Kwetal schreef:Nala schreef:Heeft iemand toevallig een link van een drukverdelende test van ghost?
Zou graag wat meer inlezen over de drukverdelende werking, aangezien je helaas toch nog vaak hoort dat boomloos de druk slechter verdeeld dan met boom.
Daar is geen link naar - maar als het goed is heeft BuitenZinnig wel de gegevens. Het is destijds in Duitsland getest, met computer, diverse ruiters en paarden etc. Maar niemand zal mij (in dit geval) op mijn "blauwe"![]()
ogen geloven als ik zeg dat die test prima was.
Maar dat mensen er extreem lange en zware endurance ritten mee uitrijden met allemaal duimpjes omhoog voor de conditie van de rug van het paard helpt misschien wel???![]()
Ik wil hier graag aan toevoegen dat wanneer de ruiter ongewoon slecht rijdt, alle beschermingsmiddelen niet helpen.De mensen die in staat zijn een Tevis, Tom Quilty, Big Horn - en noem maar op - te volbrengen, kunnen over het algemeen goed rijden en zijn zeer gebalanceerd.....
Dat klopt natuurlijk. Ik ben geen fantastische ruiter, maar heb het gevoel dat ik mijn pony in ieder geval niet in de weg zit. In principe kan ik haar zonder problemen ook zonder zadel rijden, als idee van mijn zit. Alleen schrikt of struikelt ze nog wel eens op de onoverzichtige en onverharde wegen hier, dus soms is een zadel toch wel fijn. Buiten het feit dat het voor de rug beter is, natuurlijk.