nieuwste wintec!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:14

minouesmee schreef:
Oké, want ik hoor van sommige mensen dat ze echt heeel slecht zijn.

Ik heb de wintec 500 sinds enige tijd. Prima zadel hoor. Bevalt goed.

minouesmee

Re: nieuwste wintec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:15

Oké, iemand een idee of EJ bruine springzadels heeft van wintec?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:50

sorry daar kan ik je niet mee helpen.
Maar algemeen kan ik wel zeggen dat Wintec prijs-kwaliteit in verhouding is en dat Wintec al jaren ervaring heeft met kunststofzadels. Dus ik heb liever een nieuwe Wintec van 400 euro dan een nieuw lederen zadel van 400 euro.
Uiteraard heb ik wel weer liever een goed tweedehands merkzadel voor 400 euro mits het past op mijn paard. maar om je maar duidelijk te maken dat je niet meer kwaliteit en comfort voor eenzelfde nieuwprijs kan verwachten.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:32

Hoe wissel je de boom bij de 500? Want ik zie de boom heb de schroeven los maar geen idee hoe ik hem er uit krijg? Filmpjes die ik vind zijn van de oude zadels...

edit heb het zadel al een week maar nog niet kunnen testen omdat ik het niet voor elkaar krijg!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:43

Ik weet t zelf niet want bij mij heeft de zadelmaker t gedaan. Maar ik weet wel zeker dat t meerdere malen op bokt besproken is. Dus even goed zoeken, ook in dit topic. succes!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:56

Heb je een nieuwe versie?
Bovenop draai je die twee ringen los waar je een bokriempje aan vast kan maken.
Dan kun je hem voldoende openen aan de onderkant om daar schroeven los te halen. Het is al even geleden dat ik het heb gedaan, maar ik vond het erg makkelijk gaan.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:58

die twee ringen heb ik los, de kleine schroefjes heb ik los. Schroeven aan de onderkant zijn ook los..
Alleen ik kan nog steeds niet bij mijn boom..Ik snap niet welke stukken "los" moeten val elkaar en het voelt ook nog niet "los" * begint ondertussen aardig gefrustreerd te raken*

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:59

Je moet zeg maar de zweetbladen eraf trekken, heb je dat ook gedaan? Dat de boom echt vrij ligt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:00

dus dan heb je zeg maar de zweetbladen en het bovenste deel zeg maar de zitting, en aan de onderkant losse kussen? ( voordat ik als een malle begin te trekken) En dan moet je bij de boom kunnen..

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:02

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:04

nee maar het voorste stuk, en die site had ik al bekeken. En daar zit het er inderdaad heel gemakkelijk uit...
maar ik krijgen de delen gewoon niet van elkaar..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:04

Oooooooooooooh YEs ik heb hem, moest wat meer brute kracht gebuiken :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:06

omg nou die de 2de schroef hiervan weer vastgedraaid door een of andere hulk...*grom*

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:54

Hij paste perfect..! ligt heel mooi op mijn paard genoeg schouder vrijheid en hij ligt mooi stabiel. Ik moest er zelf wel erg aan wennen, de beugelophanging zit een stuk verder naar voren. Verder wil ik denk ik toch nog flexiblocks hebben voor wat extra steun. Ik heb dit zadel nu gekozen omdat ik al 2 leren heb gehad en die paste al niet meer, diertje veranderd gewoon te veel. In de tussentijd kan ik mooi doorsparen voor een Hulsebosch..

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:24

ik heb de nieuwe wintec pro dressuur met cair, nadat ik met een WoW zadel mijn paard zn rug in de prak had gereden...........(aangemeten door een gerenomeerd wow passer) Hij ligt heel mooi, breed kussenkanaal, draagt overal, en mijn paard is er erg tevreden mee. Voor mij voorlopig geen duur zadel meer. De Wow was niet het eerste dure zadel wat ik had voor dat paard. Ik heb er ook de wintec singel met cair bij, omdat mijn paard nogal gevoelig is met aansingelen. Hij is nu echt een stuk relaxter.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:26

Citaat:
ik heb de nieuwe wintec pro dressuur met cair, nadat ik met een WoW zadel mijn paard zn rug in de prak had gereden...........(aangemeten door een gerenomeerd wow passer) Hij ligt heel mooi, breed kussenkanaal, draagt overal, en mijn paard is er erg tevreden mee. Voor mij voorlopig geen duur zadel meer. De Wow was niet het eerste dure zadel wat ik had voor dat paard. Ik heb er ook de wintec singel met cair bij, omdat mijn paard nogal gevoelig is met aansingelen. Hij is nu echt een stuk relaxter.

Jeetje WOW is dan toch niet zo WOW als er wordt beweerd :O

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:34

@ randie, ja voor sommige paarden wel hoor, maar blijkbaar werkte het voor mijn paard niet, mijn dierenarts/osteopaat vond het ook niet zo'n goed idee. Ik was inderdaad heilig van overtuigd dat de Wow alles zou oplossen, maar het probleem is erger geworden gek genoeg...... Nu met de Wintec gaat het , tot nu toe, goed. Ik had ook een 17" wow, die had een erg kort draagvlak, de wintec 17" is langer en past gewoon mooier ;-) En aan het paard te merken, vind hij het ook fijner.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:36

Ik vind de WOW zadels zelf spuglelijk en super duur. Als mijn paard uitgegroeid is ga ik voor een hulsebosch zadel en tot die tijd blijf ik rijden met mijn wintec die echt perfect ligt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:31

Dag bokkers!

Ik ben zelf ook dramatisch op zoek naar een wintec pro Dressuur 500 (of die met contourblock).

Zelf hebben wij 1 veelzijdigheidszadel van wintec en die bevalt me prima!

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:37

ik heb ook een wintec 500 dressuur, boom is op maat gemaakt voor mijn pony's rug.
hij zit heel lekker en hij is echt perfect voor mijn pony. :D

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:13

Ik heb een wintec 500 VZH, ook de nieuwe geloof ik. Vind het een prima zadel, al ga ik toch op en leren over als mijn paard uitgegroeit is denk ik :P

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:52

Ik heb ook de nieuwe Wintec 500 dressuur voor mijn jonkie. Zadel ligt erg goed op hem en zit ook erg fijn.

Maken jullie je zadel gewoon schoon met water en zeep of met die speciale zadelreiniger van Wintec? Er zitten namelijk een paar moddervlekken op mijn zadel die ik er met gewoon water niet af krijg, dus moet even wat andere manieren proberen. Ben benieuwd hoe jullie dat doen?

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:33

ik was aan het denken voor een wintec veelzijdigheid zadel
het aller nieuwste model maar ik heb een smal paardje met wat schoft
ik laat er zowiezo een zadelmaker naar kijken voordat ik het ga kopen
maar denken jullie dat het zadel kan passen?

groetjes!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:12

Citaat:
speciale zadelreiniger van Wintec?

Ik deed het altijd met warm water, maar heb sinds kort dat spul gekregen en dat werkt toch wel
wat beter :). Water en zeep deed ik nooit.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:16

Hier nog een hele tevreden klant van Wintec :Y) .
Ik heb de wintec 500 en ben echt super tevreden :j , vind hem ook stukken fijner liggen en zitten dan het oude model 2000.
Helaas staat mijn paard nu met een peesblessure dus hij hangt nu ongebruikt thuis -O-