nieuw aan geschaft of tweedehands? Wie is jullie fitter ook voor andere mensen een bericht met zo weinig info kan een ander alleen maar in de war brengen :)

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:00

Marjolein, bij is er toch los aan de longe naar je paard gekeken hoe zijn bewegingen zijn?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:21

Bij mij is B los geweest en aan de longe om de bewegingen te bekijken :j

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:30

Toen ik mijn wow kocht is er verteld dat het niet altijd passend gemaakt kan worden. Gelukkig ligt het uitstekend, maar erg vervelend als dat uiteindelijk niet het geval is. Ik kan me voorstellen dat je vertrouwd op een fitter.
Ik zou wel voorzichtig zijn met het zelf afstellen van het zadel, het luistert mijn inziens heel nauw wat je veranderd.
Maar goed dat is mijn mening ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:39

Bij mij ook inderdaad paperboy :j

er is altijd gezegd dat er paarden zijn waar het niet op zou passen voor dat mijn ruin is bekeken.

gelderspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:21

Hallo,
Juist, mijn vorige zadel schoof naar voren, nou dat probleem zou met dit zadel absoluut niet meer zo zijn.
(p.s. nieuw gekocht). Maar waar het mij omgaat eerst duur kopen dan een controle bezoek gratis maar daarna, dan gaat de teller lopen.... moest teneinde maar een ander singelsysteem nemen a €175,00 maar men wist dan niet zeker of het probleem was opgelost! Ik mag toch verwachten dat men het zadel passend krijgt als ik het koop anders moeten ze zeggen nee ik verkoop het niet op dit paard. en niet een paar honderd euro verder en nog geen pas garantie!
En ik wil niet negatief over de wow overkomen maar het is niet voor ieder paard een toppertje en het zou wat sportiefer zijn als men dat bij aanschaf eerlijk zegt: ik weet het niet, vooral als je een probleem had en men dus wist waar naar te kijken toch?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:39

ja maar dat is dus ook wat hier gezegd wordt gelders paard, die verantwoording ligt bij de verkoper . als je fitter iets niet goed vind liggen hoort hij \zij te zeggen dat t niks wordt en dat hij\zij je niks kan verkopen.
net zoals andere zadels niet op elk paard passen passen wows niet op alles paarden. dat ligt dus niet aan de wow maar aan de verkoper

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:14

Inderdaad en gewoon aangeven dat het niet werkt zonder naam fitter en of meer info over je paard en wat is is aangemeten kan ook niemand helpen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:38

Gelderspaard, ik snap je wel hoor ! Je mag er toch vanuit gaan dat een fitter kan zien of het wow zadel goed passend is voor je paard !

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:43

precies maris, en die fitter hoort zo eerlijk te zijn om het goede advies te geven. :o maar is het niet net zo met de gewone zadels...[bijft t zelfde verhaal vind ik. ] maar idd sommigen doen of de wow voor iedereen het ei van columbus is,dat is het dus echt niet

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:47

ik vind het zeer kwalijk als je opmerkingen worden afgedaan als 'je moet er aan wennen' en dan later blijkt dat het toch niet oke is, dat jij dan een probleem hebt. Is niet conform burgelijk wetboek volgens mij waarbij de fitter als professional wordt gezien en jij als 'leek'
Als je paard fors veranderd (en wat is fors??) dan kan het natuurlijk wel leiden tot problemen met de passing en dan is het ook logisch dat je zelf opdraait voor de kosten, echter ik zou als detaillist (wij hebben een fietsenwinkel) ook dan nog wel een stukje service bieden, maar ja dat geldt blijkbaar niet voor iedereen. Uiteindelijk kan het ook niet meerdere aanpassingen (bij verandering omstandigheden zoals paard zijn bespiering etc) voor rekening van de fitter worden vereist lijkt me.

Maar ongelooflijk balen als je dit overkomt

gelderspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:38

Hallo,
Ik heb even het begin gelezen en je mag geen namen van fitters noemen,aan mijn maten weet je ook niks, het gaat over de ervaring met een wow zadel. Nou zoals bekend ikzelf een minder prettige ervaring ( ben gestopt want eindeloos euros erin blijven stoppen zonder garantie heeft geen zin toch?) maar mijn dochter rijdt er super op.We hebben gewoon geluk dat hij op dit paard wel goed past.Ik rijdt nu op een zadeltje demo voor 400,00 super!! (kon me gelukkig een nieuwe wow veroorloven maar had hier dus absoluut geen meer zin meer in)
Laten we even reeel blijven er zijn ook mensen die zich geen wow kunnen permiteren of er hard voor moeten werken en deze mensen moeten niet gaan denken/ geloven dat alleen wow het einde is. Want zoals jullie in de voorgaande berichten ook zelf melde het kost ongeloofelijk veel geld die pompjes lucht en aanpassingen, en dat word bij aanschaf niet echt verteld anders zaten jullie ook niet te klagen toch?
P.s De veranderingen van het paard stonden geheel los van het schuif probleem, dat was het probleem ook niet.
Let wel dames en heren ik wil gewoon een open en eerlijke discussie zodat iedereen ook de voor en tegens van een wow weet en met name de nieuwe kopers.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:21

Mij hoor je niet klagen. Voor mij is de wow de beste keus ooit geweest, en ik heb geen gangbaar paard. Noordzweed vollop in de groei ietwat weke rug en in korte tijd 5 boommaten gegroeid. Ik had in nog geen jaar tijd met gewone wolzadels al twee keer een nieuwe moeten aanschaffen. Voor mij is het zadel het allerbelangrijkste wat je voor je paard koopt en net zo belangrijk een goede fitter. Persoonlijk vind ik het luchtaanpassen dus de zadelcheck een normale prijs. Bij een wolzadel was ik ook reiskosten en evt. bijvullen kwijt en dat was ook niet altijd goedkoop. Ik vind dat een wowzadel veel fijner en preciezer af te stellen is als een ander zadel.

En ik wist voor ik de wow had gekocht al precies wat lucht bijvullen zou gaan kosten.......dit staat gewoon bij de fitter op de website . Net als reiskosten, en andere onderdelen voor je zadel;) .
Als je je goed laat informeren en even rond googled voor tot koop over te gaan zijn dat soort dingen geen verrassingen meer......

Hier een heel tevreden wowbezitter dus :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:21

gelderspaard schreef:
Hallo,
Ik heb even het begin gelezen en je mag geen namen van fitters noemen,aan mijn maten weet je ook niks, het gaat over de ervaring met een wow zadel. Nou zoals bekend ikzelf een minder prettige ervaring ( ben gestopt want eindeloos euros erin blijven stoppen zonder garantie heeft geen zin toch?) maar mijn dochter rijdt er super op.We hebben gewoon geluk dat hij op dit paard wel goed past.Ik rijdt nu op een zadeltje demo voor 400,00 super!! (kon me gelukkig een nieuwe wow veroorloven maar had hier dus absoluut geen meer zin meer in)
Laten we even reeel blijven er zijn ook mensen die zich geen wow kunnen permiteren of er hard voor moeten werken en deze mensen moeten niet gaan denken/ geloven dat alleen wow het einde is. Want zoals jullie in de voorgaande berichten ook zelf melde het kost ongeloofelijk veel geld die pompjes lucht en aanpassingen, en dat word bij aanschaf niet echt verteld anders zaten jullie ook niet te klagen toch?
P.s De veranderingen van het paard stonden geheel los van het schuif probleem, dat was het probleem ook niet.
Let wel dames en heren ik wil gewoon een open en eerlijke discussie zodat iedereen ook de voor en tegens van een wow weet en met name de nieuwe kopers.

Kan je eens een foto van je paard hier neerzetten, van de zijkant genomen. Hebben we een beeld van je paard.
Wat voor een zadel lag er overigens eerst op?

Ik heb overigens nog steeds tevreden over mijn wow. Nu heb ik wel een erg moeilijk model paard om een zadel op goed te krijgen.
1. Verschillende schouders, waarbij de bolle schouder verder naar achteren ligt.
2. Lang doorlopende schoft die ook nog eens erg breed en hoog is en na de schoft is ze ook heel erg breed.
3. Rond geribd
4. Singelgroeve ligt ver naar voren.
5. enorm veel beweging in de rug en achterbeen.
6. een ontzettende miep van een merrie die niets accepteert.
Laatst bijgewerkt door Schangah op 30-11-11 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:24

Ben ik ook benieuwd naar shangah en ook de specificatisch van de wow we zijn hier om te leren.

Helaas is de begin post zo aan gepast dat we nergens meer over mogen praten behalve evt ervaringen......

_Vienna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:35

Wat zouden jullie kunnen zien aan een foto van dat paard?!? Van een foto kan je toch niks zien, als dat zo was zouden de fitters ook wel thuis kunnen blijven.. Je ziet op een foto toch niet hoe een paard zich beweegt en dergelijke? En waarschijnlijk heeft gelderspaard niet zo'n moeilijk geval als jou, shangah, anders zou ze dat er waarschijnlijk wel bij vermelden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:36

Je kan de bouw beoordelen of er evt scheefheden zijn etc, je kan van een foto best wat info op doen waar anderen weer van kunnen leren :j

_Vienna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:18

Ja maar als jullie van een foto kunnen zien of een paard scheef is, dan kan gelderspaard zelf ook in het echt beoordelen of het paard scheef gebouwd is. En als een paard scheef gebouwd is kan je niet van ieder zadel verwachten dat het passend te krijgen is. Maar als dat het geval was, zou gelderspaard dat er wel bij hebben gezet. Maar ik denk dus dat het paard van gelderspaard gewoon recht gebouwd is, het zadel toch naar voren schoof, en daarom tot een negatieve ervaring kwam. En misschien is dat ook de reden waarom gelderspaard geen foto van het paard plaatst of een nadere beschrijving geeft, omdat er aan het paard niks mankeerd, maar er gewoon geen passende wow te maken was. Je moet toch per paard kijken of een zadel goed ligt of niet. Ook al zou een paard op het paard van gelderspaard lijken, dan nog kun je niet gelijk zeggen dat wow bij dat paard niet goed werkt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:27

Ik denk dat de bokker zelf ook wel kan uitleggen waarom ze geen verdere info wil geven :j

Door ervaringen delen kunnen we enkel en alleen maar leren en wie weet heeft een andere bokker ook een soort zelfde probleem maar accepteerd dit omdat die het niet herkend. Als iedereen enkel hier zal zeggen het ligt niet lekker . dan is bokt snel afgelopen juist een frisse blik kan heel fijn zijn.

Daarbij een ervaring delen zonder enige informatie kan natuurlijk heel fijn zijn maar een andere bokker heeft er niet veel aan. Als we wel duidelijk aangeven wat het probleem is wat de bouw van het paard is etc wie weet kan een ander hier nog info uit op doen :D Wie weet zijn er met de desbetreffende fitter wel vaker zulke problemen en is het oplossen veel simpeleren dan verwacht.

Wat voor kussens heb jij nu shangah???

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:33

Van mijn fitter heb ik ook begrepen dat een wow niet altijd passend is te krijgen op elk paard. Jammer dat Gelderspaard een foutief advies heeft gekregen en gelukkig dat het nog goed ligt op haar dochters paard. Maar dat ze het als mindere ervaring wegschrijft, vind ik begrijpelijk. Ze had liever een eerlijk antwoord ontvangen dat het niet zou lukken een wow op haar paard passend te krijgen. Je kan gewoon pech hebben dat een wow niet op je paard past, echter ik vind het wel de veratnwoordelijkheid van de fitter om daar een eerlijk antwoord over te geven ook al gaat dat ten koste van diens omzet

_Vienna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:52

Het gaat er bij gelderspaard volgens mij helemaal niet om dat de fitter onkundig is oid, maar gewoon dat een wow zadel niet voor elk paard wow is. En ze heeft niet alleen gezegd dat het niet lekker ligt, maar dat het zadel naar voren schuift. En dat heeft geen verdere uitleg nodig hoop ik..