voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:51

*\o/* ik heb net een tweedehands cheyenne apart laten leggen. *\o/*

Afbeelding

ik was eigenlijk op zoek naar een arizona of een atlanta, maar deze kwam opeens langs.
zoals ik al eerder had aangegeven , wil ik graag (recreatief) western gaan rijden. Maar aangezien het zadel met verschillende mensen zal worden gedeeld en misschien wel op verschillende paardjes zal worden gebruikt, lijkt mij dit een goed alternatief om mee te beginnen.

De verkoper heeft het zadel voor me opgemeten, en ze dacht dat het een maat 2 was. Maar zeker weten deed ze het niet. Nu heb ik broekmaat 36/38... dus ik hoop dat ik niet in het zadel verzuip. Zijn er nog meer mensen met een kleinere broekmaat en toch een maat 2 zadel? en wat zijn jullie ervaringen?

MaritB

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:06

Ik ging heel erg schuiven omdat het te groot was

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:08

Ik vind een maat 2 niet fijn omdat ik idd ook ging schuiven en graag wat meer opgesloten wil zitten maar dat is denk ik heel persoonlijk...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:09

ik heb maat 38 en heb zadel maat 1 die zit zelfs nog een beetje ruim

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:20

ow... :roll:

was er ook al een beetje bang voor. Ik hoop dat ik het mag uitproberen voordat ik hem aanschaf. Mijn eigen zitvlak is momenteel maatje 36, dus als ik hoor dat maat 38 al ruim zit in een maat 1....

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff........ :\

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:32

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:52

ik zou wel even vragen of die op proef mag :)

Minikatje dat is niet mijn stijl :P maar zal vast duur zijn haha

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:54

een BM :9

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 07:49

Heel mooi zadel minikatje!
Heb je geen geldboom in je tuin? (kom ik wel even langs)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:58

Heeft al iemand ervaring met de nieuwe dijwrong seatsaver van Barefoot?
Ik zat te denken om een bruine op mijn zwarte cheyenne te doen voor een meer westernlook. Iemand toevallig een foto daarvan?

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:00

njiloj schreef:
ow... :roll:

was er ook al een beetje bang voor. Ik hoop dat ik het mag uitproberen voordat ik hem aanschaf. Mijn eigen zitvlak is momenteel maatje 36, dus als ik hoor dat maat 38 al ruim zit in een maat 1....

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff........ :\

Ik heb maat 2 en maat 38, en je hebt dan inderdaad minder steun aan de pommel/cantle. Maar beter te veel ruimte dan te weinig, en als je onafhankelijk zit zou het ook niet mogen uitmaken... Nou heb ik nog nooit in een maat 1 gezeten dus ik kan je ook niet vertellen of dat een enorme verbetering is ;)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:57

Ik heb maat 40, maar een maat 2 was ook voor mij te groot, en schoof steeds naar voor, maar ligt er ook aan hoe lang je bent, als je erg lange benen hebt dan kun je wel makkelijker op een maat 2 rijden geloof ik.
Zadel ziet er trouwens netjes uit.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:05

uudje schreef:
Ik heb maat 40, maar een maat 2 was ook voor mij te groot, en schoof steeds naar voor, maar ligt er ook aan hoe lang je bent, als je erg lange benen hebt dan kun je wel makkelijker op een maat 2 rijden geloof ik.
Zadel ziet er trouwens netjes uit.

ik ben 1.60.... dus ben bang dat het weleens een probleem kan worden..

ik ga eerst maar eens kijken.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:11

Zou je het zadel niet eventjes mogen proberen?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:15

Probeer het echt eerst... Zie meerdere reacties die niet bij jou aan sluiten!!

Heb gister een proeflesje gehad van mijn nieuwe instructrice en het eerste wat ze vroeg "wat voor zadels heb je" ik natuurlijl meteen heel trots " Een splinternieuwe Barrydale en een paar maanden oude Cheroke" waarop ik kreeg te horen.... " hoop dat het past want vaak zijn Barefootzadels wel erg lang" pfffff hoop dat zij ze ook vind passen en anders plaats ik direct hier een foto wat jullie vinden want ben superblij met beide zadels..

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:26

Waarmee heb je de les gereden dan?
En hoe komt ze aan die kennis? Zeker weer via via???

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:49

De eerste les heb ik even op bbp gereden en voornamelijk is er naar de houding van de paarden gekeken voor het rechtrichten.....ja daar ben ik bang voor al voelde het wel alsof ze veel ervaring en kennis heeft en voelde de eerste les wel goed dus we gaan zien wat ze ervan vind als ik het zadel op leg...hihihihi niet iedereen is "fan" van Barefoot!!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:54

Ik mag mijzelf ook eindelijk bezitter noemen van een Barefoot :) Heb gisteren mijn London binnen gekregen.
Ben er dolblij mee :D

Heb hem gisteren meteen even op mijn pony gelegd. Vielen me een aantal dingen op... ten eerste schoof de pad er onder vandaan. Ik had hem vastgemaakt dus hij kon niet verder natuurlijk, maar hij schoof wel naar achteren. Ik weet niet precies welke pad het is, maar de onderzijde is zwart rubber achtig? Zijn die extra glad misschien? Kan ik beter een andere pad kopen?
Er zitten enkele dunne inlages in terwijl het zadel geen VPS is, dus wil extra inlages bestellen. maar misschien kan ik beter gewoon de standaard pad kopen met inlages en de inlages die ik nu heb erbij in stoppen?

Daarnaast kwam ik erachter dat de singelplek van mijn pony erg ver naar voren ligt. Als ik de singel op de juiste plek leg, ligt het zadel erg ver naar voren toe. Geloof dat ik dus toch naar een banaansingel moet gaan kijken..
De singel die ik nu heb is elastisch, lijkt mij voor pony fijner maar kwa aansingelen weet ik niet zo goed wat ik ermee aanmoet, ben zo bang te strak te singelen maar had hem nu geloof ik echt te los, misschien dat daardoor de boel ging schuiven?

Mijn pony is nog niet goed ingereden, ik kan er wel op zitten maar rijden nog niet. Daar ga ik heel binnenkort mee beginnen :) Heb wel even gezeten en het zat net zo lekker als ik verwacht had :D

Kon helaas geen fotos maken gisteren maar zal die vanavond maken, dan leg ik de pommel ook even los erop, twijfel of ik een L moet kopen.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:13

Fijn al die mensen blij met hun nieuwe(en oude) barefoots!

Mijn arizona begint een beetje ingereden te worden en ligt niet meer zo heel erg 'bovenop' mijn pony. Zweet afdruk is voor zover ik kan zien netjes (maar hij zweet niet zo heel duidelijk onder het zadel).
Ik ben echter nog niet helemaal tevreden, vind dat hij wat teveel naar voren schuift. Als ik voel ligt hij echt wel op zijn schouder en niet helemaal er achter. Dus van de week toen mijn verzorgster ging rijden kon ik mooi wat foto's maken. Hier een foto van tijdens en na het rijden. Wat vinden jullie van de ligging?

Afbeelding

Afbeelding

Tijd voor barefoot om met een banaansingel te komen? En dan wel in westernuitvoering. Ik ben niet de enige barefootrijder met bolle pony toch.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:33

Over banaansingels gesproken, die zijn nog best lastig te vinden? Ik kom tot nu toe alleen op agradi, maar wil eigenlijk wel een leren, en niet zo'n neopreen ding.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:35

Zag er ook een voorbij komen van EJ...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:47

waar heb je die gezien?
volgens mij heeft epplejeck alles op de site staan maar daar staat ie niet tussen.. ik zoek altijd redenen om naar epplejeck te kunnen dus kan er van t weekend wel een ritje op wagen :-)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:25

Bij ej staat nog geen kwart van wat ze hebben op de site volgens mij dus heb je een mooi excuus om te gaan ;)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:30

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:41