Kitty_ schreef:Genoeg keuzes maareh die wrongen van de Wintec kun je gewoon verstellen hè
Ja dat klopt, maar niet zo dat ik er geen last meer van heb.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Berdien schreef:Nou nou, wat een aannames weer. Wie zegt dat ik er al nu al op ga? Dat ben ik zéker niet van plan. Maar ik vind een passend zadel wel zo prettig voor het wennen er aan: met wandelingetjes en af en toe longeren. Zeker omdat mijn huidige zadel (voor mijn jachtpaard) veel te smal voor mijn blonde tank is.
Petrichor schreef:Is de Fellsattel Soft Walk eigenlijk echt te vergelijken met de Lazy Mountain??
Petrichor schreef:Ik heb vannacht gedroomd over de Lazy Mountain!
Oryani schreef:Je kan gewoon wel versturen vanuit België hoor, heb vrijdag ook gewoon een zadel op de post gedaan.
Petrichor schreef:Hallo allemaal,
Nou daar ben ik dan weer wellicht herken je mij nog wel want ik ben echt een drama met zadels.
Toen ik voorheen dressuur reed had ik geen enkel probleem met mijn zadel ik heb hem zelfs 4 jaar gehad. Echter rijd ik nu recreatief en vooral lange ritten in het bos. Het werd dus tijd voor een zadel die daar bij paste. Ik wilde perse boomloos en kocht een Barefoot Nevada, hoe dom ook ik kocht hem om zijn looks.Al snel kwam ik er achter dat ik mij niet veilig voelde in dit zadel, ik was bang dat als mijn paard zou schrikken ik direct op de grond zou liggen. Ook vond ik het zadel wat breed.
Nou Nevada verkocht en toen een kwam er een Trekker Classic. Daar voelde ik mij al veel veiliger in maar mijn liezen trokken dit echt niet na een half uur rijden ging ik tijdens een buitenrit het liefst in dames zit zo breed zat ik. Nou toen was ik even genezen met boomloos en kocht ik dus een Wintec endurance pro, helaas is dit zadel wederom geen succes voor mij. De wrongen prikken te veel in mijn benen en het zadel is te hard waardoor ik last krijg van pijn aan mijn zitbeen knobbels.
Op dit moment weet ik echt even niet wat te doen. Eigenlijk wil ik diep in mijn hart gewoon een boomloos zadel die lekker zacht is die je niet het gevoel geeft in spagaat te zitten en die ook een veilig gevoel geeft. Helaas is er Corona en is er geen mogelijkheid om iemand met zadels bij je langs te laten komen. Wel zag ik dat je ook een test zadel kan nemen. Maar mijn vraag is na mijn verhaal te hebben gelezen, welk zadel zou u voor mij aanraden als test zadel?
Ik heb bokker pmarena ook al een pbtje gestuurd en zij had het over wellicht een lazy mountain, bokkers die dit zadel hebben?? Zelf zat ik te denken aan een Barefoot Londen, hoe zijn jullie ervaringen hier mee?
Ik heb zelf hms en reuma. Waardoor zacht en comfortabel zitten voor mij echt een must is. Maar door mijn hms moet ik ook wel echt steun hebben en een save gevoel hebben in een zadel. Bij de Nevada miste ik dat gevoel heel erg en had het gevoel alle kanten op te gaan.
Hopelijk hebben jullie advies!