De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldyc

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 22:18

Voor die ene keer zou ik hem ook gewoon met je normale peesbeschermers buiten zetten.
Ik heb ook nog in deze situatie gezeten met mijn paard, wat hier wel wat hielp, was haar eerst longeren/ rijden (naar gelang dt mocht van de DA) en pas daarna buiten zetten. Dan was ze meer gefocust op eten en minder op rennen omdat ze al een groot deel van haar energie kwijt was.

ELD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:43

Oké, dankjewel allemaal! Ik ga dan toch eventjes proberen met mijn peesbeschermers nu.

En idd ik mag 1x per week longeren dus dan zet ik hem hierna op de weide en dit helpt het beste.

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 23:25

Voor mijn jonkie ben ik op zoek naar peesbeschermers. Van alle beschermers tot nu toe krijgt hij druk plekjes… ik twijfel tussen wel of geen bont. Welke peesbeschermers raden jullie aan? Iemand ervaring met de Kentucky bamboo beschermers?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 23:45

Ik heb de Lemieux brush boots
4kant
Super fijn en soepel
Geen last van plekjes !

Kentucky heeft ook fijne , maar vindt die van LM net wat fijner zitten wat ventilerende stukken in

mirneberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 07:47

lauret schreef:
Voor mijn jonkie ben ik op zoek naar peesbeschermers. Van alle beschermers tot nu toe krijgt hij druk plekjes… ik twijfel tussen wel of geen bont. Welke peesbeschermers raden jullie aan? Iemand ervaring met de Kentucky bamboo beschermers?

Hi!
Ik heb destijds voor mijn jonkie gekozen om GEEN bont te doen. Dit omdat ik toch bang ben voor verhitting van de pezen, en daarnaast de afweging heb gemaakt: waarvoor de functie van het bont nou is.
Het is mooi, het is lekker zacht, maar dat waren mijn enige twee afwegingen voor bont (sommigen hebben paarden die dus idd drukplekjes krijgen, of niet kunnen tegen neopreen, of iets anders, dus die moeten wel, maar ik hoefde dat dus niet). Ik heb dus gekozen voor peeskappen zonder bont, omdat ik de pezen niet teveel wil opwarmen. Snap ook dat niet iedereen die keuze zo makkelijk kan maken, en dus de overweging moet maken om wel bont te kiezen.

Ik ben voor de peesbeschermers gegaan van Equick. Het instap model. Gewoon simpele peesjes, zonder poespas. Ik ben hier ontzettend tevreden over. Ik heb 1 paard, maar gebruik ze al sinds 2019 dagelijks. Ze zijn nogsteeds heel erg mooi en gemakkelijk schoon te houden. Voor mij is dat de investering waard!

Wellicht kun je equick mailen en vragen hoe dat bij hen zit? Misschien hebben ze een regeling daarvoor, of staat er iets over geschreven bij hun product? Wellicht mag je ze uitproberen, volgens mij hebben ze best een goede service! Bij een groter merk als Equick (of een ander groot merk) is dat wellicht het proberen waard?

Hopelijk heb je er wat aan, fijne dag!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:14

Meestal is het ook fleece, helemaal synthetisch en warm...
Hier nog steeds erg blij met de 2xcool beschermers van professionals choice. Is ook 'zacht' en geen neopreen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:36

De gatuso zijn van heel zacht materiaal gemaakt. Zacht in de categorie: makkelijk in te drukken. Ik kan me wel voorstellen dat die fijn vormen. Dus zou misschien de moeite van het proberen waard zijn.

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 00:15

Bedankt allemaal. Ik ga is even kijken.

Vindt het vooral zonde dat ik nu allemaal drukplekken heb die of nog zonder haar zijn of met wit haar..
het nadeel van bont vind ik dat als daar iets van zand in komt, het helemaal lastig eruit is te krijgen. Maar heb nu zoveel peesbeschermers geprobeerd en tot nu toe allen met als conclusie drukplekken…

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:59

Je zou kunnen kijken naar leren beschermers, volledig dus geen neopreen voering. Of lamswol, eskadron had die vroeger wel in het assortiment in ieder geval. Nep bont is toch altijd lastiger maar voor mijn gevoelige paard heb ik onderstaande wel gebruikt naar alle tevredenheid. Zand kwam er in principe bijna nooit tussen en ze zijn gemakkelijk te wassen :j Ze kosten wat maar gaan bij mij al jaren mee met vrij intensief gebruik. De kentucky gebruikte ik elke dag in de winter en de veredus alleen met springen en buiten ritten. 's winters was hij ook geschoren dus was er helemaal niks anders mogelijk. 's zomers had hij wel zonder bont uiteraard.

https://www.dochorse.nl/kentucky-turnou ... AqEALw_wcB

https://hypostore.nl/veredus-peesbesche ... xNEALw_wcB

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 09:06

pol013 schreef:
De gatuso zijn van heel zacht materiaal gemaakt. Zacht in de categorie: makkelijk in te drukken. Ik kan me wel voorstellen dat die fijn vormen. Dus zou misschien de moeite van het proberen waard zijn.

Die van mij kreeg schiefels van die beenbeschermers. Hadden zowel ik als de dierenarts nog nooit meegemaakt, maar kwamen toch echt van het punt waar het elastiek vast zit aan de beschermers.

Duur geintje werden die beschermers met de dierenartskosten...

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:27

Wat vinden jullie de fijnste allround beschermers (voor en achter), voor zowel bakwerk, als duinritten en balkjeslessen?

Folani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:22

Damelza schreef:
Wat vinden jullie de fijnste allround beschermers (voor en achter), voor zowel bakwerk, als duinritten en balkjeslessen?

Ik vind de brushboots van lemieux heel erg fijn voor dagelijks gebruik! Op buitenrit hebben harde beschermers voor mij de voorkeur. Daar gebruik ik nu de crossbeschermers van lemieux voor omdat ik verder geen beschermers met harde schaal heb.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 10:37

Ik stof dit topic weer eens af; ik zoek lichte, zachte beschermers voor de achterbenen met een zachte voering (bont bijvoorbeeld) het gaat om een groot paard met wat grover beenwerk dus denk dat t wel in maat XL moet zijn. Ik had kogelbeschermers van eskadron besteld met echt bont maar die zitten voor geen meter en de rand van de plastic schaal drukt precies op een net genezen wond.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 10:51

Hebben hier mensen ervaringen met de stübben free flex? Hoe bevallen deze? Ik wou de Lemieux motion cool maar zelfs maat m is te lang voor mijn pony.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 11:13

Pallatin schreef:
Ik stof dit topic weer eens af; ik zoek lichte, zachte beschermers voor de achterbenen met een zachte voering (bont bijvoorbeeld) het gaat om een groot paard met wat grover beenwerk dus denk dat t wel in maat XL moet zijn. Ik had kogelbeschermers van eskadron besteld met echt bont maar die zitten voor geen meter en de rand van de plastic schaal drukt precies op een net genezen wond.

Wil je een harde schaal? Anders zou de lemieux brushing kunnen passen misschien?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 12:53

Nee hoeft geen harde schaal te zijn. Als ze aan de binnenzijde maar zo zacht mogelijk zijn en comfortabel voor het paard zijn. Dus geen randjes want denk dat dat druk geeft op de verkeerde plekken. Dan liever voering over de hele binnenkant gelijkmatig :j

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 15:22

xLiez schreef:
Hebben hier mensen ervaringen met de stübben free flex? Hoe bevallen deze? Ik wou de Lemieux motion cool maar zelfs maat m is te lang voor mijn pony.

Ik! Vind ze ge-wel-dig! Voor mijn KWPNer met grove niet al te lange benen past maat L super, benen worden niet warm, mooie harde schaal en ze zitten super stabiel. Ik heb met BF de versie met wol ook maar aangeschaft :')

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:10

Ja ik was natuurlijk net te laat met bedenken dat ik deze wou haha. Dus hoop nog op een kortingscode ergens, dan ga ik maat m gewoon proberen *\o/*

nomieneli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:18

Ik gebruik BR beenbeschermers! Heel fijn en simpel. Mijn paard heeft er nooit last van gehad.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 19:36

Heeft iemand een tip voor dunne smalle maar wel lange benen? Ik heb nu de Harry's Horse Beenbeschermers Air Mesh Pro Voor Zwart geprobeerd. Qua lengte prima maar de schaal is gewoon te groot en de voering komt ook over elkaar heen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 19:41

Snug boots van LeMieux misschien? Voor ons paard met korte brede benen waren ze in elk geval te lang en smal, dus dan zou het bij jouw juist goed moeten zijn :+ De maten staan ook op de site van Lemieux dacht ik

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 14:57

Kidde schreef:
Snug boots van LeMieux misschien? Voor ons paard met korte brede benen waren ze in elk geval te lang en smal, dus dan zou het bij jouw juist goed moeten zijn :+ De maten staan ook op de site van Lemieux dacht ik

Dank voor de tip! Ik ga ze proberen

paard_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 23:50

mavantos schreef:
pol013 schreef:

Die van mij kreeg schiefels van die beenbeschermers. Hadden zowel ik als de dierenarts nog nooit meegemaakt, maar kwamen toch echt van het punt waar het elastiek vast zit aan de beschermers.

Duur geintje werden die beschermers met de dierenartskosten...

Nou heb precies hetzelfde gehad.. Dacht echt de beenbeschermers te hebben gevonden met die (had twee maten en toch voor de grotere gegaan) het voelde super zacht, makkelijk af te spoelen, wel stevig en super cool.. Maar hij kreeg zulke plekken ervan dat ik echt dacht dat hij het stuk had dus ook foto's laten maken, behandeling met laser therapie echt vreselijk.

Dus weer opzoek.. Bij mij moeten ze hoog zijn, zacht en ademend vanbinnen en de nieuwste schiefel zit hoog en meer naar voren dan aan de zijkant waardoor normale BR beschermers daar net niet goed overheen komen helaas.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 08:32

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 08:56

Mijn paard met flinke schieffels en litteken precies op die plek doet het heel goed op de tri zone. En ze zijn super makkelijk af te spoelen.