Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)

Francis schreef:Te herkennen aan de kale-boom-met-bijzettafel maar wel met rijkelijk versierde 'skirts'.
Er stond helaas nergens duidelijke omschrijvingen bij in het engels dus ik ben maar gewoon voor de mooie plaatjes gegaan, is ook al leuk.
Francis schreef:Dat westernzadel is een Mexicaans Charro-zadel. Te herkennen aan de kale-boom-met-bijzettafel maar wel met rijkelijk versierde 'skirts'.

bedankt voor je aanbod iig
het zadel spreekt me zeker aan! Hoewel het belangrijkste uiteraard het comfort is. Over die berberzadels, niet te snel gejuicht, dat zijn namelijk die verschrikkelijk oncomfortabele zadels die het paard vaak met een bloedende rug achterlaten
maar voor 180 dinar kan je op zich het risico nog wel nemen natuurlijk, anders heb je zoals Wenda zegt een mooie decoratie voor in huis
haha je komt zeker niet naar Tunesie vliegen om de maten op te nemen voor een zadel
wat leuk dat je ook op wat berber-arabieren bent gestuit, ik ben helemaal weg van berbers en berber-arabieren, zulke gevoelige aanhankelijke dieren
en ook goed voor endurance! Daar doen ze hier ook aan trouwens, helaas wordt hier in het zuiden niet veel georganiseerd en respecteren de meesten de DA eisen niet en worden daardoor gekwalificeerd.. 
maar idd, ook ik kreeg een nogal vervelend gevoel 'derriere' van die zadels... En de wonden op de ruggen van de paarden zijn echt te erg soms.. Als die zadelmaker nou wat beters kan maken zou het misschien wel interessant zijn, voor die prijs kan je het wel een keer proberen natuurlijk
zwaar leven!Huertecilla schreef:Francis schreef:Hier nog een, zie je ook de knop bekleed met metaal, iets wat je veel ziet bij deze zadels
..én compleet met een stuk veelzijdigheidsgereedschap
lakshmi schreef:Nu zijn het er nog tien, eerst dertien (!!) maar drie hebben het dus helaas niet overleefd.. Was ook voor moeders wel erg veel.. Met deze tien gaat het goed, ze liggen de hele dag te piepen, drinken of slapenzwaar leven!
Francis, wat jammer, die vrouw van Hipica zou langs komen? En Ben is ziek geweest? Gaat het nu weer beter?
Dat wordt wat over een dikke maand
Francis schreef:Tja, ze had griep dus daar kan ze ook niet echt wat aan doen... Komende week gaat het em ook niet worden omdat ik nu zelf te druk ben voor de SinterklaasTREC dus 't wordt op z'n vroegst de week er na. Ach, ik zit er voorlopig toch nog niet op dus 't heeft geen haast. 't Was ook meer omdat ze nu een tweedehands zadel te koop heeft wat een goede kans van passen heeft. Anders wachtte ik er nog wel even mee.
Hmm, ik moet me toch maar es gaan verdiepen in die AM. Succes en sterkte d'r mee.
We voederen toch al veel hooi bij vanaf de late zomer, dus het komt er voornamelijk op aan om dat op een veilige manier te doen. Verder 2 schaapjes er bij, die eten o.a. de afvallende bladeren.