[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:48

nee, dat is waar. Daarom ben ik blij met mijn zadelsteun die een soort bakje is, ik leg de stijgbeugels daar gewoon in als ik mijn zadel verhuis. Makkelijk op te heffen, maar er zitten geen wielen aan, dus verrijden lukt dan weer niet. En omdat ie dan ook vrij laag is, heb ik 'm thuis nog eens op een extra kist staan, zodanig dat ik mijn stijgbeugels gewoon naar beneden kan laten hangen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:09

Ik heb gewoon een leren vetertje aan de ringetjes aan de achterkant vastgemaakt. Vind die leertjes van Barefoot er erg mooi uitzien, maar er staat bij dat westernbeugels niet passen :( . En vastmaken scheelt toch een paar blauwe schenen (duurde even voor ik er uit was waar die blauwe plekken toch steeds vandaan kwamen, maar ja: het waren de beugels! -O- )

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:10

Die handgreep voor op de longeersingel is grappig! Maar wel veel te duur imo... :=
Baal dat ik die longeersingel toen niet kon kopen, was niet voorradig indertijd... anders had ik er nu gewoon een handgreep bij besteld en klaar! (ben van plan therapeutisch paardrijden te gaan begeleiden)
Haha Barefoot mag wel sponsoren hoor :P Heb nog een zadel nodig, 2 pads (maat 0-1), voltigeer/longeer/handgreep singel... En dat fellsattel ding is echt <3

Haimati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:40

Die handgreep voor de singel zag ik ook voorbij komen, handig ding en ik denk ook wat fijner dan een echte voltigesingel want daar zitten de handgrepen voor sommige kinderen in de weg omdat ze een stuk lager zitten. Ben benieuwd hoe het eruit ziet in combinatie met de singel.

*\o/* M'n nieuwe zadel is net binnengekomen, de Madrid! In het echt is tie nog veel mooier en kan ook niet wachten om hem uit te testen maar dat moet wachten tot morgen want paardlief heeft z'n beweging al gehad vanmorgen. Voorlopig m'n Arizona pad met blanket eronder (vast een "geweldig" zicht :') ) tot de bijpassende grandeur binnen is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:30

Het is geen losse handgreep hè ;) Het is de longeersingel mèt deze pommel-met-handgreep.

Zo'n losse pommel-met-handgreep krijg je natuurlijk ook nooit in de normale longeersingel want daar zit geen gat bovenop de pommelruimte :)*

Over een poosje komt er wel een losse pommel-met-handgreep in het assortiment bij in maat L.
Die zou je dan ook in de western-modellen van de zadels kunnen gebruiken en dat lijkt me wel superhandig :j

Qua spullen verzenden als brievenbuspost: niet alleen vanwege een envelop die kan beschadigen, dat kun je inderdaad grotendeels nog voorkomen door alles in te tapen :j

Maar vooral het kwijtraken van een envelop. Als die nooit aankomt dan lijkt het net alsof de verkoper wellicht niks gestuurd heeft. Gevolg: klant houdt er een negatief gevoel aan over, terwijl je als verkoper juist extra je best voor die klant hebt gedaan om het speciaal te verpakken en weg te brengen.... en wil je je klant niet laten zitten met dat negatieve gevoel dan kun je dus het aangekochte artikel op eigen kosten nog eens opsturen.

Ik zou ook liever helemaal vrolijk brievenbuspost aanbieden natuurlijk, gewoon als een stukje klantenservice om kosten te besparen voor de klant :j

Maar het is gewoon heel erg tricky :=

Haimati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:31

Maar vinden de ritsen dat wel leuk? Ook al is het alleen maar voor vasthouden. Dat is waar ik een beetje huiverig voor ben omdat ik de ritsen toch een zwak punt blijf vinden bij Barefoot.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:39

Een rits is altijd een relatief zwak punt natuurlijk, dat is de aard van het beestje :j

Maar de ritsen in de Barefoots zijn nu toch wel heel erg sterk hoor, die maak je niet per ongeluk kapot maar dan ben je echt met teveel geweld bezig geweest :=

Het lijkt mij dat je toch wel heel erg lomp moet doen wil je met zo'n pommel-met-handvat überhaupt substantiële druk zetten op de rits als je hem met normaal gebruik vasthoudt.

Wat ik me persoonlijk wel afvraag is hoe hij vastzit aan de rest van de pommel.
Dat vind ik dan spannender eigenlijk want je moet natuurlijk niet het handvat los kunnen wrikken uit de pommel maar ik weet (nog) niet of het geheel uit 1 stuk is.

Haimati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:05

We moeten maar gewoon geduldig afwachten wat Barefoot er van heeft gemaakt. Want het zou ooit een mooie vervanger zijn voor de voltigesingel die we nu hebben voor de kinderen.

En met de ritsen zal ik wel gewoon pech hebben want aan een kant bij de fork van m'n (2de hands) Arizona is de zipper er helemaal af. Zag hem van het najaar tijdens buitenrit ineens scheef zitten dus ik voel er ff aan, heb ik de zipper in m'n handen... Zit nu een sperriem meerdere malen omheen geslagen :)* maar zoek nog naar een leuke oplossing. Zag wel een keer dat iemand hier op bokt met een leerveter aan de slag was gegaan. Bij de koop van de Barrydale was het ritslipje er half af maar rits doet het nog gewoon normaal.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:22

Dames hoe moet dit nu heb natuurlijk mijn droom westernzadel besteld, maar nu wil ik eigenlijk helemaal niet wachten erop. Word er helemaal hyper van..... :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):)

Nu weet ik wel dat er niks anders op zit dan te wachten, maar dat val me nu al zwaar. :+ := ^)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:52

O leuk zeg!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:53

Hahaha Marcella, geduld is een schone deugd ! :D
Ik heb vorig jaar zo net niet mijn nagels opgegeten omdat ik ook weken moest wachten op mijn bestelde zadel, gruwelijk vond ik dat.

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:54

Hoe lang moet je wachten dan? Ja ik weet het...wachten duurt áltijd te lang :+
Maar het zal het waard zijn!!

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:57

Sussanne schreef:
Hoi daar was ik inmiddels weer even. Ik lees elke keerg lekker mee. Mijn merens valt nog steeds lekker af en is inmiddels geschat rond de 550kg. Nu vroeg ik me af wat jullie van de ligging vonden van het zadel, als jullie de foto tenminste n8g herinneren. Anders plaats ik em nog een keer. Dit was de justadjust maat 1, ik vind de chayenne maat 2 erg lang op haar rug.
Verder vroeg ik me af of er al iemand ervaring heeft met de easytrek.

Hoi Sussanne, het schijnt er al een tijdje op staan, maar ik zag het pas vandaag (sorry), maar hier vind je meer ervaringen, met foto’s: http://www.permicavallo.nl/easytrek_reviews.php

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:10

In ieder geval minimaal 4 weken, maar kon langer duren vanwege de speciale wensen. :D := := :=

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:15

OMG dat is wel hééél lang wachten. Maar.....dan heb je wel een zadel die helemaal aan je wensen voldoet :j Kun je niet even in winterslaap gaan? Tijd vliegt wanneer je slaapt is mijn ervaring :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:19

O joh dat is nog best te overzien toch :) En nu maar hopen dat het eerder iets korter dan iets langer gaat duren :P

Haimati: ik test zelf regelmatig de ritsen als ik een pommel verwissel.
Ik doe de rits dan expres extra lomp open en dicht, dus veel harder trekken dan dat je met een beetje gezond verstand zou doen zeg maar :=

En dan houden ze gewoon prima.

De ellende is dat je met een zadel waar je niet alleen zelf aan toegang tot hebt gehad, niet weet wie er allemaal wanneer hoe lomp mee bezig is geweest :=

Dan doe je zelf een keer wel redelijk voorzichtig de rits open of dicht of je doet nog niet eens wat en "ineens" gaat die dan kapot.... het lijkt dan vanuit het niets te komen maar hij kan natuurlijk prima al (veel) eerder op een haartje na kapot getrokken zijn waarna die nog een poosje dapper volgehouden heeft en dan door een in verhouding klein schokje "ineens" de geest geeft :(:)

Ik heb de singel met handvat al binnen gekregen zag ik net, ziet er toch wel erg stevig uit!!

Morgen alles netjes uitpakken, opbergen, bekijken en op de foto en site zetten :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:48

Eigenlijk ga ik zelf uit van minimaal 6 weken vanwege mijn speciale wensen. :j

Maar daarin tegen als de barefoot Arizona rose wat was geworden dan had ik 12 weken moeten wachten. ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:52

Als 'ie er is, kom ik kijken, hoor Marcella !
Lijkt me echt een heel mooi ding gaan worden :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:55

Ja zo is het! Althans er was natuurlijk ook nog die te koop staande...? :)

Barefoot zit zo vol met de productieplanning altijd, dat nieuwe bestellingen gewoon achteraan aan moeten sluiten. Een hele enkele keer kan ik ook wel eens iets in een week of 4-6 krijgen maar normaal maken ze geen uitzonderingen :)

Ik duim voor je mee dat je hem snel hebt en dat hij je supergoed gaat bevallen :j

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:17

Shirley schreef:
Als 'ie er is, kom ik kijken, hoor Marcella !
Lijkt me echt een heel mooi ding gaan worden :j

Maken we er een bokt uitje van :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:31

pmarena schreef:
Gaaf BZ als de Ghost weer een come-back maakt, ik blijf dat echt 1 van de leukste echt originele modellen vinden +:)+

Spreekt de beste man inmiddels al wat meer dan alleen Italiaans :P

Ga jij deze dan weer aan de man brengen? Klinkt wel weer interessant hoor!

Er is heel wat aan veranderd hoor - maar hopelijk ten goede. Ik moet idd proberen ze te verkopen, ook aan groothandels (dus dan ben ik agent) :o

En nee, de man spreekt nog steeds alleen maar Italiaans, maar gelukkig is het Engels van zijn dochter een stuk beter geworden :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:38

Heeeeel misschien dames ;) even afwachten of hij door Don goedgekeurd wordt ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:46

Ik ben echt super benieuwd BZ, ik blijf erbij dat het idee van de Ghost echt heel erg leuk is en echt een "gat" op kan vullen in de boomloze markt :j

Hihi, gelukkig :D Het is wel fijn als je een beetje kunt communiceren :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:50

Ik ben net zo benieuwd - het idee van het prototype was leuk, maar ik vond het niet mooi liggen - hopelijk is dat nu beter geworden (vandaar dat ik ook geen foto's laat zien nog) Het nieuwste model is voor de niet zo nihilistische mensen om van te kwijlen... (waar is de kwijlende smiley?)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:52

Hier, naast de duivel, onder die gemepte kerstmuts :P
:~

Och joh zitten er dan nu serieuze zweetbladen aan ofzo?
En gaat hij niet erg lijken op de Evolution Pro Contact dan? :)