De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:42

Ik vind die equilibrium net te stug voor schiefels. Zijn wel zachter dan een harde schaal, maar ik gebruik dan toch liever van die lemieux mesh brushing boots. Rij overigens alleen dressuur, dus kan me voorstellen dat je met springen wel iets stevigers wilt en het dan kiezen is tussen 'kwaden'.

manic

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 14:47

Ja dat is wel waar., zou eventueel wel wat kunnen schuren. Gelukkig is dat bij mijn paard helemaal niet het geval.

Ik heb ook een stel mesh peesbeschermers die helemaal rondom sluiten met roepies/drukkertjes en die liggen er ook mooi omheen. Daar doe ik dan het bovenste riempje 1 gaatje losser.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:56

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 22:46

Bovenstaande lijken mij ook fijn, vooral de middelste wekt mijn interesse. Ben ook benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.

Heeft iemand misschien fijne tips voor beschermers voor de achterbenen die goed luchtdoorlatend zijn en waar de benen nauwelijks warm onder worden? Het liefst geen standaard brushing boots maar iets met een steviger materiaal voor het strijken.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 22:57

manzano schreef:
Ik ben ook weer verder aan het zoeken voor beschermers en kwam bij toeval een paar varianten tegen van KM Elite. Ik lees er eigenlijk niks over in dit topic, maar ze lijken me wel fijn. Kent iemand dit merk en wat zijn de ervaringen? Zo op het oog lijkt het me wel wat.

Cross-beschermers: https://www.prohorse.shop/nl/km-elite-p ... -voor.html
[ Afbeelding ]

Brushing Boots: https://www.prohorse.shop/nl/km-elite-p ... -boot.html
[ Afbeelding ]

Peesbeschermer: https://www.prohorse.shop/nl/km-elite-p ... -boot.html
[ Afbeelding ]

Wederom de peesbeschermer alleen in full zo jammer dat er geen cob bestaat.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:05

Mag ik jullie advies even vragen?
Ik ga binnenkort op gymnastiek les, waarbij dus cavaletti’s en lage sprongetjes zullen genomen worden.
Ik zoek daarvoor geschikte peesbescherming, maar omwille van een schiefel aan de binnenzijde van zijn voorbeen weet ik niet goed wat te nemen.
De beschermers moeten dus zacht zijn aan de binnenkant, maar met extra stevige bescherming aan de pezen, daar hij ooit een peesblessure heeft opgelopen in de weide (volledig genezen hiervan, maar ik neem liever geen risico moest hij toch aantikken).
Komt nog eens bij dat ze beschikbaar moeten zijn in maatje cob (of kleine full).

Tijdens de dressuur loopt hij met:

https://schockemoehle-sports.com/en/Boo ... 01-00028.1

Maar ik zou liever afstappen van de 3 aparte sluitingen.

Enige suggesties door ervaring?

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:46

Afbeelding

Iemand ervaring met bovenstaande beschermers?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 11:06

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:57

Hier de Motion flex en heel tevreden over.
Vind de snugboots niet fijn door die gespen. Vooral in de winter met koude handen ellende

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 21:15

Ik vind de brushboots van Lemieux (of soortgelijk van andere merken) heel erg fijn en mooi zitten. Alleen ze slijten allemaal vrij hard imo, terwijl mijn paard weinig strijkt/aantikt. Ze slijten altijd bij het stiksel onderaan, die zijn altijd zo doorgesleten.

Nu zit ik te kijken naar de Stübben Airflow beenbeschermers, de Air Flow Training Boots van Schockemöhle Sports of de Equilibrium tendon boots.

Die van Stübben lijken mij hetzelfde slijten als de brushboots van andere merken, een harde schaal zoals Schockemöhle heeft ivm lucht doorlaatbaarheid eigenlijk niet de voorkeur en van de Equilibrium heb ik vroeger de All Sports gehad en die vond ik niet fijn. Die draaide erg, maar dit is natuurlijk wel een ander model.

Iemand nog een ander goed idee, of ervaring met een van deze beschermers?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 21:18

Ik heb nu gewoon de standaard peeskappen van BR, dus geen ervaring met andere kappen.
Ik gebruik ze alleen met rijden / longeren.
Net gelezen dat kappen behoorlijk warm kunnen worden, dus wil nu graag andere aanschaffen die niet warm worden.

Ik lees positieve verhalen over de Gatusos Air?
Zijn er nog meer kappen waarbij de pezen niet warm worden? Of deze gewoon halen? :)

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 15:13

xMyrth schreef:
Ik heb nu gewoon de standaard peeskappen van BR, dus geen ervaring met andere kappen.
Net gelezen dat kappen behoorlijk warm kunnen worden, dus wil nu graag andere aanschaffen die niet warm worden.

Zijn er nog meer kappen waarbij de pezen niet warm worden? Of deze gewoon halen? :)

Ik las ergens een paar pagina's terug dat het niet echt fijne/veilige beschermers zijn.

Ik ben benieuwd naar die km elite hierboven. Maar is meteen weer zo duur voor een enkele keer :x

Vooral omdat ik een pony van 1,42 heb, wel stevig gebouwd, maarja er is niet veel beschikbaar in haar maar.

SandraS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 22:22

xMyrth schreef:

Ik gebruik voor mijn paard van begaan 1.60 de Gatusos Air in de kleinste maat. Ik ben zeer te spreken over de werking van de beschermers. Geen warme benen, maar wel de bescherming.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 08:22

SandraS73 schreef:
xMyrth schreef:

Ik gebruik voor mijn paard van begaan 1.60 de Gatusos Air in de kleinste maat. Ik ben zeer te spreken over de werking van de beschermers. Geen warme benen, maar wel de bescherming.

Is de kleinste maat ook zo dik? Of niet?
Ik vind de maat groter best dikke forse dingen eigenlijk.

SandraS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 21:56

Ik vermoed dat de dikte van beide maten hetzelfde is.
Ik vind het absoluut niet misstaan.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 16:40

Iemand ervaring met de lemieux motion flex?

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:36

Saaams schreef:
Iemand ervaring met de lemieux motion flex?

[ Afbeelding ]

Ook wel benieuwd naar :j Wel jammer dat ze niet in bruin te krijgen zijn.