Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

minka

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:49

Kom hier even binnenvallen, ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuw zadel en hoor wel goede verhalen over AB, kan alleen nergens een indicatie vinden van de kosten voor een zadel, hebben jullie deze voor mij?

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:27

Het goedkoopste model begint volgens mij vanaf 1725 euro,

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:31

Hij was er gisteren om mijn lang verwachte zadel af te leveren.
Helaas is hij weer mee terug,er moet een ander onderkussen onder.
Heb natuurlijk inmiddels een ander paard dan waar het zadel voor besteld was.
Nog maar weer ff geduld dus.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:59

Hoe lang is de wachttijd nu en krijg je standaard een leenzadel? Mijn zadel is echt te krap, daar kan ik geen maanden meer mee blijven rijden.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:04

Als je vraagt om een leenzadel dan krijg je die. Snel een afspraak maken dus ;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:00

Zaterdag komt ie :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:13

Nou lekker dan :( ik heb gevraagd om een spoedafspraak en moet tot 4 juni wachten.... zadel ligt echt scheef na hij bijvullen. Kan gebeuren maar hij kon echt pas 4 juni want hij zat in Friesland en België... kennelijk niet helemaal waar dus.
Wel fijn voor jou dat hij zo snel tijd heeft natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 22-05-13 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:13

leonie87 schreef:
Nou lekker dan :( ik heb gevraagd om een spoedafspraak en moet tot 4 juni wachten.... zadel ligt echt scheef na hij bijvullen. Kan gebeuren maar hij kon echt pas 4 juni... kennelijk niet helemaal waar dus.

Jawel hoor, want mijn afspraak staat al even. :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:16

Ik heb even terug gekeken Leonie en ik heb de afspraak op 10 mei gemaakt, dus moest ook ruim twee weken wachten :j

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:05

Ik kan niet wachten tot mijn nieuwe zadel.. en ik moet nog een aantal weken wachten.. :(

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:05

Hoe lang duurt het tot een besteld zadel afgeleverd wordt?

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:09

zo'n 12 weken..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:21

O dat valt me nog mee, het is ooit weleens langer geweest.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:44

:wave: Mag ik mij hier ook melden? Arno komt volgende week zaterdag bij mij langs om een zadel op te meten.. Ik ben zeer benieuwd, want ik heb de afgelopen maanden heel veel problemen gehad met mijn zadel en heb echt zin om weer aan de slag te kunnen!

Verder was ik benieuwd naar de volgende dingen:
- Zijn er meer mensen die veel problemen met hun vorige zadel(s) gehad hebben, waarbij AB de oplossing is geweest?
- Zijn er mensen die ervaring hebben met inruil van Prestige zadels?
- Zijn er mensen met een donkerblauw zadel?
- Maakt Arno ook donkerblauwe hoofdstellen? (ik vond ergens een oud bericht dat de hoofdstellen alleen in zwart en bepaalde tinten bruin gemaakt zouden worden?)

Ik vind het maar wat spannend allemaal :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:48

Ik heb 3 eigen zadels gehad welke allemaal drama waren en nog 2 leenzadels voor langere tijd om uit te proberen, ook drama. Had een prestige zadel, maar die hebben we niet ingeruild, omdat Arno vond dat hij te weinig terug kon geven voor de staat waar die in was. ;)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:51

maikeltje schreef:
Ik heb even terug gekeken Leonie en ik heb de afspraak op 10 mei gemaakt, dus moest ook ruim twee weken wachten :j

Ik zou het even op moeten zoeken, heb hem iets later gemaakt idd. begreep uit jou post dat je net gebeld had. Verkeerd begrepen dus :). Ik baal wel want ik heb volgende week een clinic en ik zit dus met een scheef zadel dat ik ieder rondje recht moet trekken. Langsrijden kon ook niet want hij was niet thuis :(.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:54

MyWishMax schreef:
Ik heb 3 eigen zadels gehad welke allemaal drama waren en nog 2 leenzadels voor langere tijd om uit te proberen, ook drama. Had een prestige zadel, maar die hebben we niet ingeruild, omdat Arno vond dat hij te weinig terug kon geven voor de staat waar die in was. ;)

Dat geeft moed ;) Ik hoop dat Arno ook mijn paard kan helpen, want ben inmiddels ten einde raad! Mijn vorige zadelmaker is boos weggelopen, nadat ik niet wilde dat mijn zadel scheef opgevuld werd :')

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:15

zal vast goed komen dondeyne :)

ik moet trouwens een hele nieuwe boom.. paard heeft een beetje lastige rug (zo handig!) en de standaard bomen passen niet goed
op het moment wordt deze gemaakt en wordt er een nieuwe zitting op gezet, mijn huidige zweetbladen en onderkussens worden dan later op de nieuwe boom en zitting gemaakt
vind het echt een super service!!

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:49

mijn zadel komt 5 juni :D

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:09

dondeyne schreef:
MyWishMax schreef:

Dat geeft moed ;) Ik hoop dat Arno ook mijn paard kan helpen, want ben inmiddels ten einde raad! Mijn vorige zadelmaker is boos weggelopen, nadat ik niet wilde dat mijn zadel scheef opgevuld werd :')

Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling een zadel scheef op gaan vullen ! zal je paard niet rechter op gaan lopen.

Hier ook goede ervaring met Arno ! ik heb geen AB zadel maar een 2e hands zadel van hem, waar ik niet helemaal mee uit de voeten kon. Hij is 3x terug geweest om het goed te krijgen wat uiteindelijk niet gelukt is. Hij is mee blijven denken met een oplossing en ik heb nog enkele andere zadels via hem mogen proberen. Inmiddels heb ik een passend zadel gevonden !. (ik en paard zijn niet bepaald makkelijk qua zadel blijkbaar :P)

Maar chapeau voor de service !

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:05

Meld me ook even. Heb een prachtig 2e hands Brandtje gekocht en Arno gebeld om te kijken of het passend gemaakt kan worden. Zo niet, dan ga ik 'm denk ik inruilen op een nieuwe. Het ding zit nl. zo onwijs lekker!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:41

Vandaag een zadel gekozen. Heerlijk zadel, jeetje wat een verschil kan een zadel maken *\o/* *\o/* *\o/*

Helemaal blij.

Nu 3,5 maand wachten -O-

Maar heb een fijn leenzadel dus ik kan vooruit, ik kan weer rijden *\o/*

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:16

Aahh zo moeilijk :')

Vandaag Arno aan de lijn gehad of hij ook een zadel kon maken voor mijn 3 jarige pony hengst maar dat eventuele groei rekening mee gehouden kon worden en hij zei dat het mogelijk was om later een andere boom erin te doen..

Nu moet ik een beetje gaan beslissen tussen of aan AB zadel of een Schutte zadel (zadel atelier)
Ik heb al eens op een AB zadel gereden en dat is echt _/-\o_ maar je hoort steeds iets mindere verhalen.. Schutte heb ik 1 keer op gereden maar niet helemaal mijn type maarja je hebt zoveel modellen maar daar in tegen wel weer een super service waar de zadels super liggen op de paarden.. Zijn toch pittige keuzes die je moet maken het is wel even een goede 2000 euro :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:23

Wij hebben ook naar AB en Schutte gekeken, uiteindelijk voor een AB gegaan en echt 0 problemen. Dat was daarvoor wel anders :=

EDIT: En als ik ook maar een klein beetje twijfel heb, dan blijft hij veranderen tot het goed ligt.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:30

MyWishMax schreef:
Wij hebben ook naar AB en Schutte gekeken, uiteindelijk voor een AB gegaan en echt 0 problemen. Dat was daarvoor wel anders :=

EDIT: En als ik ook maar een klein beetje twijfel heb, dan blijft hij veranderen tot het goed ligt.

Oke thanks! Prijs voor een zwart zadel is vanaf ongeveer?

Nog een vraagje tussen door, voor heen kon je op zijn site ook vinden welke type dressuur zadels hij allemaal heeft maar ik zie alleen een rijtje met
veelzijdigheids zadel
Dressuurzadel
springzadel
IJslanderzadels

Ik kan dus dat niet aanklikken al staat met bij dat je ook kon zien welke type dressuur zadels hij had