[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:06

Ik heb al een reactie via PB :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 15:17

Oh jammer!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:21

Ik was je voor, en ga het zadel kopen... sorry Kirsha! -O-

Ik hoop natuurlijk dat de JustAdjust kan blijven, maar mocht hij niet bevallen zal ik als eerste jou vragen, goed? Het zou nl kunnen dat het te veel zadel is voor onze pony en dat het daardoor gaat schuiven. Maar blijft toch kwestie van proberen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 16:47

Jij ook altijd -O-

Grapje hoor :P Wanneer heb je het zadel binnen denk je? Ik wil niet al te lang wachten met bestellen (ik had het liefst al 3x besteld, maar ik wil eigenlijk eerst de Hidalgo kwijt...) dus ik wilde sowieso begin volgende week een berichtje naar pmarena doen. Ik hoop natuurlijk voor je dat het gewoon goed ligt :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:04

Ik krijg achter de schermen nu van mensen de vraag of ik nog meer zadels heb die met korting weg mogen die nog niet op de site staan... :=

Heb even gekeken en op de nominatie om met een korting online te gaan staan:

- Madrid bruin maat 1
- Barrydale zwart-grijs maat 1
- Nevada zwart
- Arizona Nut maat 1

Dus als iemand die toevallig zoekt en ze staan nog niet op de site met korting, geef even een gil misschien heb je dan mazzel :j

Wel weg is weg hoor, dat ik geen gezeur krijg als mensen achter het net vissen :P

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:17

Ships zoek barrydale maat 2

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:53

Niet toevallig een Barefoot Physio of Cavesson neusriem in de aanbieding? ;) haha

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:32

Wat voor maat is de nevada?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 18:57

Die is er toch maar in een maat? Maat 1,5 ofzo?

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:26

Mijn boomloos zadel <3
De foto's zijn van de eerste dag dat ik het zadel heb. Inmiddels ligt het zadel al wat beter :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:39

Wauw, mooi zadel!!

Hier nog eens mijn Barrydale (maat 2 waar zovele op jaloers gaan zijn :P)

Afbeelding
Afbeelding

Ben er zeer tevreden van en zit echt als een salon! <3
Ik zou alleen graag mijn andere gewone dekjes willen gebruiken dus ben ik nog op zoek naar een goede half pad om eronder te leggen :) Kwestie van ook meer afwisseling te hebben.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:06

Mooi zadel xRiannex, welke is dat? En lijkt het zo of staat je martingaal zo strak afgesteld?

En die Barrydale...blijf ik ook mooi vinden, maar vind het wel veel zadel op kleinere paardjes,door de langere zweetbladen...
Laatst bijgewerkt door darkadia op 24-06-15 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:12

Hihi, ik heb een tijdje met een barrydale gereden, op zo'n zelfde soort pony (Lilianne heeft haar vandaag gezien!) Ik vond het niet heel fijn zitten: veel te breed. Met echt dressuurmatig rijden vond ik het al niet echt wat, maar met lange ritten kreeg ik last van mijn heupen omdat je zo breed zit..

Maar vandaag heb ik verschillende zadels geprobeerd met Lilianne! Als eerste een ghost Quilty picollo: die zou weleens goed kunnen passen bij de combinatie. Mijn pony en ik zijn best (erg?) klein.. Eerst de Quilty (toch? zonder zweetbladen) en dat zat helemaal niet zo verkeerd! Merkte wel dat ik voor mezelf net te weinig steun had. Icm mijn evenwichtstoornis, voelde het niet zo heel vertrouwd, maar dat kon ook een kwestie van wennen zijn. Toen de Roma, wel een maat 2, maar het ging om de zweetbladen: dat voelde idd beter! En het zat de pony nog steeds niet in de weg, want helaas wel vaker een probeem is.

Toch nog iets van Barefoot getest, de RWC Dressage: superfijn zadel! Lijkt wel erg op wat ik al heb maar dan een boomzadel. Ik vond het dus ook lekker zitten, maar dat kon ook goed komen omdat het vertrouwd zit: wellicht als ik gewend ben aan een ghost, dat ik dit juist fijner vind zitten?

En na twijfelen, toch nog een barefoot geprobeerd: de Lexington. Deze zat heel breed, een heel verschil! Ik wou alweer afstappen, maar toch een klein stukje gedraafd (naar de plek waar ik afstapte, echt maar een paar passen) en toen wist ik het zeker: zo'n zadel is niks voor mij.

Toen was ik dus helemaal blij dat ik zoveel verschillende zadels achter elkaar kon proberen, want dat kun je tenminste echt vergelijken en verschillen voelen.

Heb zelf maar 1 foto gemaakt, de rest is met een andere camera gemaakt:
De Ghost Firenze, dus zonder zweetbladen.

Afbeelding

(Hoop dat ik alles goed onthouden heb?)
Laatst bijgewerkt door Marocje op 24-06-15 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:23

Woow staat goed, heerlijk ook met het wol! Maar het is geen firenze, die heeft lange zweetbladen. Dit zal een Quilty of Quevis zijn, afhankelijk van wat voor wrongen er op zitten. :j

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:24

Das Quilty of Quevis, Firenze heeft lange zweetbladen ;) Grappig dat je de Lexington breed vond zitten...is zo ongeveer de smalste van Barefoot dacht ik...
RWC dressage zou ik ook nog weleens willen testen ooit...

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:25

Ook geen mis zadel die Ghost! :j
Zadels zitten voor iedereen anders natuurlijk. Ik heb ook een aantal zadels geprobeerd en in geen enkele zat ik zo vast als die Barrydale. Aangezien mijn pony in opleiding is, zit ik namelijk graag vast. Ikzelf ben een 1m67 maar (hout vasthouden), nog geen last van heupen.
Veel plezier met die Ghost he Marocje! :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:34

Nog even de barrydale showen op Otti. Dit was met de passervice. Hoe vinden jullie deze kleur op Otti staan?
Afbeelding
Ik wilde deze kleur. Maar zag nu ook een hele zwarte. Twijfel twijfel

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:38

Hihi, ik was het idd net aan het veranderen, had ff op de site gekeken van Buitenzinnig.

De Lexington zat in stap ook best lekker, maar merkte dat ik wel echt meer op mijn kont zat. Alsof er nog een plankje tussen het zadel zat ofzo dat ik echt op een stoel ging zitten. Bij de RWC had ik dit niet, daar zat ik echt om het paard heen.

De RWC vond ik dus ook een erg fijn zadel, maar aangezien die bijna 2x zo duur is als de ghost, zou ik persoonlijk toch hiervoor gaan: daar was me het verschil te klein voor!

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:39

Ik vind hem goed staan :j
Hoe zit die op jou paardje?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:41

Die van de foto is de Quilty piccolo :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:04

Au, ik zie nu dat ik het in mijn bericht wel aanpast heb, maar het stukje bij de foto zelf niet.. Kan er inmiddels niet meer aanpassen?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:06

Witwi schreef:
Ik vind hem goed staan :j
Hoe zit die op jou paardje?

Lekkerder dan ik verwachtte! Maar de lange zweetbladen gaven mij toch net het beetje extra steun wat ik wel kan gebruiken (evenwichtsstoornis)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:09

@ Witwi de combi zadel en hoofdstel staat mooi op je paardje, alhoewel het eruit ziet alsof het zadel wat teveel naar voren ligt...

Gaaf die Ghost met dat schaap! +:)+

Voor wie nog een Kifra-pad zoekt met korting: Equixantos heeft ze in de aanbieding ;)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:11

Ik vind de kleur niet zo mooi op de zwarte, maar het is ook niet lelijk ofzo hoor! Zwart is ook zo saai.

Ik ben op zoek naar Western beugels evt met endurance fenders dus als iemand iets over heeft?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:18

Mooi zadel die barrydale <3 ik heb er zelf ook eentje, een bruine maat twee, maar helaas is deze niet veel in gebruik. Heb hem laatst toevallig op m'n bijrijdpaard gelegd, maar die is een stuk smaller dan mijn eigen paard en daar vind ik de barrydale niet lekker op zitten. Mijn eigen paard is een stuk breder en daar zit hij wel erg lekker op. Ik heb het zadel jammer genoeg maar één keer echt kunnen gebruiken en toen had ik heel veel moeite om in de galop te blijven zitten.. Hoop dat als het zadel weer vaker gebruikt kan worden, ik er aan ga wennen.. Was bij m'n London totaal geen probleem..