Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:21

Ik wacht nu 5 maanden op mijn zadel, hoop dat het snel komt nu.

haasje20

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:16

Hoe is jullie ervaring met het suede? Slijt dat erg snel op het zitvlak of valt het mee...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:24

haasje20 schreef:
Hoe is jullie ervaring met het suede? Slijt dat erg snel op het zitvlak of valt het mee...

Ziet er heel mooi uit. Maar niet geschikt om in de regen te rijden.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:28

PaysBas schreef:
haasje20 schreef:

We hebben een binnenbaan dus dat scheelt.. Maar slijt het erg snel? Ik verwacht niet dat het zo mooi blijft als dat het in het begin is, maar ik weet niet goed wat ik kan verwachten verder

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:31

haasje20 schreef:

Slijten valt wel mee. Het wordt op een gegeven moment gewoon glad leer. Ik vind dat wel jammer voor het plaatje maar erg is het niet.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:21

haasje20 schreef:
PaysBas schreef:
["haasje20"]

Quote van Haasje20
We hebben een binnenbaan dus dat scheelt.. Maar slijt het erg snel? Ik verwacht niet dat het zo mooi blijft als dat het in het begin is, maar ik weet niet goed wat ik kan verwachten verder[einde quote van Haasje20

Mn max qua quote gebruik was op vandaar de creatieve oplossing
En wedstrijden rijd je niet in het outdoor seizoen?

Spijtig genoeg moet ik idd de andere bokker bijvallen dat de suède idd vlot kaal wordt wat ik ook gezien heb bij andere modellen met suède zitting.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:25

De bedoeling is net dat het zitvlak gewoon leer wordt. Dat werd mij van bij het begin mee gegeven. Ik heb daar eigenlijk geen enkel probleem mee.

Justxrobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:17

KellyDV schreef:
Horseware schreef:
Ik heb vanwege lage rugklachten (ik kon niet meer rijden op mijn AB en Schutte zadels zonder vreselijke rugpijn aan het eind) een Flight besteld. Ik rij er nu al maanden op (op een tijdelijk zadel) en ik heb amper tot geen last meer van mijn rug *\o/*
Ik wacht alleen al heel lang op mijn zadel. Was hij eindelijk geleverd, was het een verkeerd model -O-

Heeft iemand hier foto's van een bruin Custom zadel? En heeft iemand enig idee welke beugelriemen, singel en hoofdstel dezelfde kleur bruin hebben als de Custom, aangezien ik dat straks allemaal erbij moet kopen?

Heb een bruine, model Advantage :)
Ik heb Custom beugelriemen (alleen geen hoesjes) en een Premiera hoofdstel en frontriem van DV Frontriemen , singel van Fairfax.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Gaaf zadel! Waar heb je die gekocht?

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:40

Izzy19 schreef:
De bedoeling is net dat het zitvlak gewoon leer wordt. Dat werd mij van bij het begin mee gegeven. Ik heb daar eigenlijk geen enkel probleem mee.

Duidelijk :) Dus met gebruik wordt het uiteindelijk gewoon leer ipv suede.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:04

Ik heb een bruin suède zitting op mijn Custom. De rest van het zadel is zwart.
Hier wel een foto van het zadel toen hij nieuw was:
Afbeelding

En dit is 2 maanden terug ofzo, heb het zadel al 2 jaar of 3?
Afbeelding

Ik zal eens zien of ik een betere foto van de zitting kan maken.
Het suède gaat er wel af.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:15

Maar als het uiteindelijk glad leer wordt (en dat dus ook de bedoeling is) wat is dan de reden dat er suède op het zitvlak gedaan wordt? Waarom niet meteen glad leer? :o?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:24

Ik zou er zelf denk ik ook niet voor gekozen hebben, maar ik heb het zadel nagenoeg nieuw gekocht.. dus hij was al in deze uitvoering en pastte mooi op mijn paard en voor mij. Dus ik wilde niet eens maanden gaan wachten op een uitvoering zonder suède.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:49

Het blijft wel iets ruwer volgens mij dan gewoon glad leer. Ik heb het mijne nog maar een paar maand, dus kan nog niet veel meer zeggen.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:48

Heeft iemand van jullie ervaring met gebroken boom en het terugsturen van het zadel naar de fabriek? Hoe lang heeft dat bij jullie geduurt?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:37

Het is niet zo dat het suède slijt of eraf gaat. Het wordt gewoon glad leer. Als je suède schoenen hebt en je poetst dat alsof het glad leer is, wordt dat ook gewoon leer. Waarom ze dan wel eerst als suède gemaakt worden en niet direct als glad leer, ik heb geen idee.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:39

_Anneruth schreef:
Het is niet zo dat het suède slijt of eraf gaat. Het wordt gewoon glad leer. Als je suède schoenen hebt en je poetst dat alsof het glad leer is, wordt dat ook gewoon leer. Waarom ze dan wel eerst als suède gemaakt worden en niet direct als glad leer, ik heb geen idee.

ze zeggen dat het soepeler en net wat stugger blijft als ik het goed heb... vind het in elk geval heerlijk zitten!

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:21

Goedemorgen,
Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen maar ik lees soms wel eens mee.
Ik ben Emily en rij al een aardige tijd heerlijk rond op mijn Custom Icon Flight. Nu is dit paard verkocht en hebben we een nieuw jong paard. De zadelmaker is al een keer langs geweest en gaf aan dat het zadel eigenlijk best goed ligt echter dat zij zelf dit zadel niet voor dit paard had gekozen aangezien haar rug wat platter is. Zij beval aan om later eventueel richting de Constanze te gaan. Nu mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft? En ook of iemand een paard met een wat plattere rug (onder de kussens) heeft en welk zadel je hierbij gebruikt.
Laatst bijgewerkt door PartOulOver op 16-01-18 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:22

haasje20 schreef:

Suede zitvlak zit super! Glijd een stuk minder en zorgt dus voor goede houvast. Het slijt wel iets maar bij mij geen probleem mee gehad, ook niet dat het helemaal glad werd.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:30

Ik heb de Constanze met de flexibele boom. Lag best op mijn merrie. Ze heeft niet meteen een speciaal plattere rug maar is wel iets breder gebouwd en redelijk rond geribd. Zadel bevalt hier prima! Moest ik jou zijn, zou ik voorlopig met je huidige zadel nog even verder rijden aangezien het om een jong paard gaat en zeker als jij zelf ook gewoon echt goed zit op de Icon Flight. Als je paard later zwaarder in de bespiering staat, kan je nog altijd switchen. Hoe vind je je paard zelf lopen onder de Icon Flight? Je kan uiteraard altijd eens de test doen en er een paar keer een Constanze opleggen om te zien of het verschil geeft.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:30

Ik heb de wolfgang omni met wat bredere kussens voor meer draagvlak. Dus niet de kussens onder het zadel maar iets er naast. Werkt echt perfect en lopen er super goed onder!

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:02

Ik heb de constanze nu 2 weken en het bevalt heel goed. Maar ik had er al een keer of 10 mee gereden om te kijken of het wel of niet zou werken. Dat zou ik je dan ook aanraden, gewoon echt een aantal keer goed proberen. Mijn paard is ook vrij rond en daardoor gaan veel zadels schuiven.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 00:04

Ik heb de constanze nu 1.5 jaar en ben echt op en top tevreden. Rijdt er meerdere pony's mee.
De pony's zijn vrij rond en breed en daar past de constanze echt perfect op. Het zadel zit verder ook fantastisch. Hij is nog steeds harstikke mooi om te zien, dus ben er echt heel blij mee.
Nu wil ik voor mijn paard ook een nieuw zadel erbij. Heb nu een wolfgang Solo, maar ik ben er achter gekomen dat hij met een polyflex boom (zoals in de constanze) veel fijner loopt. Nu is de constanze niet helemaal geschikt voor mijn paard (maar hij loopt er wel veel fijner mee als bij de speciaal voor hem aangemeten solo), dus gaan we kijken of de Icon Coda geschikt voor hem is.
Iemand ervaring met de Coda?

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:54

Ik lees al een poosje mee.. vanmorgen de fitter gehad en advies gekregen.
Mijn paard is rond geribt en iets overbouwd. Ik heb een icon coda en icon flight geprobeerd. De flight paste echt super. Paard liep er ook fijn onder

Ik ben nu opzoek naar een flight 17” korte wrongen en medium-wijde boom. Officiële custom boommaat 26-26,5 zou moeten passen

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:48

Ik heb nu een flight gevonden in donkerbruin.. eigenlijk wil ik wel graag een zwarte, maar deze voldoet verder wel precies aan de maten
Hoe combineren jullie je bruine zadel? Verder ook bruin harnachement?

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:22

Mijn zwarte flight 17,5" komt waarschijnlijk te koop met 2 weken. Paard en ruiter zijn het zadel ontgroeid. Straks icon star proberen of toch een fairfax